Uppgift – Sony gör bärbar Playstation-konsol

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag känner ett rungande: nja?

Jag köper direkt om den är billig. .Men känner jag dem så blir den nog dyr och begränsad.

Medlem

Säkert kul för den inbitne PS-ägaren, men även ifall jag själv har en PS5 så är det inget för mig. Förutom det krångligaste interfacet jag någonsin skådat i PS5'an, så gillar jag inte begränsande hårdvara (mer än en konsol i sig). Steam Deck ger ett helt annat utbud, ifall man nu ska jämföra, och klarar av annat än deras eget bibliotek med lite pyssel och tålamod.

Medlem

Hade gillat en bärbar enhet som kan spela ps4-spel.
Det borde kanske gå att få till idag.
Det kluriga är att den inte skulle kunna innehålla en skivläsare så hur kommer man åt sitt spelbibliotek? Begränsa till ej fysiska köp eller tvinga folk köpa om spelen skulle få det att floppa.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Esri:

Tekniskt sett, TEKNISKT SETT! Konsolen var aldrig bärbar, kontrollern var det :P.

Nej, en Switch-prototyp var det i slutändan. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av fooobar:

Ungefär lika rimligt pris som deras DualSense Edge?

Tror jag just gjorde personlig konkurs.


signatur
Medlem

Nja, känns inte så intressant. Går väl redan att köra PS5 Remote Play på Vita om man har en sån. Brukade remota PS4 på min men det funkade lite sådär.

Medlem

Köp ett mobil fäste till Dualsense för 99kr så kan man spela remoteplay med handkontroll istället 😊

Medlem
Skrivet av Majoren:

Så det blir en Playstation 5 U?

Verkar ju tyvärr så. Vilket är helt ointressant i mina ögon. Hade ju hellre velat ha en "PS Vita 2" kanske i klass med PS4 (Pro) med egna spel.

Medlem

Skum produkt, varför skulle jag välja denna framför Steam deck? Steam deck 2 släpps säkert i 2025 med, skulle jag gissa.
Remote play finns väl redan, bättre att lägga dem pengarna på telefon med handkontroll/hållare istället.

Avstängd

Sony lite sent ute med aprilskämtet, detta måste ju vara den dummaste produkten som dom skapat

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Verkar ju tyvärr så. Vilket är helt ointressant i mina ögon. Hade ju hellre velat ha en "PS Vita 2" kanske i klass med PS4 (Pro) med egna spel.

Ja, hela konceptet med sreaming"konsoler" känns rätt så platt om man ska vara ärlig, minst 10 år för sent. Tycker som sagt Wii U off tv-play var rätt häftigt 2012 då det var enda sättet som fanns då för att spela riktiga konsolspel pseudo-portabelt, men idag finns ju Nintendo Switch, Stem Deck mfl. för att spela det mesta portabelt på riktigt...

Medlem

Inte första gången Sony och playstation gör bärbart

Medlem

Går ju redan prima att streama ps5 till Steam Deck

Medlem
Skrivet av Raider:

Inte alla som har plats eller en sambo som önskar det?

Äsch sambon har väl inget att säga till om.. Hen får väl lära sig gilla läget.

Medlem

Låter som att den här produkten kommer att floppa.
Så stort behov finns inte för en bärbar konsol som måste befinna sig på närliggande avstånd från sitt stationära dito.
Det är som många påpekar anledningen till att Wii U blev en flopp.
Då hade ändå Nintendo intressanta fördelar med kontrollen när man spelade på TVn. Men bara i sina egna spel och i Lego Undercover. Det kan visserligen Sony också ha, men det var då.
Idag är det behovet än mindre vilket tyder på en större flopp än Wii U.
Ska konsolen ha en liten chans åtminstone så behöver den vara bärbar på riktigt.
Då kanske den kan nå några av de konsumenter som idag köper Steam Deck. Men även på den marknaden kommer det att bli svårt.
Känns som ett skämt.
Hoppas Sony kommer presentera något ytterligare om konsolen som gör den mer intressant.

Medlem

Är det här ett försenat aprilskämt?
Finns det en klientelen för denna tilltänkta produkt?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Nja, känns inte så intressant. Går väl redan att köra PS5 Remote Play på Vita om man har en sån. Brukade remota PS4 på min men det funkade lite sådär.

Min upplevelse var liknande. Körde man PS4:an på wifi och sedan strömmade till Vita:n så gick det knappt att spela. Trådade man PS4:an var upplevelsen lite bättre men långt ifrån tillräckligt bra för att det skulle kännas bekvämt att spela på det viset.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, hela konceptet med sreaming"konsoler" känns rätt så platt om man ska vara ärlig, minst 10 år för sent. Tycker som sagt Wii U off tv-play var rätt häftigt 2012 då det var enda sättet som fanns då för att spela riktiga konsolspel pseudo-portabelt, men idag finns ju Nintendo Switch, Stem Deck mfl. för att spela det mesta portabelt på riktigt...

Hehe, ja, det kändes ju som ett bra koncept vid lanseringen men som du säger försent och orelevant idag. Hade varit någorlunda intressant om det var en "PS Vita 2" som hade PS5-strömningsfunktion som komplement till egna spel på stickor eller så.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Görs det bra så kommer det bli köp! Tänk att kunna ligga i sängen och lira bärbara ps5 spel, vilken dröm!

Det gör jag redan på mitt steam deck så ser inte riktigt poängen med en dedikerad sådan konsol. Att ha det som enda funktion verkar rätt kasst måste jag säga.

Medlem
Skrivet av dlind:

Min upplevelse var liknande. Körde man PS4:an på wifi och sedan strömmade till Vita:n så gick det knappt att spela. Trådade man PS4:an var upplevelsen lite bättre men långt ifrån tillräckligt bra för att det skulle kännas bekvämt att spela på det viset.

Dom kanske löser det hela med att man får ha en sladd i kopplad till ps5an typ som DualSense Edge.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

En bärbar PS4 med streamingmöjlighet är ett day one köp!

Medlem
Skrivet av dlind:

Min upplevelse var liknande. Körde man PS4:an på wifi och sedan strömmade till Vita:n så gick det knappt att spela. Trådade man PS4:an var upplevelsen lite bättre men långt ifrån tillräckligt bra för att det skulle kännas bekvämt att spela på det viset.

Vitan var väldigt känslig gällande signalstyrkan. Dock med ett bra nät hemma fungerade det prima, spelat väldigt mycket remote förr. Allt från Diablo 3 till Destiny.

Edit. Med remoteplay till telefon etc så vet jag inte riktigt vad denna tillför dock

Medlem

Det här gör ju Backbone mer eller mindre redan med valfri mobil eller? Har en liggandes och det var inget för mig. Finns ju tom en Playstation Edition.

Medlem

Som småbarnsfars blir det garanterat ett köp om det görs bra. Att spela på TVn tar för mycket uppmärksamhet och utrymme

Medlem

Låter som ren skräp, tyvärr.

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Som småbarnsfars blir det garanterat ett köp om det görs bra. Att spela på TVn tar för mycket uppmärksamhet och utrymme

Håller med, och går det att Remote spela från PS5an i hemmet när man är på resa så vore det perfekt. Landar priset på under 2000kr så är det ett gjutet köp.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Om den enbart är gjord för remote spel så slipper Sony lägga pengar på dyr GPU, och dom kan lägga lite extra på en riktigt sjysst display och ändå hålla kostanden på en bra nivå kanske under 2000kr


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Tja går ju redan att streama från de flesta handhållna öppna enheter idag från en ps5, bland annat inga problem att köra det från en Steam deck.

Så själv är det bara en enhet att streama från sin ps5 ser jag noll intresse i den.

Medlem

Skulle kunna bli nått.

Den som lever får se.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Tja går ju redan att streama från de flesta handhållna öppna enheter idag från en ps5, bland annat inga problem att köra det från en Steam deck.

Så själv är det bara en enhet att streama från sin ps5 ser jag noll intresse i den.

Jo visst kan man det, men om Sony satsar på något extra som en riktigt bra display och sjyssta kontroller så kanske det kan vara värt speciellt om allt är integrerat i en enhet. Och om priset är under 2000kr med en display som är större än en vanlig mobil display. Och vad kostar en Steam deck, tror inte den ligger under 2000kr


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

123
Skriv svar