Uppgift – Sony gör bärbar Playstation-konsol

Robot
Uppgift – Sony gör bärbar Playstation-konsol
Medlem

Så det blir en Playstation 5 U?

Medlem

Görs det bra så kommer det bli köp! Tänk att kunna ligga i sängen och lira bärbara ps5 spel, vilken dröm!

Medlem

Så en mobil med knappar på? Varför inte bara införskaffa en Rzaer Kishi eller dylikt då.

Medlem

Känns som att de bygger en wiiU.

Flopp på det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Görs det bra så kommer det bli köp! Tänk att kunna ligga i sängen och lira bärbara ps5 spel, vilken dröm!

Exakt min tanke! Enkelt köp!

Medlem

Det här skulle kunna vara som en 2'a chans för Sony efter PS Vita floppen.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Hoppas verkligen att de satsar på Oled-skärm, stor skillnad mot LCD som börjar kännas ganska förlegat. Sålde av både min SteamDeck och gamla Switch för att tillslut köpa Switch Oled. Blir så mycket skarpare och klarare färger, och djupkänsla med svärtan som inte går att jämföra med en sunkig LCD. Trots SteamDeck var mkt starkare på pappret så finns det inget på den som kan imponera lika mkt som Metroid Prime till Switch Oled.

I övrigt låter det ju som en trevlig tanke att kunna spela PS5-spel bärbart.

Men hur kommer det fungera? Måste jag vara nära min PS5 då eller kommer man kunna spela i bilen eller sommarstugan? Måste man vara nära och på samma nätverk så kommer det bara bli en gimmickpryl som få behöver. Lite som att man kunde spela på sin WiiU-kontroll, men det testade man ju typ två ggr och därefter insåg man att man lika gärna kunde spela på sin TV.

Medlem

Känns väldigt begränsat om det bara ska vara för remote play?
Själva fördelen med Switch/Steam deck och liknande är imo att kunna ha med sig enheten och spela, inte att måsta streama från sin konsol.
Jag menar med Steamndeck kan jag remote play OCH även spela stand alone mef spelen på enheten. Betydligt bättre än denna enhet.
Kan man ha PS5 spel bärbart på enhete , ja då snackar vi


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör

Om det blir så att man bör/måste vara nära PS5:an för att spela så måste prislappen vara låg.


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns väldigt begränsat om det bara ska vara för remote play?
Själva fördelen med Switch/Steam deck och liknande är imo att kunna ha med sig enheten och spela, inte att måsta streama från sin konsol.
Jag menar med Steamndeck kan jag remote play OCH även spela stand alone mef spelen på enheten. Betydligt bättre än denna enhet.
Kan man ha PS5 spel bärbart på enhete , ja då snackar vi

Tänkte samma sak, och det kan man väl göra redan idag?
Koppla ihop din kontroll med plattan/telefonen och köra remote mot din konsol från sängen utan någon extra enhet?

Kanske köpa en telefonhållare till din telefon för någon hundring så har du i stort sett samma upplevelse.

Medlem

Trevligt med fler handheld likt steamdeck, bäddar för konkurrens!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av DieZe:

Görs det bra så kommer det bli köp! Tänk att kunna ligga i sängen och lira bärbara ps5 spel, vilken dröm!

Skrivet av Raider:

Exakt min tanke! Enkelt köp!

Varför inte bara ha en tv i sovrummet och spela PS5 på den?

Medlem

totalt ointressant. man köper en streamingtjänst bara, men man måste köpa deras hårdvara istället för att få kunna spela på sin ipad eller liknande med PS5 kontrollern.

Avstängd

Fattar inget. För det första så spelar jag konsol redan liggandes i sängen. Och för det andra blir det svårt att spela vettigt på resande fot om det ska krävas ständig uppkoppling. Nja…

Medlem

Förstår själva tanken med att streama spelen då det skulle bli väldigt svårt att bygga en bärbar konsol med samma prestanda som en PS5:a. För att inte tala om vilken prislapp det skulle bli...
Med det sagt så låter det inte jättelockande om man inte kan använda enheten utan uppkoppling. Prislappen behöver blir rätt låg om det ska vara intressant.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Om det krävs en ps5 för detta är intresset verkligen noll.

Även om jag hade ägt en ps5.

Shit, det är bara en skärm som i bästa fall (du äger och har en ps5 igång) kan visa saker.

Avstängd
Skrivet av Mannagryn:

totalt ointressant. man köper en streamingtjänst bara, men man måste köpa deras hårdvara istället för att få kunna spela på sin ipad eller liknande med PS5 kontrollern.

Exakt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Varför inte bara ha en tv i sovrummet och spela PS5 på den?

Skulle aldrig sätta min PS5 i sovrummet personligen Alla spel som kräver någon form av ansträngning skall spelas vid ett skrivbord på en bra skärm, inte ens soffan går att spela i om man vill prestera lite enligt mig. Men spel likt octopath traveller tex skulle funka fint om en handhållen ps5 lösning kommer

Skrivet av SeniorGamer:

Hoppas verkligen att de satsar på Oled-skärm, stor skillnad mot LCD som börjar kännas ganska förlegat. Sålde av både min SteamDeck och gamla Switch för att tillslut köpa Switch Oled. Blir så mycket skarpare och klarare färger, och djupkänsla med svärtan som inte går att jämföra med en sunkig LCD. Trots SteamDeck var mkt starkare på pappret så finns det inget på den som kan imponera lika mkt som Metroid Prime till Switch Oled.

I övrigt låter det ju som en trevlig tanke att kunna spela PS5-spel bärbart.

Men hur kommer det fungera? Måste jag vara nära min PS5 då eller kommer man kunna spela i bilen eller sommarstugan? Måste man vara nära och på samma nätverk så kommer det bara bli en gimmickpryl som få behöver. Lite som att man kunde spela på sin WiiU-kontroll, men det testade man ju typ två ggr och därefter insåg man att man lika gärna kunde spela på sin TV.

Håller med. Märkligt om det inte blir Oled med tanke på att PS Vita redan hade det.

Redaktör
Ponny

Jag känner ett rungande: nja?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av robbis:

Varför inte bara ha en tv i sovrummet och spela PS5 på den?

Inte alla som har plats eller en sambo som önskar det?

Medlem

LCD-skärm år 2024-2025? Och PS5 krav? DOA.

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Hoppas verkligen att de satsar på Oled-skärm, stor skillnad mot LCD som börjar kännas ganska förlegat. Sålde av både min SteamDeck och gamla Switch för att tillslut köpa Switch Oled. Blir så mycket skarpare och klarare färger, och djupkänsla med svärtan som inte går att jämföra med en sunkig LCD. Trots SteamDeck var mkt starkare på pappret så finns det inget på den som kan imponera lika mkt som Metroid Prime till Switch Oled.

I övrigt låter det ju som en trevlig tanke att kunna spela PS5-spel bärbart.

Men hur kommer det fungera? Måste jag vara nära min PS5 då eller kommer man kunna spela i bilen eller sommarstugan? Måste man vara nära och på samma nätverk så kommer det bara bli en gimmickpryl som få behöver. Lite som att man kunde spela på sin WiiU-kontroll, men det testade man ju typ två ggr och därefter insåg man att man lika gärna kunde spela på sin TV.

Säga vad man vill om Wii U, men off TV Play var ju inte alls dumt och dessutom helt fritt från lagg/fördröjning med wifi-direct teknikgrejen. Men det är klart, är väl kanske inte lika spännande idag som det var 2012..

Medlem

En produkt som inte behövs när vi redan har tablets/mobiltelefoner som borde kunna göra samma sak.
Släpp en app och möjligtvis kontroll man kopplar mot tablet/mobil.

Medlem

Det som är fint med switchet är att man kan ta med det på resor. En bärbar konsol som man bara kan ha i hemmet låter väldigt begränsande.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Casimir2323:

Det som är fint med switchet är att man kan ta med det på resor. En bärbar konsol som man bara kan ha i hemmet låter väldigt begränsande.

Nintendo försökte (typ) med Wii U. Det gick ju inte alls.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Om det blir så att man bör/måste vara nära PS5:an för att spela så måste prislappen vara låg.

Ungefär lika rimligt pris som deras DualSense Edge?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nintendo försökte (typ) med Wii U. Det gick ju inte alls.

Tekniskt sett, TEKNISKT SETT! Konsolen var aldrig bärbar, kontrollern var det :P.

123
Skriv svar