Snabbkollen – Är du trött på snö?

Medlem

Jättetrött, hit med regn och blöta myrar så jag kan skita ner motorcykeln 💗


signatur

Styret upp och däcken ner

Qus
Medlem

Väldigt. Vi som Lokförare har ingen plan alls att köra efter. Kollegor som inte kommer fram och kan byta av och växlar som snöar igen. Ge mig sommar.

Medlem

Ingen mer snö plx-_-

Medlem

Som barn var snö alltid underbart, men man har ju märkbart mindre tålamod nu som vuxen när det stör när man ska till jobbet, mataffären eller vad det nu kan vara.

Och det trots att det nu för tiden är så oerhört mycket mindre snö på vintern då vi har mycket varmare vintrar nu än när jag växte upp på 80-talet.

ELF
Medlem

Vilken snö?
Kom äntligen lite nu och ska bli mer om jag förstått rätt.

Nu för tiden är det ju antingen barmark eller slask. Är nästan aldrig någon ordentlig mängd med snö.
Får göra som någon annan nämnde, flytta norrut. Är det vinter så ska det vara snö, inte något halvmesyr.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Åker till fjälls nästa vecka och ska tälta, så mer snö! Sen kan det försvinna😁

Medlem

Älskar snö och hade gärna haft mer och inget jävla töväder, Tahoe-området i Kalifornien har fått 2-3m snö senaste dagarna och över 10m totalt under säsongen, helvete vad avundsjuk man blir. I riksgränsen brukar det komma 3-4m på en säsong och en dump på över 50cm är rejält sällsynt.

Medlem

Alltid trött på snö. Men men den kommer så bara vara glad att den försvinner någon gång. 🤣

GSX
Medlem

Tröttnade på snö för en så där 30år sen, men ändå är man kvar här... Kanske dags att göra nått åt det snart.


signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NvME 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Skribent
Skrivet av N3gn4v:

En dalmas här.

Att bo precis i mitten av klimatzonen där det oftast blir subarktisk med både kyla/värme under vintern är inte kul. Regn, slask och sedan när kylan från polerna kommer nedåt så skapar det ishalka ute.

Precis så. Har halkat runt som en idiot sedan november.

Drömmer mig ibland tillbaka till den småländska kusten, men minns sen att där är det ju bara slask och mörker istället. Dock inte lika lång vinter oftast.. Aja, elände vart man än vänder sig, ge mig vår nu!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

snön har aldrig försvunnit här i norr det är bara ni veklingar i söder som klagar varje år det snöar lite på riktigt.

Bor i kiruna

Medlem

Mer snö, ge mig
Mer snö, jag vill ha
Mer snö, ge mig
Mer snö

Medlem

Trött på att vada i Guds mjäll? Ja. Gubben borde använda Head&Shoulders och låta oss dödliga få sommar.

Kan också tycka att våra förfäder var idioter som bosatte sig här. Och detsamma gäller mig. Jag är en idiot som stannar kvar i denna snöslaskens högborg.

Rant over ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Nej! Första riktiga snövrädet kom här igår på väldigt länge. Och jag var ute och jobbade 22 timmar nytt rekord för mig som inte har plogat så länge. Handskottade rätt många timmar i går också så klart. Och är rätt förstörd idag men ett äventyr och härligt var det. Det är alltid lika roligt när folk blir arga på att man inte plogar just där man åker. Skulle jag bara börja ploga hej vilt på andras områden så skulle jag aldrig komma till mitt någon km bort.

Medlem

I Malmö har det inte snöat på flera år. Sommaren är redan här när jag tittar ut från fönstret

12
Skriv svar