Diskutera – Hur länge kommer Call of Duty dominera actionspelen?

Robot
Diskutera – Hur länge kommer Call of Duty dominera actionspelen?

Och vad krävs för att någon annan ska ta över?

#call-of-duty, #diskutera


Medlem

Cod är som McDonalds, kommer alltid dominera.

Avstängd

Jag och mitt lag var Sveriges bästa cod-lag från spelen Modern warfare till Black ops 2. Efter det har det spårat ur tycker jag.

Medlem

Ingen aning. Counter Strike Global Offensive liras ju fortfarande väldigt mycket och det följer ju en väldigt gammal spelformula. Men är folk vana vid den så är det ju lättare att tävla i den. Inget för mig dock.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Många har ju jämfört Battlefield med Cod genom åren och förut kändes det som att de hade var sitt dedikerade fanclub som gärna sågade det andra spelet. Lite som hur det varit mellan xbox- och Playstationspelare. Med tanke på hur det gått för Battlefield på senare år så är det väl inte samma grej längre.

Medlem

När modern warfare 2 släpptes, så kändes det mer som ett next gen Counter-strike. Spelade väldigt mycket CS på den tiden. Battlefield 2 gillade man inte så mycket för gunplayen var sämre än alla andra populära fps spelen som fanns då. Köpte mw2 på dreamhack för att bara testa, och var fast direkt.

Sen gick man över till BF3 och 4, fast serien ger nerför efter det sedan, då dom började göra spelen mer som deras senaste battlefront. BF2042 börjar gå mer i rätt riktning nu, efter dom har lyssnat och gjort förändringar baserat på feedbacken.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Tycker serien har gått kraftigt utförs sedan MW2 (originalet) med Ghosts som enda undantaget 😔

Det har konstant blivit sämre, och det kommer aldrig bli vad det en gång var. Bara kolla in recensionerna och känn av vibbarna. Folk handlar eftersom det inte finns något annat "bättre" eller "större".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Bara Warzone som är intressant. Men visst kan ju lira Call Of Duty om det kommer till Game Pass men skulle aldrig köpa när man kan köpa spel i Xcloud.

Medlem

Jag tycker ärligt talat den senaste generationen cod-spel (räknar mw & mw2) är de bästa hittills. Och då fokuserar jag på MP. Bästa storynnoch locations hade nog Cod 4. ☺️

Har alltid gillat BF-spelen som utspelar sig i modern tid bättre var det gäller MP dock. Hoppas verkligen att BF6 tar oss till 2020-talet. Men förstår att det är känsligt just nu med pågående krig i närheten.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

"Diskutera i små grupper" haha I lost it

Avstängd

Vad är call of duty?

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Vad är call of duty?

Har läst om spelet här på FZ ibland. Men sök på google så hittar du. Tror det är ett skjutspel!

Medlem

COD Forever!


signatur

autograph

Medlem

Alltid varit skräp. Tyvärr dock så dominant att det drog ner Battelfield ner i dyngan.


signatur

Memento Mori

Medlem

CoD är väl lite som Fifa i sin genre och så länge de fortsätter att trycka ut spel varje år kommer de att dominera.

Medlem

Tror det enda CoD jag någonsin spelat är CoD Mobile, och det för att jag ville testa och se vilket övertag ASUS ROG Desktop Dock gav mig över andra spelare.

Medlem

COD fångar upp både speedade ungar och stressade föräldrar. Det finns militainment av rang och det är en sweet gameplay med skön känsla när man träffar något. Sånt kan hålla ganska långt. Till skillnad från Halo så försöker inte COD att återuppfinna sig själva i varje spel och de väljer att leda istället för att kopiera från konkurrenterna. Det kommer att dröja innan någon slår det. Jag tyckte själv att COD var banalt under många år men har kommit att uppskatta det när livet förändrades till familjeliv och ont om tid.

Men man ska komma ihåg att detta också kommer i toppar och snyggt paketerade dalar. Jag spelade massor av Modern Warfare men skippade Cold War och Vanguard. Även fans av COD kan välja bort tveksamma titlar. Det som kan få COD på fall är slarv med kvalitet.

Den största myten med COD är att det skulle vara dåliga spel. Jag skulle säga att produktionsvärdet är väldigt högt och av stor AAA kvalitet. Haters gonna hate.

1
Skriv svar