Diskutera - Drömspelet att göra film/tv-serie av är..?

Medlem

Last of us var min drömserie!
En animerad WoW-serie, men bara om Blizzard gör den själva!

Annars hade jag velat se Max Payne filmatiserad en gång till fast bra!

oXo
Medlem

Homeworld 1, Baldursgate 1, Sacrifice, World in Conflict, Meckwarrior 4, Battletech, Starcraft 2

Medlem

System Shock 2, BioShock, Star Wars serie om Kyle Katarn.

Medlem

subnautica (i form av scifi skräck) och red dead redemption 2


signatur

//monster

Medlem

Frostpunk eller Ixion!

Medlem
Skrivet av marcus.udd:

Diablo serie.
Final fantasy X.
Starcraft.

De skulle jag se fram emot om de tolkades rätt så att säga.

StarCraft 2 finns ju redan som "film"

Med det sagt, hade gärna sett en serie om Horizon: Zero Dawn eller Days Gone.


signatur

I drank what?

Medlem

Metroid skulle va nice.

Medlem

Lätt Parappa the Rapper!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Att Deus Ex-universumet inte nämnts förvånar mig.
Hade varit som klippt och skuret för en TV-serie.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Finns inte den? Eller är på gång åtminstone? Kan ha drömt det kanske.

Det var ingen dröm

https://www.imdb.com/title/tt12758060/

Medlem

En Warhammer 40K serie, gärna bra animerad ( Astartes ) som följer nån Imperial commissar eller inquisitor som nystar i nån enorm konspiration mot typ God Emperor of Mankind vilket tar oss till olika världar.
Dock är det nog smart att hålla det smalt o nöja sig med majoriteten av fokus är på Imperials med lite gästspel av space marines och där antagonisten är Chaos som infiltrerat Imperiet.
Sen om det blir en långkörare är möjligheterna oändliga!
Nu syftar jag iof inte på nåt specifikt WH40Kspel men dom existerar ju hehe

Medlem

Skulle vilja se RDR 2 i någon sorts mini serie som följer exakt storyn i spelet. Och min absoluta höjdare vore ju en "The Elder Scrolls" serie på typ 10 säsonger, likt Game of Thrones.


signatur

"Kebab?"

Medlem

Metro-serien (de två senaste har ingen stark koppling till böckerna), Red Dead Redemption-spelen, Kingdom Come: Deliverence och Mafia I och II.

Medlem

Bloodborne, Elden Ring och Dark Souls, behöver inte följa handlingen i spelet, men historier från dessa universum hade gjort att jag hade bänkat mig en skål popcorn!

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

En Warhammer 40K serie, gärna bra animerad ( Astartes ) som följer nån Imperial commissar eller inquisitor som nystar i nån enorm konspiration mot typ God Emperor of Mankind vilket tar oss till olika världar.
Dock är det nog smart att hålla det smalt o nöja sig med majoriteten av fokus är på Imperials med lite gästspel av space marines och där antagonisten är Chaos som infiltrerat Imperiet.
Sen om det blir en långkörare är möjligheterna oändliga!
Nu syftar jag iof inte på nåt specifikt WH40Kspel men dom existerar ju hehe

Prime håller på och fixar en Eisenhorn-serie sist jag hörde nått m, sen ska ju Cavill också producera nått med den i WH40k.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

The Division som tv-serie vore en höjdare.
Warhammer 40K - Horus Heresy som filmtrilogi.

Ge det till Peter Jackson

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag brukade titta på en animerad Zelda-serie i i tonåren.

https://www.imdb.com/title/tt0832330/

Är det inte den där Link brukar säga "Excuuuuse me Princess"? Har vaga minnen av att jag tittade på den som liten. Mys.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är det inte den där Link brukar säga "Excuuuuse me Princess"? Har vaga minnen av att jag tittade på den som liten. Mys.

Länge sedan jag såg den, hade serien på VHS


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Länge sedan jag såg den, hade serien på VHS

VHS, så härligt format.

Hittade denna:


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ingen som nämnt elderscrolls-spelserien än. Finns ju lore och handling som heter duga att sno från. En oblivion-säsong, en.. en... en..

Fragtjuv

God of war ska ju bli serie och det tror jag blir kanon. I rollen som Kratos vill jag se Christian Brandin från Johan Falk-filmerna 😂


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Ingen som nämnt elderscrolls-spelserien än. Finns ju lore och handling som heter duga att sno från. En oblivion-säsong, en.. en... en..

Jag har gjort och det är på min högsta önskelista


signatur

"Kebab?"

Medlem

Mass Effect! Enorm potential. Skulle väl troligtvis bli skit, men någon får gärna prova.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Star fox! En äventyrs serie eller Dantes Inferno och verkligen fånga miljön och allt.

Medlem

”Mike Tyson’s Punch Out” av Quentin Tarantino.

Medlem
Medlem
FALLOUT

Nu är ju Fallout på ingång som kommande serie. Det är en dröm som jag haft sedan tidigare, och förhoppningsvis blir ju den bra.
Får man lita till att Amazon gör något bra av franchisen.


signatur

Banksy

Medlem

Manhunt eller Max Payne hade varit intressant att se!

FM-guru
F.d. Sisyr

Går väl att göra både flipp och flopp med i princip vad som helst beroende på vem som håller i spakarna. Men Vagrus - The Riven Realms har goda förutsättningar som TV-serie med ett vasst manus som förlaga, intressant värld och en premiss som är som gjord för TV - en handelskaravan som färdas igenom en ogästvänlig och ofta främmande värld. Dessutom slipper man även då spelets svagheter (som alla är gameplay-relaterade).

Medlem

En extrem ocensurerad icke PK Postal serie

Skriv svar