Här är det officiella Dungeons & Dragons legobygget

Chefredaktör
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag är en explorer! 😁

❤️!

Medlem
Skrivet av Ender:

Gud så negg.
Som legosats är den ju riktigt snygg och bidraget är verkligen värdigt vinsten, men jag håller annars med, prislapparna på lego generellt och speciellt byggsatser på IP'n är ju inte prissatta med barn i åtanke.

Men man får ju också lite vad man betalar för. Jag har lekt med ful-LEGO några gånger och det är verkligen inte samma känsla som LEGO. Alla bitar passar perfekt. Dom är inte skeva. Jag har aldrig fått en enda bit där "svansen" från gjutningen är kvar. Det är helt enkelt bra kvalité.
Men visst kostar det. Jag har några modeller och känner att dom är lite mer värda när jag inte har råd att köpa alla

Skrivet av Slimebeast:

Jo, den är smakfullt, elegant byggd med kompakthet och allt. Det är proffsigt helt klart.

Men jag har så svårt för det här med diverse "fans" av nånting i vår tid (Star Wars, Harry Potter, Marvel, vad som helst) som samlar på så himla dyra prylar som finansierar vidriga företag.

Jag gillar samlare (inte för att jag samlar själv på nåt, men själva grejen att samla är mysigt och nostalgiskt), men vår tids plastfigurssamlande är i praktiken så mycket ett uttryck för kapitalism och meningslös konsumtion.

Moderna Lego (liksom Hasbro, Wizards of the coast, Disney, Marvel mfl, och för den delen såna som Activision, Ubisoft och EA inom gaming) är plastigt, ytligt, fördummande och dyrt. Det är inte längre kreativt, genuint, autentiskt, klassiskt eller tidlöst. Ett cyniskt företag.

På vilket sätt är LEGO värre nu än för låt oss säga 30 år sen? Jag skulle säga att deras utbud är mycket mer kreativt och spännande nu än då. Förr fanns det rymdskepp, nån rymdbas, piratskepp, några stadsbyggnader med fordon och några Technic modeller.
Nu kan du bygga städer, tåg, kända landmärken, en skrivmaskin, växter, massiva Technic bilar, mindre Technic bilar och saker från kända världar som Minecraft, Batman och Marvel.
Förstår inte riktigt denna negativitet.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Nu är antagligen användningen av plast snart under OGL, så nu får plastpåsetillverkarna vara försiktiga! WotC should have all the money!

Medlem

Vad har det här med dataspel att göra ens?

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Vad har det här med dataspel att göra ens?

"FZ grundades redan 1996 och är idag Sveriges äldsta (och enligt oss bästa) sajt om spel och allt däromkring. Hit kommer man för att läsa det senaste om spelvärlden, diskutera de senaste släppen och läsa recensioner."

D&D är i högsta grad spelrelaterat. Visst grundades varumärket som rollspel med papper, penna och tärning, men omfattar nu även en drös digitala spel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar