Diskutera - Vad blir störst, bäst och viktigast spelåret 2023?

Robot
Diskutera - Vad blir störst, bäst och viktigast spelåret 2023?

Playstation, Xbox, Nintendo, pc... eller något annat?

#diskutera, #spelåret-2023


Medlem

störst och bäst? Jag!


signatur

//monster

Medlem

Tror en av dom viktigaste med 2023 för Blizzard är att Diablo IV kommer leverera. Blir det en flopp tror jag det är det sista vi ser i serien och kan kanske även få Blizzard att vackla ordentligt både som studio och på aktie marknaden.

Ser med lite halvspänning på 2023.

Medlem

Det bästa vore om det kom riktigt bra lir nästa år. Helst helt nya IPn som överraskar mer än AAA-spelen.

Medlem

Om Starfield kommer ut finns det chans att det blir sci-fi versionen av Skyrim.

Spider-man 2 kommer rocka röven av det mesta. Det är jag helt övertygad om.


signatur

I drank what?

Geeks Gaming

Starfield
Hogwarts legacy
Company of Heroes 3
Homeworld 3

Ge mig nu!

Medlem

PSVR2 releasen helt klart... förbokad och klar, PS5an väntar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tror att Tears of the Kingdom och Starfield kommer att göra upp om vilket som blir årets spel och sen hoppas jag på att en massa nya spännande spel avtäcks under året. Både Sony och Microsoft har många förstapartsutvecklare som inte släppt något spel på ett bra tag nu. Personligen ser jag fram emot att veta vad Naughty Dog, Sucker Punch och Bend har i kikaren, för att ta några exempel.

Tror också att 2023 blir sista året för cross-gen som standard. Det är hög tid att vi lägger Xbox One och PS4 bakom oss och får se vad de nyare maskinerna verkligen kan göra.
Sedan önskar jag att vi får se fler högkvalitativa AAA-spel släppas och inte som nu, där det känns som Sony och Microsoft släpper 2-3 stora titlar per år. Pandemin har såklart påverkat, men jag hoppas att allt kommer igång och blir lite mer som vanligt nästa år. Kanske bara en känsla, men jag upplever att det är en lång väntan mellan de verkligt intressanta släppen nuförtiden.

Årets största snackis lär bli GTA VI, som jag tror kommer att avtäckas.

Medlem

Gamepass, Microsoft har byggt mycket på det och det kommer leverera ännu mer nästa år!

Spelar nästan bara på xcloud på min steam deck, de som inte testat de gör de!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Dead Space
Atomic Heart
Sons of the Forest
The Day Before
Wo Long: Fallen Dynasty
Dead Island 2
Baldur's Gate III
Arc Raiders
Remnant 2
Payday 3
Warhammer 40,000: Space Marine 2

Medlem

Stora snackisarna ifall det släpps i tid.

Diablo 4
Hogwarts legacy
Starfield

Är svagt positiv för Hogwarts legacy och Diablo 4.
Tror inte så mycket på Starfield


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Zelda Tears of the Kingdom.

Medlem

Jag tror att 2023 kommer bli Xbox:ens år. RedFall, Forza Motorsport, Starfield, Avowed (ryktas fortfarande om) och ett till outannonserat spel från Xbox Game Studios. Typ State of Decay 3. Men också 44 st spel bekräftat till Game Pass. Tror att Xbox Series S och X kommer säljas mest. Tror nämligen att Microsoft har löst sina tillverknings problem. Activision Blizzard King affären går igenom på dem flesta marknader i maj, juni tror jag. Chile och Japan godkände nyss affären utan restriktioner. EU godkänner i början av Mars. CMA strax efter. FTC förlorar i domstol så pass illa att 10 års kontraktet inte ligger på bordet längre. Dock händer det i Augusti vilket är efter utsatt tidsram så Microsoft får betala böterna till Activision Blizzard King men det är som att betala sig själv.

Det är vad jag tror kommer hända.

Medlem

Final Fantasy 7 Remake Rebirth
Ever Crisis
Hogwarts Legacy
Star Wars Jedi Survivor
Starfield
Atelier Ryza 3: Alchemist of the End & the Secret Key

Releasehästryttare

Ingen nämt Silksong än!

Medlem

Hell blade 2 såklart!

Medlem

PSVR2 blir helt klart nästa års höjdpunkt. Inga spel kommer att klå den releasen. Punkt slut finito

Medlem

Microsofts uppköp av Activision Blizzard

Forza Motorsport

Zelda Tears of the Kingdom

Starfield

Atomic heart

Medlem

Trails to Asure
Trails into Reverie
Rune Factory 3: Special
Diablo 4 (förhoppningsvis bättre än D3)
Fire emblem Engage
Octopath traveler 2
Final Fantasy XVI (förhoppningsvis är det inte skit. Senaste action spelet i serien, stranger to paradise, var inte bra)
Baldurs gate 3
Front mission 2 remake
Front mission 3 remake
Mon-Yu

Tror det är jag ser mest fram emot just nu. Men det lär ändras framöver när fler spel tillkännages

Medlem

Hogwarts Legacy
Jedi Survivor
Diablo 4

Tror det finns stor chans att de blir ett lite sämre år 2023 om dessa 3 inte levererar tillsammans med Zelda och Starfield. Säger folk att 2022 var ett dåligt år (det var ett bra år!) så ser ju direkt inte 2023 bättre ut på pappret.
I övrigt så ser jag att folk tror de kommer bli Xboxets år, de har folk trott i 4 år snart känns det som🤷🏼‍♂️ Dags att kanske börja leverera med alla sina studios man köper upp jämt och ständigt.

Medlem

Baldur's Gate 3.

Medlem

Vad som helst med en 3a från Valve 2023, helst i VR.....men jag kan ha fel...

Medlem

Harry Potter blir en flopp. Tronen tas av Diablo 4 eller Atomic Heart.

Medlem

Tror att spelen som får mest uppmärksamhet blir Spiderman 2, Starfield och Zelda.

GOTY vinnaren blir Zelda såklart.

Diablo 4 och Final Fantasy 16 ses som stabila lir som många kommer uppskatta.

Och som vanligt får vi några fina överraskningar från indie världen.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Tror en av dom viktigaste med 2023 för Blizzard är att Diablo IV kommer leverera. Blir det en flopp tror jag det är det sista vi ser i serien och kan kanske även få Blizzard att vackla ordentligt både som studio och på aktie marknaden.

Ser med lite halvspänning på 2023.

Sovit under en sten eller? Dragonflight är det som gjort att dem är med i matchen igen, rejält
Älskar expansionen och har lagt flera tusen på den so far

Diablo 4 får gärna också vara nice!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Sovit under en sten eller? Dragonflight är det som gjort att dem är med i matchen igen, rejält
Älskar expansionen och har lagt flera tusen på den so far

Diablo 4 får gärna också vara nice!

Grym ironi! Dragonflight har gjort dom stora igen....Låt mig tänka hur har det varit igenom alla deras expansioner? ja just det upp som en raket och ner som en pankaka.

Ingen nyhet att dom ökar vid expansion har dom gjort varje gång och även denna och garanterat att det kommer droppa som en sten igen inom sin tid.

Medlem

Trots att jag sitter i Xbox lägret så tror jag PSVR2 kommer bli stort. Jag tror det kommer explodera till en början men stanna av lite pga för högt pris för "gemene man" sen tar det fart igen vid Black Friday när många som väntat skaffar det.

Personligen hoppas jag på en Quest 3. Men pro modellen som släpptes nyligen imponerade inte direkt.

Inga spel jag direkt går och väntar på om jag ska vara ärlig. Hoppas nästan mer på Vampire survivors DLC och någon större uppdatering till Flight simulator.

Medlem

Jag är mest taggad på Sons of the Forest som ska släppas redan i februari, tror att det kommer bli min bästa spelupplevelse 2023!

Utöver det ser jag även fram emot Spider-Man 2, Dead Space-remaken och RE4-remaken, eftersom jag tycker överlevnadsskräck aldrig har varit bättre än i de två sistnännda.

De hypade Starfield och Tears of the Kingdom känner jag däremot noll sug efter; Bethesdas rymd-RPG ser kort sagt trist ut av den senaste gameplayvideon att döma, och Nintendos BotW-uppföljare ser ut att bli mer eller mindre same-same som förra spelet - vilket inte var någon personlig favorit i spelserien. Jag saknade klassiska Zelda-grottor, avskydde att vapnen gick sönder på 10-20 hugg, röstskådespeleriet var fullständigt horribelt och musiken minns jag inte ens (Zeldamusiken brukar vara helt ikonisk men inte i BotW). Svårt att bli taggad på TotK när det ser ut att bjuda på samma sak en gång till, men blir gärna motbevisad

Medlem

Diablo 4 och Zelda ser jag fram emot och båda lär ju skapa en hel del brus i etern.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag har väldigt svårt att tänka längre än nya Resident evil 4 och Dead space. Båda spelen är verkligen något jag längtar efter. Och sen Psvr2 det kommer verkligen att påverka mitt liv positivt. Det kommer att bli ett otroligt bra år säkert. Men eftersom dom 3 första månaderna börjar så stark för mig så ser jag nästan att resten av året bara är ett stort fett plus.

12
Skriv svar