Diskutera - Vad blir störst, bäst och viktigast spelåret 2023?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hogwarts Legacy
Jedi Survivor
Diablo 4

Tror det finns stor chans att de blir ett lite sämre år 2023 om dessa 3 inte levererar tillsammans med Zelda och Starfield. Säger folk att 2022 var ett dåligt år (det var ett bra år!) så ser ju direkt inte 2023 bättre ut på pappret.
I övrigt så ser jag att folk tror de kommer bli Xboxets år, de har folk trott i 4 år snart känns det som🤷🏼‍♂️ Dags att kanske börja leverera med alla sina studios man köper upp jämt och ständigt.

Jag tror att det kan ta 5-10 år innan Ms verkligen får fart och kan påverka på riktigt hur spelen görs. Spelen som kommer nu har studiorna redan hållt på med under många år. Och tex Starfield kan inte ha påverkats så mycket. Kanske att ett mer ofärdigt spel hade kommit i år om inte Ms hade köpt upp dom. Men annars så är det bara att vänta för Xbox ägarna. Jag tycker iaf att det är himla kul att Ms börjar göra spel igen även om dom hade kommit endå från företagen dom köpt upp nu. Så är det iaf mer från dom än tidigare.

Medlem

2023 ser riktigt packat ut och där finns många man är taggad på
Final Fantasy XVI är väl det jag ser fram emot mest, alltid lika spännande med ett nytt mainline spel i serien.
Hogwarts Legacy
Zelda ToTK ser väl intressant ut även om BoTW inte var min favorit i serien. Hoppas på mer klassiska element.
Diablo 4 var högt på listan tills betan dödade min hype helt så avvaktar nog ett tag med det.

Medlem

För egen del så är det Starfield och Forza Motorsport. Sitter fortfarande och nöter Fallout 4 och Skyrim i väntan på ett nytt Bethesda single player spel.

Medlem

Starfield! 😀

Medlem

Hoppas Stalker 2 blir riktigt bra.

Medlem

STALKER 2, och Six Days in Fallujah


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Jag hoppas att något som inte är en franchise eller uppföljare blir störst i år. Spelmarknaden är idag dominerat av stagnation och repeterande releaser.

Medlem

Inte en chans att STALKER 2 kommer nästa år.
Hogwarts... tror på flopp tyvärr.

Hoppas jag har fel vad gäller båda.

Diablo och Starfield blir självklart stora. Starfield får nog en kontroversiell start men inte lika illa som NMS

12
Skriv svar