Brukar du spela om spel du älskar?

Medlem

Spelar mest gamla favoriter. Nya spel tilltalar mig sällan nuförtiden. Bara massa rehash av gammal skåpmat, uppföljare 37, microtransactions och subscriptions. Nån gång om året släpps en ny stortitel som faktiskt är lite nyskapande som man kan njuta av i nån vecka.

Medlem

Ja, jag har några favoriter jag återkommer till då och då.

Mass Effect Trilogy
Xcom 2
Xcom Enemy within
Mirrors Edge
Street Fighter 2
Condemned Criminal Origins.

Har lagt pengar på MW2 precis men löper inte alls lika mycket spel som förr.

Medlem

Spelar om Fallout 2, fallout new vegas, borderlands 2, påbörjar en ME-trilogi, påbörjar en dragon age trilogi mm nästan varje år

Medlem

Jag önskar jag hade tid att göra det mer med spel, men de tar ju så lång tid att spela jämfört med att se på en gammal favoritfilm, eller något favoritavsnitt av Star Trek DS9, som man dessutom kan ha på lite i bakgrunden när man sitter och pysslar med annat. Hade gärna spelat igenom Mass Effect-trilogin igen, men när det finns så många spel jag inte spelat och begränsat med speltid, blir det svårmotiverat.

Det är därför det är så trevligt med YouTube-videos där folk spelar igenom hela spel. Man kan gå tillbaka och återuppleva spelen, om än passivt

Ambassadör
Xbox

Ja.

Det som spelas om mest är RPG:n, och dess lite-varianter. The Elder Scrolls, Fallout, Baldur's Gate, Dragon Age, Mass Effect och liknande som är tokmys. Min favoritgenre av en anledning

Det händer också att jag drar igenom ett spel igen när en uppföljare vankas och jag vill fräscha upp minnet lite inför fortsättningen.


signatur

Jump in.

Medlem

Spelar om MM6:Mandade Of Heaven varje år


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Traditionsenligt spelar jag igenom Grim fandango under mellandagarna. Gjort så i många år nu och börjar bli riktigt mysigt då barnen börjat delta och minns lösningarna. Dottern har redan börjat fråga när det är dags.

Medlem

Jadå, har ett gäng titlar som brukar återkomma med jämna mellanrum.

  • XCOM: Enemy Within

  • Warcraft 3: Reign of Chaos

  • GTA IV+V

  • Red Dead Redemption 2

Sen finns ju spel som Civilization, Binding of Isaac osv osv som aldrig tar slut i mitt tycke.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Det finns många spel och spelserier som jag gärna återvänder till när jag inte har något nytt som lockar.

Exempelvis: Uncharted, Tomb raider, Dragon age, Borderlands, Bioshock, Horizon, Dishonored, Bloodborne, Dark souls, mmos förstås, Mario, Zelda, Metroid, Final fantasy.

Jag provar gärna nya spel, men har inga problem att lägga dem på hyllan om jag inte älskar dem.

Inaktiv

Enda spelen jag någonsin spelat om är Max Payne 3, Doorkickers, SWAT 4, RDR2 och Alien Isolation.

Medlem

Undrar hur många gånger jag spelat chronotrigger... och zelda-spelen, och flera av mario-spelen...

ELF
Medlem

Fann ju precis nyligen hur skoj Quake 1 är. Så nu sitter jag och köttar igenom custom maps.
Har ett par 100 till kvar i min mapp som inte är körda ännu...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd

Rome Total War 2, varje vinter.
Ark survival Evolved ibland när jag känner för äventyr!

Medlem

Metro spelen brukar jag lira igenom nån gång per år.

Medlem

Mass Effect (trilogin) har man kört bra många ggr. Ett topp spel för mig Sen om man ska köra MP är det ju CoD, Destiny 2 ( pven är också najs iofs i destiny) eller CS

Medlem

Så många av de nya spel jag spelar känns för stora. Open World spel gör sig inte riktigt att spela igenom snabbt. Det enda jag spelat om är MGS 5. Två gånger med mer eller mindre 100%.

Brukar bli ett eller max två gamla spel per år.
Sen kanske man snabbt slänger på Super Probotector på Wii U för lite snabbt pangpang.

Skulle väl bedömma min speltid typ såhär under ett år.
45% nya singelplayerspel
35% multiplayerspel
10% singleplayerspel jag kört förut
10% olika från år till år

Medlem

Oj vilken bra fråga! Ni har bra listor gött folk!

Förut när jag hade PC var det HoMM 2+3, snabbrundor I DooM, Far Cry (1), Fallout 2, Xcom 2, Morrowind, Warcraft 2/3, Masters of Orion 2, Master of Magic, Command & Conquer Red Alert, Starcraft, Total Annihilation, Dune 2, Settlers 2 är la dom jag kommer på nu

Medlem
Skrivet av lonian:

Det finns många spel där ute och svårt att hinna med alla guldkorn när det släpps nya spel hela tiden.

Hur ser dina spelvanor ut? Är du en som återkommer till gamla spel, spelar om samma spel om och om igen eller enbart letar nya upplevelser?

Sen finns det ju spel som aldrig tar slut som multiplayer.

Ja.
På senare år försöker jag "kräma ur" befintliga spel jag verkligen gillar i min samling, istället för att konstant köpa nya bara för att de är ens ett uns intressanta. Ungefär som man spelade när man växte upp då det inte släpptes nya spel särskilt ofta, varav man hade råd med än färre. Gillar också att det ger ett större affektionsvärde till spelen jag verkligen gillar.

Tycker man får ut en nästan likvärdigt bra spelupplevelse som första turen om man väntar 1-2 år efter första genomspelningen. Då brukar det kännas "fräscht" igen. Är likadant med tv-serier.

123
Skriv svar