Call of Duty: Modern Warfare II

Robot
Call of Duty: Modern Warfare II

Ett krig som utkämpats många gånger förut.

#call-of-duty-modern-warfare-ii


Medlem

Deras AI är så djävulskt dålig, borde vara oacceptabelt sedan flera år tillbaka. Förstår inte hur svårt det ska vara att skapa något som iaf är hyfsat realistiskt.

Skribent
Skrivet av Vercadi:

Deras AI är så djävulskt dålig, borde vara oacceptabelt sedan flera år tillbaka. Förstår inte hur svårt det ska vara att skapa något som iaf är hyfsat realistiskt.

Ja det har inte hänt mycket på den fronten alls.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

inte ens i närheten värt sitt pris på 70 euro. 20 hade jag kunnat tänka mig, mer än så kan dom fetglömma. Den gamla versionen från 2009 funkar som sagt dugligt än idag som tur är


signatur

//monster

Skrivet av Vercadi:

Deras AI är så djävulskt dålig, borde vara oacceptabelt sedan flera år tillbaka. Förstår inte hur svårt det ska vara att skapa något som iaf är hyfsat realistiskt.

För att det bara ska vara lite lätt förströelse vid sidan av MP-upplevelsen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

ja knappast värt 70 euro för solo kampanjen....

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

inte ens i närheten värt sitt pris på 70 euro. 20 hade jag kunnat tänka mig, mer än så kan dom fetglömma. Den gamla versionen från 2009 funkar som sagt dugligt än idag som tur är

Skrivet av SWEBarb:

ja knappast värt 70 euro för solo kampanjen....

Jag tycker de borde dela upp spelet så man kan köpa kampanjen och multi försig. Typ 200 kr för SP och 300 kr för MP kanske? (sen lite rabatt om man köper båda). Får bilden av att multiplayerspelarna skiter i kampanjen och kampanjspelarna har väldigt lite intresse för multiplayer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker de borde dela upp spelet så man kan köpa kampanjen och multi försig. Typ 200 kr för SP och 300 kr för MP kanske? (sen lite rabatt om man köper båda). Får bilden av att multiplayerspelarna skiter i kampanjen och kampanjspelarna har väldigt lite intresse för multiplayer.

Jag tycker om båda delarna, kampanjerna brukar vara riktig ostig popcorn-action ala Michael Bay vilket duger fint i 5-6h som det brukar ta, medans MP-delens Team Deathmatch är totalt kaos men lätt att bara hoppa in och kötta på, fint tidsfördriv.

Skrivet av Vercadi:

Deras AI är så djävulskt dålig, borde vara oacceptabelt sedan flera år tillbaka. Förstår inte hur svårt det ska vara att skapa något som iaf är hyfsat realistiskt.

CoD har väl aldrig handlat om realism (?) Man pickar och plockar det som "fansen" uppskattar och sätter ihop det i någorlunda kronologisk ordning och kallar det en SP-kampanj.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är galet fint, det får man ge dem. Kampanjen på höga inställningar i 3440x1440 på 34" är en riktigt trevlig upplevelse.

Skribent
Skrivet av Laddemannen:

Jag tycker om båda delarna, kampanjerna brukar vara riktig ostig popcorn-action ala Michael Bay vilket duger fint i 5-6h som det brukar ta, medans MP-delens Team Deathmatch är totalt kaos men lätt att bara hoppa in och kötta på, fint tidsfördriv.

Då kan du vara en av dem som får lite rabatt för att köpa båda.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Walter S.A. Iego:

CoD har väl aldrig handlat om realism (?) Man pickar och plockar det som "fansen" uppskattar och sätter ihop det i någorlunda kronologisk ordning och kallar det en SP-kampanj.

Samt en ständig Special Forces-runkning som troligtvis är en lätt fördold rekryteringskanal för de amerikanska styrkorna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Hade faktiskt varit kul om ni gav kampanjen ett betyg och sen MP ett betyg och sen kanske ett gemensamt.

Fast att COD kampanjerna är överdrivna Hollywood filmer är dom ändå lite roliga att spela.

Inaktiv

Gillade inte 2ans kampanj alls lika mycket som 2019.

- Vem skrev dialogen den här gången? Edgy och skämmigt.
- Den realistiska råa tonen är nästan helt borta (inb4 någon gnäller "cod har aldrig varit realistiskt").
Hoppades att åtminstone kampanjen kunde vara lite mer grounded. 2019s del med Farah kändes riktigt välskriven och visade krigets baksida.
Och hur ska jag ta killen med döskallemask seriöst?
- De har lagt in bulletsponge fiender med "armor". Finns det verkligen inte något bättre sätt att öka svårighetsgraden?
- Konvoj-uppdraget. Omfg vilket långt frustrerande uppdrag.

Redaktör
Skrivet av jehuty:

Hade faktiskt varit kul om ni gav kampanjen ett betyg och sen MP ett betyg och sen kanske ett gemensamt.

Fast att COD kampanjerna är överdrivna Hollywood filmer är dom ändå lite roliga att spela.

Mjo, går att göra så. Men vi resonerar lite att man köper allt i ett paket, och det är det vi sätter betyg på. Sen kan man läsa ut ett betyg ur texten, och här är det ju både bra och dåligt så det låter som en trea.


signatur
Medlem

Bra recension tack! Jag väljer då att avstå från detta köp, om dom inte har någon kreativitet så får dom inte mina pengar.

Skribent
Skrivet av anon_79617:

Gillade inte 2ans kampanj alls lika mycket som 2019.

- Vem skrev dialogen den här gången? Edgy och skämmigt.
- Den realistiska råa tonen är nästan helt borta (inb4 någon gnäller "cod har aldrig varit realistiskt").
Hoppades att åtminstone kampanjen kunde vara lite mer grounded. 2019s del med Farah kändes riktigt välskriven och visade krigets baksida.
Och hur ska jag ta killen med döskallemask seriöst?
- De har lagt in bulletsponge fiender med "armor". Finns det verkligen inte något bättre sätt att öka svårighetsgraden?
- Konvoj-uppdraget. Omfg vilket långt frustrerande uppdrag.

Ghost var ju med tidigare i serien. Han tillhör ju en fraktion av Spec-Ops som inte visar sina ansikten för att skydda sina familjer.

Håller med om bulletsponge-grejen. Jag köper helt att de har skottsäkra västar och hjälm, men nu blev det nästan som i Division (man förväntar sig nästan att skadenummer ska dyka upp ovanför skallen på den).

Håller även med om konvoj-uppdraget, speciellt delen i mitt med minorna, som egentligen inte heller gav något annat än förlängde uppdraget.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av hannes.theorell:

Samt en ständig Special Forces-runkning som troligtvis är en lätt fördold rekryteringskanal för de amerikanska styrkorna.

Haha. Dagens bästa

Det är väl så att man försöker dölja hård kringsföring bakom en mask av "entertainment".

Har ett sett ett par YouTube-klipp nu, det fattas fortfarande mycket innehåll, spelet har buggar, ganska medioker kampanj osv. Blir inte dag 1 köp. Man kan lika gärna spel CoD-mobile, gratis och funkar toppen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av jehuty:

Fast att COD kampanjerna är överdrivna Hollywood filmer är dom ändå lite roliga att spela.

Ja det är lite så jag ser dem, det är som att se en actionfilm. Underhållande, men något man glömt bort 5 minuter efter eftertexterna rullat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det är lite så jag ser dem, det är som att se en actionfilm. Underhållande, men något man glömt bort 5 minuter efter eftertexterna rullat.

Fast så har det ju inte alltid varit. De första två Modern Warfare måste väl nästan höra till två av de mest ihågkomna kampanjerna, alla kategorier av spel?

Hur ofantligt många är det inte som fortfarande minns och pratar om uppdrag såsom "All ghillied up", Kärnvapenattacken, "No Russian" och så vidare?

Årets Mw2 känns däremot som ett desperat försök att försöka skapa en "best of-album" från tidigare succéer, samtidigt som man slänger in nya och oprövade saker såsom bulletsponges och crafting/survival-uppdrag mitt i smeten och misslyckas rejält...

Skribent
Skrivet av Jozo:

Fast så har det ju inte alltid varit. De första två Modern Warfare måste väl nästan höra till två av de mest ihågkomna kampanjerna, alla kategorier av spel?

Hur ofantligt många är det inte som fortfarande minns och pratar om uppdrag såsom "All ghillied up", Kärnvapenattacken, "No Russian" och så vidare?

Årets Mw2 känns däremot som ett desperat försök att försöka skapa en "best of-album" från tidigare succéer, samtidigt som man slänger in nya och oprövade saker såsom bulletsponges och crafting/survival-uppdrag mitt i smeten och misslyckas rejält...

Ja det säger jag inget om, bara att efter tretton spel så börjar det kännas gammalt. Håller också 1-2 som bästa kampanjerna, sen gillade jag även Black Ops 1.

Survival-uppdraget med crafting gillade jag ändå, för det tillförde något nytt, och var faktiskt spännande.

Dock inte sista uppdraget när man sprang runt och försökte hitta saker medan folk sköt på en, det var BARA frustrerande

Men annars är det precis som du skriver och som jag skrev i texten "Greatest hit"-album.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så jävla pepp på spelet, men inväntar en prissänkning, alternativt Black Friday


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Inaktiv

Läste nu att DMZ läget inte kommer förrän 15 november.
Spelet har alltså tre releaser. Campaign early access. Multiplayer. Warzone och DMZ.
Fan, det var ju DMZ jag var mest intresserad av.

Medlem
ospelbart

Köpte spelet i pre-release och körde igenom i stort sett hela kampanjen (Tills spelet idag blev ospelbart och krashar konstant). Kan inte spela mer än 5min utan att spelet krashar och verkar inte vara ensam om det. Utöver det en massa rejäla buggar som får spelet att känns som tidig alpha-release. Som tur är verkar inte steam räkna in timmarna jag spelat i pre-release så jag fick full refund. Så fick spela nästan hela kampanjen gratis iaf

Medlem

Så från korvcod till big Mac cod

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker de borde dela upp spelet så man kan köpa kampanjen och multi försig. Typ 200 kr för SP och 300 kr för MP kanske? (sen lite rabatt om man köper båda). Får bilden av att multiplayerspelarna skiter i kampanjen och kampanjspelarna har väldigt lite intresse för multiplayer.

Jag har förespråkat detta i evigheter. Låt mig som konsument välja.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Känns ju som att ni borde sätta betyg på singleplayer och multiplayer delen var för sig. Vissa köper endast CoD för den ena eller andra. 🤔


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Tror det var 2-3 uppdrag som var bra, resten var dynga, sämst sp cod...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

"Recension - Call of Duty: Modern Warfare II-kampanjen smakar Big Mac"

Verkar som ni menar att "smakar Big Mac" ska vara något halvbra/bra, men för min del är Big Mac den värsta hamburgaren man kan äta, maken på kass burgare har jag aldrig stött på någon annan stans, så då betyder det alltså att kampanjen är det värsta skräp man kan tänka sig om jag ska enbart gå på den analogin


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Redaktör
Skrivet av Dave Lister:

"Recension - Call of Duty: Modern Warfare II-kampanjen smakar Big Mac"

Verkar som ni menar att "smakar Big Mac" ska vara något halvbra/bra, men för min del är Big Mac den värsta hamburgaren man kan äta, maken på kass burgare har jag aldrig stött på någon annan stans, så då betyder det alltså att kampanjen är det värsta skräp man kan tänka sig om jag ska enbart gå på den analogin

Det syftar på att det är massproduktion, inte skräp. (Men du har en poäng, i alla fall för mig som inte heller gillar den burgaren.)


signatur
Skriv svar