Playstation Direct! Nytt State of Play går av stapeln ikväll

Robot
Playstation Direct! Nytt State of Play går av stapeln ikväll
Medlem

Geoff-tajm!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Perfekt, hoppas på några riktigt bra releaser senare i år nu när jag äntligen lyckats köpa en PS5!

Medlem

För oss svenskar kanske det är bättre att nämna tiden som 23:00?

Medlem

Trist, hoppades på ett riktigt event. State of play brukar bara bli besvikelser. Möjligen att man kan hoppas på "Hogwarts legacy" gameplay eller i bästa fall "RE:4 remake".

Annars gissar jag på en hel del promotion för:

Ghostwire Tokyo
Forspoken
Final fantasy XVI

Känns ändå som att Sony ändrat taktik lite och kör med mindre events då och då, istället för stora events för att inte något ska överskuggas av det andra. Gissar på en blog-reveal av spartacus, ett dedikerat VR2 event, och ett dedikerat GOW:ragnarok state of play innan sommaren.

Medlem

Hoppas vi får se något från Final Fantasy VII Remake Part 2 eller Final Fantasy XVI.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Flakmonkey

Får väl se om det något som är intressant, men jag uppskattar att de är någorlunda tycliga med sin kommunikationen innan så att det inte blir ett antiklimax för de som väntar sig info om nya god of war, VR, etc etc. Även om de såklart inte gör det för att vara snälla utan av ren självbevarelsedrift

Medlem

Nog för att PSVR2 beryktade releas flyttats till Q1 2023 så känns det som att fler utannonseringar av spel borde börja vara dags nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Håller alla tummar och tår för en uppdatering från Team Asobi och genDESIGN.

Medlem
Skrivet av Margy:

För oss svenskar kanske det är bättre att nämna tiden som 23:00?

Tyckte väl kl. 11 lät lite udda. Hade nästan varit bättre dock.

Medlem

Kan också vara ett större event påväg med fokus på Sonys egna titlar.
Fixar ett State of play för att bli av med lite tredje parts titlar så dom inte tar utrymme från stora eventet.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Tyckte väl kl. 11 lät lite udda. Hade nästan varit bättre dock.

Haha ja, konstigt att skriva ut det som om det vore på morgonen. Kan förvirra vissa (många?). Men det är alltså 23:00 kvällstid (eller morgon för vissa kanske) som gäller.

Dex
Medlem

Hoppas verkligen på mer nyheter från FF16. Det har ju varit helt tyst om det sen det visades upp för över 1.5 år sen med både cinematic och gameplay trailer. Jätte konstigt att det sen bara varit tyst.

FF7 Remake part 2 hade också varit kul och fått mer info om. Är ju 2 år sen det första kom nu

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nog för att PSVR2 beryktade releas flyttats till Q1 2023 så känns det som att fler utannonseringar av spel borde börja vara dags nu.

Det räcker väl med att de utannonserar typ ett halvår innan release? Tänker typ sommar eller tidig höst.

Sen så vet vi ju inte heller hur systemet kommer överlappa med andra system, vilket är troligt med tanke på att grunderna är snarlika.
Jag hoppas på att de gör som med PS Plus collection, där de tar populära PSVR titlar optimerar dessa för PSVR2.
Bäst är det ju om allt även fungerar med PSVR2, men att de populäraste titlarna fungerar i början och att mer läggs till med tiden skulle ju vara en ok kompromiss.
Det Sony har sagt själva är i alla fall att de har stort intresse av att porta, men det utesluter inte att spel också kommer via kompabilitetsläge. Enligt utvecklare så ska de nya kontrollerna inte heller vara något större bekymmer, det handlar mer om motivationen från Sony och utvecklarna ifall de vill att det ska fungera.
Så jag upplever inte att man kan tolka situationen som att det kommer bli brist på mjukvara vid releasen även om de är ganska sena.
Det kanske inte blir jättemånga nya exklusiva spel vid releasen och jag tror inte heller att det behövs, men några systemsäljare borde de ändå klämma till med.

Förhoppningsvis så får blir VR spel en del av Spartacus också.

Antar att du sett denna:

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det räcker väl med att de utannonserar typ ett halvår innan release? Tänker typ sommar eller tidig höst.

Sen så vet vi ju inte heller hur systemet kommer överlappa med andra system, vilket är troligt med tanke på att grunderna är snarlika.
Jag hoppas på att de gör som med PS Plus collection, där de tar populära PSVR titlar optimerar dessa för PSVR2.
Bäst är det ju om allt även fungerar med PSVR2, men att de populäraste titlarna fungerar i början och att mer läggs till med tiden skulle ju vara en ok kompromiss.
Det Sony har sagt själva är i alla fall att de har stort intresse av att porta, men det utesluter inte att spel också kommer vi kompabilitetsläge. Enligt utvecklare så ska ny kontrollerna inte heller vara något större bekymmer, det handlar mer om motivationen från Sony och utvecklarna ifall de vill att det ska fungera.
Så jag upplever inte att man kan tolka situationen som att det kommer bli brist på mjukvara vid releasen även om de är ganska sena.
Det kanske inte blir jättemånga nya exklusiva spel vid releasen och jag tror inte heller att det behövs, men några systemsäljare borde de ändå klämma till med.

Förhoppningsvis så får blir VR spel en del av Spartacus också.

Antar att du sett denna:
https://www.youtube.com/watch?v=N202O1xpLwc

Jag tänkte mer på att det borde börja synas lite spel som inte visats tidigare mer än Horizon spelet.
Att spel som finns på övriga plattformar "vet" man redan kommer släppas även på PSVR2.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sony har gått ut med att dom inte kommer prata alls om PSVR2 eller spel till den under denna stream.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Sony har gått ut med att dom inte kommer prata alls om PSVR2 eller spel till den under denna stream.

Det var nog smart av dem. Hade de varit tysta hade förväntningarna blivit så höga att många blivit besvikna efteråt. Nu tyglar de ändå förväntningarna så gott det går. Men det kan ju bli en del kul ändå.

Medlem

Något Final Fantasy-relaterat måste visas upp, konstigt annars. Längtar!

Medlem

Kommer förmodligen en bit om Final fantasy origins då det släpps på några dagar. Sedan får vi se.

Medlem

Det snackas om en upphottad version av Bloodborne, det vore nåt att släppa i kölvattnet av Elden Ring.

Medlem

Det är dags för Final Fantasy VII Remake 2. Jag känner det i hela kroppen.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det snackas om en upphottad version av Bloodborne, det vore nåt att släppa i kölvattnet av Elden Ring.

Hoppas att det stämmer, vill så gärna spela om Bloodborne i en upphottad version. Så jäkla bra spel.

Utöver det vill jag gärna se något från FF7 del två, FF16, Ragnarök och något helt nytt.

Tvivlar starkt men kanske visas deras Gamepass upp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr

Höga förhoppningar, låga förväntningar.

Medlem

Hoppas dom lanserar tjänsten Playstation Star ( motsvarigheten till Xbox Game Pass)

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hoppas att det stämmer, vill så gärna spela om Bloodborne i en upphottad version. Så jäkla bra spel.

Utöver det vill jag gärna se något från FF7 del två, FF16, Ragnarök och något helt nytt.

Tvivlar starkt men kanske visas deras Gamepass upp.

Ja Bloodborne lider av en hel del tekniska problem så det vore väldigt välkommet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Höga förhoppningar, låga förväntningar.

Det är nog smartast att tänka så.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Snälla FF XVI

Medlem

riktigt tråkigt måste jag säga :/

Medlem

Sämsta skit jag sett!

Medlem

Detta var inget vidare tycker jag.

12
Skriv svar