Ubisoft anställer till ett "nytt Might & Magic" av AAA-snitt

Robot
Ubisoft anställer till ett "nytt Might & Magic" av AAA-snitt

Mäktigt? Magiskt? Kanske både och.

#might-and-magic, #ubisoft


Medlem

Kan de snälla bara lyckas göra ett nytt bra Heroes spel. 2an och 3an var de bästa. Lirar fortfarande Heroes 3 ibland.

Medlem

Ge oss ett nytt m&m rpg...gärna ett som går att spela även efter ubisoft bestämmer sig för att ta bort grejer.

En remaster av Might and Magic 6 vore drömmen! <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det blir väl open world med inslag från Assassins creed. Kanske finns det till och med lite microtransaktioner för assassins creed skins och vapen Sen så klart en serie på 10 000 autogenererade nfts ("nefts") från spelserien.

Medlem

Dark Messiah 2?.....well kan drömma


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Duels of champions 2?

Medlem

Vänta, kan det äntligen vara så att de skall göra ett riktigt stort MM?!!!??!! Man kan bara drömma. Men det blir väl något fuckup så klart i sann Ubi-anda, så mycket dåligt det bara går att göra, det gör de.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vi har också några jokrar här, Legends of Might and Magic och Crusaders of Might and Magic =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fast vad förväntar jag mig egentligen, blir kanske något shabbigt mobilspel eller något skit med massa torn man skall ta över. Loren är redan förstörd tyvärr, den fina gamla plane-fantasyn som fanns i de gamla, krossad utan hopp om återvändo.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Usch, jag ser det här mer som ett hot.
Låt serien få vila i frid.
Vill inte se mer vad för hemskheter Ubisoft tänker göra med det här liket.

Medlem
Skrivet av ohem:

Dark Messiah 2?.....well kan drömma

Är det inte från Arcane så kan det nog vara

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vi har också några jokrar här, Legends of Might and Magic och Crusaders of Might and Magic =D

Uppföljare till "Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff" kanske?

Har väl ganska små förhoppningar om att de gör något bra, men AAA är väl småkul i alla fall.
Varumärket i sig är det ju inget fel på, men utvecklarna är en annan 5:a.

Medlem

Might & Magic X: Legacy var ju skitbra. Det här ser jag fram emot.

One
Medlem

Ubisoft *rysningar*

Medlem

Might & Magic X var faktiskt bra. Något sådant hade dom kanske kunnat lyckas med. Men snälla försök inte göra ännu ett misslyckat Heroes.

Medlem

Jag är ju ett stort fan av trean som bara tog ett eller två år att utveckla med ett dream-team... så... vad vill jag ha sagt? Bra fråga.

Jag ser gärna ett utvidgat stridssystem med bättre magimekanik och strategimöjligheter än i Heroes of Might & Magic III. Lägg gärna på det samma grafiska stil av en rörlig målning, med betydligt bättre detaljer och animation, och jag blir såld. Trean liras ju fortfarande online.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Det var åratal sen jag spelade ett AAA som höll för förväntningarna då detta betyder absolut ingenting. AA är idag vad AAA var förr. AAA betyder idag själlöst, korkad, ytlig, återanvändning och lathet

Medlem

Om ni inte kört så är MM Clash of Heroes ett fantstsikt fint puzzle/match spel. Man ska matcha trupptyper och matchar man på höjden börjar de ladda en attack. Små trupper är lätta matcha pch avfyras snabbt men gör mild skada. Drakar tar typ 5 turns men smäller på som fan.
Matchar man små på bredden kan mna bygga mur.
Sem har man lite light RPG progression med.
Fantastiskt roligt i versus på soffan med.

Annars var ju HoMM2-4 och MM6-7 (spelade aldrig 8 eller 9) rent guld. Och Dark Messaiah var skithäftigt.
Nästan vad de än utanannonserar så blir jag glad. Bara de gör det bra såklart. Sista Heroes orkade jag inte ens ta mig förbi första kampanjen. Det var så jävla segt.

1
Skriv svar