Den stora Lost Ark-tråden

Medlem

jag köar för sirius, 10.000 pers i kö. googlade lite å det sades här å där att sirius var den senaste för skandinaviska spelare


signatur

//monster

Medlem

Min server har blivit ännu mer full idag iaf . 14500 i kö på Tihrain, tar sin lilla tid detta!

Medlem

Är på Antares och det är runt 9000 i kö där.
I morse runt 9-tiden var det ingen kö alls och runt 14:00 var kön på ungefär 600. Märks att det är nu närmare kvällen som alla vill spela.

Spelar en Gunslinger och gillar att man tidigt får tillgång till så många attacker så det blir lite variation. Det är annars ett problem med många MMO, att man på tok för länge sitter fast med en standardattack och en, eller om man har tur, två specialare.

.....

Kom in nu. Tog totalt en timme med lite över 9000 i kö.

Medlem

Skapade en Gunlancer idag runt lucnhtid på Thaemine. Inga problem med köer då, men nu under eftermiddagen har det varit ca 5000 i kö. Svårt att veta hur lång tid köerna tar.

Medlem
Medlem

Alla europeiska servrar är fulla Någon som har provat hur latencyn blir om man spelar på en amerikansk server?

Medlem

Oof, vart sömnig och tog en tupplur, stort misstag 😂

Medlem
Skrivet av frittzinator:

Alla europeiska servrar är fulla Någon som har provat hur latencyn blir om man spelar på en amerikansk server?

Tror det funkar - men man får ju börja om med ny karaktär?

En kompis som hoppa in på releasedagen - den 11 alltså - spelar på en server för ”nya spelare” sen när det mesta lagts sig så ska han byta till våran.

Vad det exakt betyder vet jag inte - med tanke på att alla servrar är fulla 😂


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Oof, vart sömnig och tog en tupplur, stort misstag 😂

Farligt!

Jag hade stått i kö sedan ca klockan 13. Då var det 9000+ i kö. Sen när jag tittade till datorn vid 16-16:30 tiden så var jag nere på ca 1000. Fick för mig att jag ville testa vad som hände om jag hoppade ur kön… och hoppade in igen. Då var man uppe i 14 000+. Då stängde jag av. 😅


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Farligt!

Jag hade stått i kö sedan ca klockan 13. Då var det 9000+ i kö. Sen när jag tittade till datorn vid 16-16:30 tiden så var jag nere på ca 1000. Fick för mig att jag ville testa vad som hände om jag hoppade ur kön… och hoppade in igen. Då var man uppe i 14 000+. Då stängde jag av. 😅

Hahaha, "ojsan". Men nu vet vi, tack för din uppoffring!
Ska gå och köpa mig lite tröst-snacks som jag har undvikit i ett halvår nu.

Medlem

1,269,763 aktiva spelar just nu på Steam

Finns det några sköna guilds på Thirain?

Medlem
Skrivet av Airborne:

Källa på det? Såg en post från Amazons Roxx igår där han sa att det inte finns utvecklat från Smileygate.

Hittar ingen källa, det är bara vad jag har hört från flera olika håll. Tydligen ska det ha funnits på testserver men togs bort innan det gick live.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har vi nån samlingstråd där alla bara postar var de är? Så är det enklare att hitta likasinnade FZ-kompisar i spelet

Edit: Kön för Antares 9478 (21:36)
Edit 2: 8329 (21:46)
(uppdaterar för dem som är intresserade av hur lång tid en köplats betyder i väntetid i minuter)

Medlem

Kön för Kadan #1399 (21:45)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

1,269,763 aktiva spelar just nu på Steam

Finns det några sköna guilds på Thirain?

Vi e på tihrain, fullt gille atm. Några till som vill in, men vi (jag iaf) är in it for the longhaul . Kan hålla kontakten om du är intresserad vad det lider.

GANSKA sjukt att det är det näst mest spelade spelet på steam (sett till users som spelar det samtidigt) !!! Slår både cs och dota, någonsin. Tror inte dom va beredda på det här intresset.

Medlem

Förövrigt maintenance nu på morgonen för att öka serverkapacitet ! Suger, men i slutändan något bra

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag köar för sirius, 10.000 pers i kö. googlade lite å det sades här å där att sirius var den senaste för skandinaviska spelare

Läste också att Sirius samlades det många skandinavier på.

Sitter i 3.5k kö dit just nu

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Förövrigt maintenance nu på morgonen för att öka serverkapacitet ! Suger, men i slutändan något bra

Ja, men de skiter ju fullständigt att vi bor i Europa. De gick ut mitt i natten med info när alla låg och sov och sedan vaknar man och inser att spelet är nere för underhåll halva förmiddagen.

Nu på eftermiddagen kan jag inte ens ställa mig i inloggningskö, jag blir kickad ur spelet så fort det startar och blir hänvisad till att det är minsann helt överbelastat. Inte kunnat spela på hela dagen.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

anti afk macro time


signatur

New life, New hope

Medlem

Kommer nog vänta med att spela tills de fått ordning på köerna och kapaciteten. Har gott om andra spel att köra ut så tänker fortsätta där istället så har stormen säkert passerat när man ska åter


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag spelar på Thirain. Möttes av ett error meddelande och fick avsluta. Kom in på tredje försöket och fick välkomnandet av en kö på 21 000. Tror jag spelar något annat idag, vilket är synd då jag verkligen gillar spelet och vill fortsätta.

Finns det något svenskt guild på Thirain så är jag intresserad om plats finns och om amazon får ordning på sina servrar med tiden.

Medlem

Fyfaaaaaaaaaaann va bra spel. Körde mina första chaos dungeons och någon weekly dungeon x2. Så jävla KULlllllllllllll+!!!!!!

Medlem

Spelet för populärt för sitt eget bästa? Amazon Games verkar inte förberedda för populäriteten. Någon samla data via spelare från olika servrar och kom fram till att cirka 250k spelare stod i kö för att spela och att alla servrar är fulla.

Alla servrar i Europa är fulla med kö.

Medlem

Hej,

Lite info för alla som inte kommer inte.

"We’re sorry. Cannot connect to the server due to heavy traffic [10027]"
https://forums.playlostark.com/t/were-sorry-cannot-connect-to...

Regarding Server Queues in Central Europe Region
https://forums.playlostark.com/t/regarding-server-queues-in-c...

REGARDING CENTRAL EUROPE SERVER QUEUES
https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/central-europ...

Heroes of Arkesia,

With the massive number of heroes that have joined us since Friday’s launch, we are aware that the current queue times for servers across the Central Europe region can be extensive.

We are actively working alongside the Smilegate RPG team in order to explore multiple options to help decrease queue times and get more players into the game. We will provide more detailed plans on this as soon as we are able.

All servers in the Central Europe region will be brought down for maintenance at 11PM PT on February 12 (2AM ET, 7AM UTC, 8AM CET on February 13). Downtime is expected to last approximately 3 hours, and we will provide an update when servers are back online.

We are actively working on ways to add additional capacity to the servers in the Central Europe region in order to help shorten queue times and get more players in-game, and this maintenance is an important step in helping lay the groundwork for us to do so.

Thanks for your patience as we work to get more players into Arkesia!


signatur

Niet.

Medlem

Detta är fan löjligt.
Köat sen kl 15.
till slut så börja kön växa istället för minska.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Detta är fan löjligt.
Köat sen kl 15.
till slut så börja kön växa istället för minska.

Köade från 14, efter 4 timmar fick jag "Cannot connect to the game. exiting the game." Kuuuuul! Nu kan jag inte ens komma in och ställa mig i kö😂
Alltså det är 2022, för fan, Amazon. Fixa fler och större servrar! Och låt folk få Transfera sina karaktärer så vänner kan lira ihop för i heeelvete. Illa! Att ingen någonsin lär sig!

Älskar spelet för övrigt!

Medlem

Jag tror att ST (server transfer) just nu inte skulle göra något bättre. Framförallt med tanke på att man inte ens kommer in på servrarna.


signatur

Niet.

Medlem

Skulle vara väldigt intressant att vara med när man planerar sånt här. Måste vara svårt att bedömma.
Inget är ju gratis så att säga. Och i detta fall skall man även ta med i beräkningen att man ska få tillbaka kostnaderna genom mikrotransaktioner, som egentligen är helt valfria. Sedan finns det säkert 18 andra aspekter att hålla reda på.


signatur

Niet.

Medlem

Nu kan man inte ens ställa sig i kön.

Medlem

Påminner om FF 14 och New World releaserna.
Vad jag förstått det som så är inte problemet att man vill öppna fler servrar, snarare att det inte finns några att tillgå.

Amazon borde dock ha några över nu sedan New World😅

Skriv svar