Den stora Lost Ark-tråden

Xmk
Medlem

Ingen kö än så länge iaf på Zinnervale, står som busy dock.

Dex
Medlem
Skrivet av Xmk:

Ingen kö än så länge iaf på Zinnervale, står som busy dock.

Väldigt många på Steam som inte kan starta spelet än så är nog lite tidigt och dra några slutsatser än så länge angående köer tyvärr

Xmk
Medlem
Skrivet av Dex:

Väldigt många på Steam som inte kan starta spelet än så är nog lite tidigt och dra några slutsatser än så länge angående köer tyvärr

Det ändrar ju inte kön för tillfället.

Medlem

Nu har steam äntligen börjat packa upp..

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Nu har steam äntligen börjat packa upp..

Japp, de verkade lösa problemet strax efter 19.

Medlem

Heh ja, hade plats 3800 när jag kom in nu.. "bara" 2500 :x

Medlem

CGMagazine - 8 / 10
With some small setbacks like pay-to-win features and awkward movements, Lost Ark manages to stand out with its overall style, story, and game mechanics. Free-to-play is going to push this game to the top now that it's in the West.

Digital Trends - 4 / 5
So long as you're willing to play by its rules, Lost Ark it is an absolute blast thanks to its perfect blend of visceral ARPG combat and steady MMO progression.

GameGrin - 9 / 10
A massive time sink which needs an entire rainforest of sticks to shake at. Just grab it and jump in.

GameSpace - 8 / 10
A well-crafted and highly polished ARPG that is certain to fare better than Amazon's previous outings. If you want plenty of lore, a deep narrative tale, and combat that gets straight to the point then Lost Ark is worth your time.

GameWatcher - 8 / 10
With so many studios trying to hit the coveted MMO market, one thing is clear if you want to succeed - your game has to be unique. You can make up for tonnes of mistakes if you can just carve out a market for it. Although it has its own issues of identity - with a Diablo-like fighting system and enough extra activities to feel full - Lost Ark is a game that I'm looking forward to seeing grow.

Gamer Escape - 8 / 10[i]
Visible effort went into nearly every avenue of the game, making it an easy recommendation even if it doesn’t bring much innovation to the space. The quality of the combat and the variety of content on offer elevates this ARPG experience to be a cut above the rest. The only thing you can stand to lose in trying out Lost Ark is time, and even in a gaming landscape defined by competition for said time, it’s absolutely worth giving a gander.[/i]

Gaming Nexus - 8.8 / 10
Lost Ark is light on the MMO, and heavy on the action- RPG, taking all the elements from MMOs that make them great, and a few that make them a bit dull to fans of the genre. It's easy to get lost in the customization before you even set foot in the fleshed out world. The five main classes are the big star, each feels and plays differently enough making me want to replay the game just to try them out. Being able to tackle this game with friends will make for a better overall time with the game, but it isn't required to have a good time. Lost Ark warrants a look if you like action-RPGs, MMOs, or both.

God is a Geek - 8.5 / 10
Lost Ark is fantastic, but like all MMOARPGs, it demands a massive time investment and a ton of extra reading to get the most from it.

MMORPG.com - 7 / 10
While it’s clear that Lost Ark isn’t necessarily an ARPG, but rather a traditional Korean MMORPG with an isometric view, Smilegate is very clearly looking to cater to a specific audience. Lost Ark finds itself focused on a never-ending gear treadmill, and it does an extremely good job at it. Unfortunately, casual players who want to explore an interesting world or want diverse or more dynamic content will likely be let down. And while Lost Ark is fun, the arduous leveling process and repetitive endgame will likely lead to polarizing opinions about it, with most players either loving or hating their experience in the end.

PC Gamer - 78 / 100
Excellent combat and a stunning sense of scale help steer Lost Ark through its more tired MMO conventions.

PCMag - 4 / 5
Lost Ark is a fantastic, free-to-play MMORPG that features exciting combat, attractive visuals, and a seemingly endless endgame.

Rock, Paper, Shotgun - Unscored
Excellent Diablo-like combat struggles to make up for a grind levelling process baked into a cookie-cutter MMORPG template.

We Got This Covered - 4 / 5
As with any MMO, Lost Ark is tricky to review on release. The most I can say is I enjoyed the mindless questing, beautiful locales, and great game feel. I can't speak on the endgame, but the fact that I'm excited to jump back in on launch day to do it all again with friends is a pretty good sign for now.

Gnällkuk

Svärmorsdrömmen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Rätt bra betyg i pressen. Man får väl testa 11:e (eller när man nu kommer in)

Medlem

Har ingen stress, men det verkar vara ett bra spel kollar på twitch

Medlem

Har redan blivit distraherad av att jaga alla små hemligheter, verkligen urmysigt om man inte har så bråttom med jaga endgame.

Medlem

Vilken Class spelar ni?:)

Jag har sjuk beslutsångest mellan Gunslinger, Sharpshooter, Sorcerer, Striker och Deathblade 😂

Medlem

Gunlancer! SÅ jävla kul med western release! Väntat sen 2015 när jag såg första trailern .. tror det va 2015 iaf?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Deekar:

Vilken Class spelar ni?:)

Jag har sjuk beslutsångest mellan Gunslinger, Sharpshooter, Sorcerer, Striker och Deathblade 😂

Striker för egen del. Diggar Munken i Diablo III och den här är lite åt samma håll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kom in igår efter 1h och sen spelade till tolvslaget, otroligt roligt spel! Kommer bli en lång dag på jobbet idag, hoppas köerna inte är allt för långa när man kommer hem!


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Gnällkuk
Skrivet av bulleboss:

Gunlancer! SÅ jävla kul med western release! Väntat sen 2015 när jag såg första trailern .. tror det va 2015 iaf?

tror tom det var 2014 om minnet inte sviker mig fyra år sedan det släpptes i korea, lite drygt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Striker för egen del. Diggar Munken i Diablo III och den här är lite åt samma håll.

Ja, det gjorde jag med!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Striker för egen del. Diggar Munken i Diablo III och den här är lite åt samma håll.

Samma, fast valde wardancer.

För det som velar är spelet som gjort för alts, vi kan låsa upp två "boosts" nån gång efter lvl 50, så två alts kommer få en kortare mainstory som jag fattat det. Senare om man vill låsa upp raids etc så kan och bör man ha ett par alts för att farma material genom dailys.

Så fort man skapat en karaktär så kan man dessutom prova alla subclasses, så ta er lite tid där så slår jag vad om att något klickar.

Medlem

Så jävla glad att spelet äntligen är släppt!!!!! Hoppas vi får lika bra behandling av amazon som korea får av smilegate vad det lider bara så kan detta bli hur jävla bra som helst!

Chefredaktör

Ska just skapa min karaktär. Det här med Powerpass, hur funkar det? Ska man välja det? Varför/varför inte?

Gnällkuk
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Ska just skapa min karaktär. Det här med Powerpass, hur funkar det? Ska man välja det? Varför/varför inte?

https://www.invenglobal.com/articles/16377/lost-ark-power-pas...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Striker för egen del. Diggar Munken i Diablo III och den här är lite åt samma håll.

Sjukt... jag hade planerat innan att ta en eller två andra karaktärer men sen blev jag såld på samma av precis samma anledning. Lite senare på kvällen när jag pratar med en kompis i Australien så har han valt samma gubbe av samma anledning :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

Stör ni er inte på att move och attack inte är samma musknapp? Har svårt att vänja mig vid detta. Tycker också det är surt att flera keybinds inte går att binda om.

Medlem

Man ångrar ju nu att man gjorde gubben på Zinnervale 😅

Medlem

Vet ni någon server förutom Zinnervale där skandinavier/svenskar huserar?

Medlem

Vi är många svenskar på Thirain, men den är också rätt full

Dex
Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Ska just skapa min karaktär. Det här med Powerpass, hur funkar det? Ska man välja det? Varför/varför inte?

Du har inga Powerpass från början (om du inte köper i butiken). När man har klarat main storyn så får man en Powerpass gratis och den kan du använda på en ny karaktär så gör det att du kan levela mycket snabbare från 1-50 på den nya karaktären.
Bland annat main storyn går mycket snabbare till exempel. Vet inte exakta detaljerna.

Man blir lite "lurade" när man tittar på sin "character selector" när man startar sitt spel för då ser det ut som att man har Powerpass, men om du försöker använda det så får du bara ett felmeddelande att du inte har tillgång till ett. Är ganska konstigt gjort

NiC
Medlem

Ställde mig i kön 15:30 på Zinnervale, nu är "bara" 1649st före mig. Så imorgon får det bli att hoppa in vid 15 tiden. Så man kan börja lira direkt efter jobbet.

Paladin föll det på för mig!

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Vi är många svenskar på Thirain, men den är också rätt full

Är där med med ett svensk guild

Medlem

Tips på svenska guilds på servern Thirain?

Skriv svar