[Köphjälp åt en idiot] Fanatec-ratt

Medlem
[Köphjälp åt en idiot] Fanatec-ratt

Hej hej.
Jag läste FZ recension om denna kommande ratt och blev sugen på att skaffa min första ratt. Men jag fattar ingenting av deras hemsida. När jag försöker sätta ihop ett paket blir det sjukt mycket dyrare än vad fz säger. Plus att jag inte får det att bli kompatibelt med pc/xbox/playstation.

När man skapar sin egna konfig finns bara en F1 formel-bundle för 1700$ som stödjer alla system. Det går att välja helt färdiga paket, men jag tror jag klarar mig bra med 5 nm och det går inte välja. Sen får man ju huvudvärk av alla dika sorters rattar.

Känner mig så himla trög

Försökt hitta svenska återförsäljare men det verkar inte finnas?
Verkar däremot som att de skickas inom EU så man slipper dyra överraskningar.

Medlem

Är det inte bara den här som de testat?

https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels-wheel-bases/racing-wh...

Verkar som man kan lägga direkt i kundvagn och köpa när jag testar eller saknar man något då?

Medlem

Vill inte vara den men du kanske ska börja med ett logitech g920 först som första-ratt? Går att hitta för 2k ibland och är mer än lagom för entry-level.

Medlem
Skrivet av hofwing:

Är det inte bara den här som de testat?

https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels-wheel-bases/racing-wh...

Verkar som man kan lägga direkt i kundvagn och köpa när jag testar eller saknar man något då?

Men om jag vill byta ut hållaren i plast till metall (vill minnas att det tipset ges i recensionen) så går inte det utan måste köpas separat?

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Men om jag vill byta ut hållaren i plast till metall (vill minnas att det tipset ges i recensionen) så går inte det utan måste köpas separat?

Bry dig inte om table clampen. Den duger som den är. Vet inte ens om den finns i metal? Tycker du om detta kommer du ovansett köpa en rig som du skruvar basen fast i.

Paketet som linkas över är det som har blivit testat av dom flesta.

I tilfälle det inte var klart är detta inte kompatibelt med xbox rett ut av lådan. Du behöver montera en annan ratta för det. Så du måste ha 1 bas och två ratt för att det ska fungera överalt.

1
Skriv svar