Senaste spelet du klarade?

Medlem

Guardians of the Galaxy. Rekommenderar.

Medlem

För några dagar sen Halo: Infinite.
Tyckte nog att det var värt 4/5, var lite skeptisk först till den nakna öppna världen men kom snabbt över det, riktigt härligt gameplay och var en fröjd att spela.

Nyss, The Gunk
Tyckte nog att det var ett helt okej spel, ger det 3/5. Jag spelade det i sängen och det var nice med ett spel nästan helt utan strider, bara glida runt å suga gunk och slappna av


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Spiritfarer, supermysigt spel.

Medlem

Kathy Rain: Director's Cut

Gillar ni lite mer klassiska äventyrsspel så rekommenderar jag det varmt

Medlem

Gears of War 4

Har kommit på mig själv att jag är ganska svag för Gears, 4an var kanske inte det bästa men inte heller det sämsta jag lirat. Lite väl kort kan jag tycka, klockade in på knappt sex timmar. 3/5.

Assassin's Creed Syndicate

Klara Unity i våras så nu var det dags för nästa del i sagan. Värt att nämna att första AC-spelet jag klara var Odessey så jag har spelat spelen i väldigt konstig ordning.

Men tillbaka till Syndicate, det är ett bra spel, inget jättebra och inget dåligt som drar ner upplevelsen (mer än att jag ständigt frågar mig själv hur jag har tid att spela dessa collectathons). Gillar det bättre än Unity, gillade handling, när man tog ut en samhällskomponent, att det fick konsekvenser (i handlingen bara dock, hade varit coolt om det märks mer i spelet). Gilla även att man fick bygga upp sitt gäng.

Men jag tycker serien blev bättre med Origins, nästa del i serien.

7/10


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Serious Sam 4
Kände för lite hjärndöd action och det var det jag fick.
2.5/5


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Spelade klart Ratchet & Clank: Rift Apart idag. Har haft det legande ett tag av någon anledning. Men tycker det är ett bra spel, men det är "bara" ett Ratchet & Clank i Next-gen-skrud. Snyggt och underhållande.

Medlem

Mitt senaste spel som jag körde klart är: A Short Hike. Ett trevligt litet äventyr med lite utmaningar och upptäckande.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Returnal
Bästa spelet jag lirat sedan rdr2.
Trodde inte jag gillade denna typ av spel, men Returnal blåste mig av stolen. Så vacket så stämningsfullt så otroligt bra.
Får nog bli ett varv till.

Skribent
Skrivet av Fader Konungen:

Assassin's Creed Syndicate

Klara Unity i våras så nu var det dags för nästa del i sagan. Värt att nämna att första AC-spelet jag klara var Odessey så jag har spelat spelen i väldigt konstig ordning.

Men tillbaka till Syndicate, det är ett bra spel, inget jättebra och inget dåligt som drar ner upplevelsen (mer än att jag ständigt frågar mig själv hur jag har tid att spela dessa collectathons). Gillar det bättre än Unity, gillade handling, när man tog ut en samhällskomponent, att det fick konsekvenser (i handlingen bara dock, hade varit coolt om det märks mer i spelet). Gilla även att man fick bygga upp sitt gäng.

Men jag tycker serien blev bättre med Origins, nästa del i serien.

7/10

Tycker lite synd om Syndicate faktiskt. Det kom i en tid när folk var less på AC-konceptet, men spelet är riktigt bra på vad det gör. Gillade huvudkaraktärerna och miljöerna. Även storyn höll ihop, det som var nackdelen i spelet var att det i sina sämsta stunder kändes som bara "ännu" ett AC-spel. Om Ubisoft hade lugnat sig med släppen i serien och Syndicate hade fått vara del 3 eller 4a i serien så hade det nog mottagits bättre.

Jag spelade nyligen ut Valhalla nu och ska ta tag i DLC-materialet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Atelier Sophie

Medlem

Kan rekommendera Secret Of Mana, en riktigt fin klassiker fast nu i 3D

Skribent

Klarade och klarade. Tog mig förbi sista bossen i Hades för första gången tidigare idag i alla fall.

Flakmonkey

Resident Evil Village. Är egentligen inget fan av serien men det beror snarare på att jag inte är något superfan av survival horror. Village är ju dock mer åt actionhållet så gav det en chans och jag ångrar mig inte. Lagom mix av skräck och action och det enda jag egentlingen kan klaga på är att det är lite ojämnt och tyvärr så tycker iaf jag att det börjar på topp och sen går det lite nedåt. Inte så att det blir dåligt på något sätt eller vis, men det är som att den första halvan utvecklades först med mycket entusiasm och inspiration och sen kom tidspress och budget in när andra delen skulle göras.

Medlem

Körde igenom Dying Light som uppvärmning inför tvåans släpp

Medlem

Doom eternal. Bra spel men blev lite tröttsamt på slutet.

Medlem
Skrivet av ItsmrD:

Kan rekommendera Secret Of Mana, en riktigt fin klassiker fast nu i 3D

Har varit sugen på att spela det en längre tid då jag aldrig klarade orginalet. Har dock inte gjort det pga dåliga recentiorer har jag prioriterat annat.

Medlem

Zelda Breath of the Wild just häromdagen, lätt en av mina favoriter tillsammans med RDR2, Bloodborne samt Fallout serien.

Inaktiv

Zelda Breath of the Wild igår. Spelat det förutom men flcikvännen har inte så vi körde det igen så vi båda har det färskt i minnet inför BotW2. Väldigt trevligt spel.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Har varit sugen på att spela det en längre tid då jag aldrig klarade orginalet. Har dock inte gjort det pga dåliga recentiorer har jag prioriterat annat.

Jag har också läst lite recensioner men valde och ge det en chans. Visst har spelet lite problem här och där men kom fram till att det är ett rätt mysigt spel och spela nu under julen, speciellt om man har varit ledig i 3 veckor som mig 😃

Medlem
Skrivet av Issue:

Serious Sam 4
Kände för lite hjärndöd action och det var det jag fick.
2.5/5

Prova serious sam 1, det är kul och röjigt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Den där ringen evigheten, med mästar chefen! 3,5 av 5. Mitt första halo faktiskt.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

"The Evil Within", jäklar vilken diamant. Spela det!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelade igenom Carrion i helgen och det var rätt kul att vara monstret för en gångs skull. Kände mig ganska mäktig.
Sen lyckades jag ta Platinum i Wreckfest och Portal Knights också. Produktiv helg.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av ItsmrD:

Jag har också läst lite recensioner men valde och ge det en chans. Visst har spelet lite problem här och där men kom fram till att det är ett rätt mysigt spel och spela nu under julen, speciellt om man har varit ledig i 3 veckor som mig 😃

Kanske köper på nästa rea åndå, tyckte orginalet var rätt mysigt 😀

Medlem

Dark Souls 1 Remastered
Vilken pärla!

Medlem

Halo Infinite.
Har inte spelat Halo sedan originalet kom ut.
Lite less i början på allt vapenbyte, men atmosfären, gameplay och dialogen fick mig över till att gilla spelet.

Nästa är Monster Hunter Rise till PC (låses upp om cirka 5 timmar i skrivandes stund). Har redan "klarat" det på Switchen, men #pcmasterrace!

Medlem

Jobbar ikapp alla ps4 (och 5) spel jag inte spelat tidigare.
Persona 5 Royal avklarades förra veckan och denna vecka Spiderman. Persona var det bättre spelet överlag. Lite tveksam till att spela DLC:erna och Miles Morales direkt efter. Får se vad som hamnar i mellan?

Medlem

Körde klart Guardians of the Galaxy (PC) igår.
Riktigt schysst spel, rekommenderas!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Skriv svar