Har jag blivit….retrogamer?

Medlem
Har jag blivit….retrogamer?

Sitter och avnjuter min PS5 där jag kört igenom gamla rävar som Quake, Doom och Doom 2 (man lira aldrig genom dessa som ung). Kom på att man kunde köpa hem Doom 3 billigt, typ runt en tjuga på PS Store.

Sagt och gjort så slanga man ner detta, tanke på att man spelat PC länge å varit van vid high-end spel och hårdvara så tänkte man att Doom 3 kan bli trevligt…

Fan heller, allt blev så mycket mäktigare är kanske fel ord men man bläddra tillbaks till PS Store och slanga ner Doom 64 istället för det var dels ett konsolspel samt retro mer autoaim å hela skiten och spelet kändes bättre än Doom 3…

Har jag blivit en retrogamer? Bullen finns ju inte kvar på SVT så jag kunde inte skriva ett brev dit tradiga e att man har sug efter nya spel (de som producerats till PS5), eller är de att spelen var enklare förr? Kanske mer välgjorda så man inte behöver 18472 updates? Även om buggen i Doom 2 fortfarande är kvar där spelet kraschar på sista bossen pga för mycket spawns av fiender

Medlem

Tror det är ganska vanligt att man med åren får en viss preferens hur spel ska vara eller en känsla som man vill återvända till.
Man kanske vill uppleva nytt men samtidigt ska det ge den där känslan som man fick förr på något sätt. Själv tycker jag det är synd att det inte görs fler FPS i stil med Halflife och Metro. Spelar om Metro-serien minst en gång per år.

Medlem

Man stelnar i sin smak när det gäller musik. Inte förvånande att det gäller spel också.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar