Call of Duty: Vanguards släpp är 40 % sämre än förra årets COD i Storbritannien

Robot
Call of Duty: Vanguards släpp är 40 % sämre än förra årets COD i Storbritannien

Börjar Call of Duty-marknaden att bli mättad?

#Call-of-duty-vanguard, #Sledgehammer-games


Medlem

"Man får även tänka på att Call of Duty: Vanguard släpptes hyfsat nära huvudkonkurrenten Battlefield 2042, vilket lär ha haft en viss påverkan på försäljning."

Som det ser ut nu borde BF släppet bara öka försäljningen utav COD. xD

Medlem

Cod = copy paste

Inaktiv

Väldigt bra nyheter. Har blivit en trend att alla släpper ofärdiga spel så hoppas det kostar dem hårt

Medlem

Cods konsoll rush, spray and pray stil passar inte i ww2 imo

Medlem

Vem hinner ens spela något annat än det som kommer på game pass?

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Vem hinner ens spela något annat än det som kommer på game pass?

Vi som inte har game pass?

Medlem

Jag har bara tittat gameplay och någon review.

Förr spelade man ett spel och klarade av kartor/banor. På vissa spel fick man då en cutscene som reward för att man tog sig vidare. Diablo2 är ett av dem spelen som jag satt som klistrad vid skärmen när det var dags för ny akt. Varför göra filmer med lite medioker gameplay i mellan nu för tiden?

Medlem
Skrivet av Jaekae:

Cods konsoll rush, spray and pray stil passar inte i ww2 imo

Formulan tog ju dock form på PC. Ganska larvigt att beskylla konsoler för allt som inte passar en själv.
Tror inte BF2042 säljer speciellt bra det heller.

Medlem
Skrivet av Popski:

Vi som inte har game pass?

Sorry, trodde ni var ett utdöende släkte ❤️

Avstängd

Go woke and get broke.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Sorry, trodde ni var ett utdöende släkte ❤️

Min gissning är att gamepass innehas huvudsakligen av individer som har xbox och PC kombo, snarare än tex ps/switch och kombo. Detta är förstås endast en spekulation , känns som det kan vara en möjlighet. (Saknar verkligen en gamepass motsvarighet på ps ) .Personligen har jag alltid varit lite förvånad att cod har sålts så bra de senaste åren, slentrianköp av spelen. BF "lider" lite av samma grej, skillnaden för min egen del har dock varit att jag funnit spelglädje i BF liren (förutom hardline dock).

COD lär dock sälja bra, min gissning är att det lär sälja ungefär som föregångaren. Det tenderar att landa däromkring och jag ser egentligen ingen anledning att det inte skulle göra.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Sorry, trodde ni var ett utdöende släkte ❤️

Jag är gammalmodig av mig. Blir lite stressad av det rullande schemat som är på gamepass. Föredrar att veta vilka spel jag har i mitt biliotek och att dom kommer bli kvar där tills jag raderar eller säljer dom.

Men bra tjänst. Jag köper en månad då och då till PC när jag vill testa en massa olika spel som jag sen kan köpa till mitt Playstation


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Sorry, trodde ni var ett utdöende släkte ❤️

Förmodligen har de flesta inte game pass.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Sorry, trodde ni var ett utdöende släkte ❤️

Tar gamepass någon gång ibland när det släpps något spel, har det till exempel nu för att spela Forza Horizon 5. Men utbudet i övrigt är verkligen inte värd en prenumeration året runt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Jag är alltid otaggad var 3dje år när det är dags för Sledgehammer games CoD att komma ut, och jag tror inte jag är ensam om detta.
Advanced warfare kommer för alltid vara en stor skamfläck i CoDs historia

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Sorry, trodde ni var ett utdöende släkte ❤️

Vi är rätt många som enbart spelar på Playstation eller Nintendo. Även tillsammans är vi gäjmers i minoritet jämfört med alla torrbollar som inte spelar alls.

För egen del skulle jag inte vara intresserad om Playstation skaffade en motsvarande tjänst. Jag gillar att äga mina spel. Främst p.g.a. att jag spelar om väldigt många av dem... om och om igen.

Medlem
Skrivet av loerk:

Formulan tog ju dock form på PC. Ganska larvigt att beskylla konsoler för allt som inte passar en själv.
Tror inte BF2042 säljer speciellt bra det heller.

Bf2042 är nog ett av dom sämsta aaa spelen som gjorts hittils och ännu ett exempel på när utvecklarna vill göra fps spelen konsoll vänliga och förstör allt, cs och valorant är typ dom enda pc spelen (fps) som inte blivit förstörda än.
Är inte anti konsoll för andra genrer av spel, har ps5, xbox och switch och kör dom mer än pcn

1
Skriv svar