Call of Duty: Vanguard är släppt, men även om det säljer bra ur ett bredare perspektiv, håller det inte alls jämna steg med förra årets Call of Duty-spel, åtminstone inte i Storbritannien. Enligt GSD (Game Sales Data) från organisationen ISFE som Gamesindustry tagit del av, har spelet sålts i 40 % färre exemplar än Call of Duty: Black Ops Cold War gjorde under sin lansering.

Med det inte sagt att spelet inte säljer bra. Tvärtom faktiskt, för det är årets näst största spelsläpp och trumfas endast av Fifa 22. Man får även tänka på att Call of Duty: Vanguard släpptes hyfsat nära huvudkonkurrenten Battlefield 2042, vilket lär ha haft en viss påverkan på försäljning. Det är heller inte omöjligt att många multiplayer-spelare nöjer sig med att fortsätta lira Call of Duty: Warzone.

Här på FZ delade Robin ut betyget 3 i sin recension, och nämnde bland annat den häftiga kampanjen, samtidigt som han tyckte att lite väl mycket var sig likt och att de kunde ha tagit ut svängarna lite mer.