PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Series X - 50+ i lager hos webhallen (för medlemmar)
https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

9 st kvar

Och där försvann dom, Slut!

Medlem
Skrivet av Carlos0000:

Jag har en bit till Mediamarkt tyvärr, vet ni om det fortfarande går att förboka en i butik?

Ja, det går fortfarande att boka i butik, jag gjorde det i fredags. Handpenning på 599:- som dras av på totalpriset vid leverans och man kan avboka och få tillbaka handpenningen.

Medlem

mediamarkt I nacka forum tar emot förbeställning av Ps5.

Medlem

Tack! Var där idag och bokade en

Medlem

Såg att Elgiganten har några i lager dock fysiska butiker ca 11 butiker https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Medlem

Nu har jag till sist fått min PS5. (Hade beställt via Mediamarkt.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Nu har jag till sist fått min PS5. (Hade beställt via Mediamarkt.)

Hur lång tid tog det att få den för dig?

Medlem

Kan man fortfarande få tag i en ps5 standard genom att gå till en mediamarkt och ställa sig i kö? (2 veckor) ?
Har en digital ps5 idag, vill byta bort den mot standard.. hojta om ngn är sugen! Bor i gbg!

Medlem
Skrivet av Kellini:

Kan man fortfarande få tag i en ps5 standard genom att gå till en mediamarkt och ställa sig i kö? (2 veckor) ?
Har en digital ps5 idag, vill byta bort den mot standard.. hojta om ngn är sugen! Bor i gbg!

När jag bokade min fick jag info om att de bara säljer standardvarianten och att de inte har kvar den digitala i sitt utbud. Detta var på MediaMarkt i Växjö så jag vet inte om det gäller hela kedjan. Jag hade iallafall flyt med leveranstiden då jag bokade min 29/10 och den fanns att hämta 4/11.

Medlem

Som förra gången, "inte tillgänglig för din medlemsnivå"... :/

Medlem

Egentligen ett lyxigt I-landsproblem: jag kan inte lägga till p.g.a. jag redan köpt en därifrån för nästan 1 år sedan. Typiskt.
Köpte en åt en kompis förra året och nu vill min chef ha en via mig, men går ju icke... Jag har level 21 så nivån borde inte vara ett hinder, tror jag. Den går in i korgen, men tas sedan bort med motiveringen att man bara får köpa en. Aja, ändå rättvist att nya köpare får det som finns!


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av aleksb:

Som förra gången, "inte tillgänglig för din medlemsnivå"... :/

Haha, jag får köpa.. Men jag vill inte!!!
*strö salt i såren*
Du får helt enkelt köpa en jävla massa för att levla upp


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Helt i chock över att jag faktiskt lyckades få ett nu via Webhallen. Har precis börjat kolla på andrahandsmarknaden nu senaste dagarna och börjat överväga att köpa där men det skulle ju ta emot så förfärligt att ge pengar till scalpers...

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av aleksb:

Som förra gången, "inte tillgänglig för din medlemsnivå"... :/

Vilken medlemsnivå är gränsen, tro? Jag verkar kunna köpa den, och jag är bara level 11.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Japp dessa finns fortfarande kvar! Stort tack för tips! Jag hann boka en.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Vilken medlemsnivå är gränsen, tro? Jag verkar kunna köpa den, och jag är bara level 11.

Jag är bara nivå 4 🤷

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av aleksb:

Jag är bara nivå 4 🤷

För att öka i level måste man kunna handla men du får inte handla för att du har för låg level... :-/


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

För att öka i level måste man kunna handla men du får inte handla för att du har för låg level... :-/

Får väl först köpa en massa ps spel för att få upp nivån först innan jag kan köpa konsolen

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av aleksb:

Får väl först köpa en massa ps spel för att få upp nivån först innan jag kan köpa konsolen

Du får göra så.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av aleksb:

Får väl först köpa en massa ps spel för att få upp nivån först innan jag kan köpa konsolen

Du kan spela World of Webhallen 1-2 timmar för att gå upp i ett par nivåer. Frågan är dock vilken nivå som krävs för att kunna köpa en konsol

Medlem
Skrivet av aleksb:

Jag är bara nivå 4 🤷

Hmm...jag vet inte. Jag lyckades boka en och jag är level 14.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Du kan spela World of Webhallen 1-2 timmar för att gå upp i ett par nivåer. Frågan är dock vilken nivå som krävs för att kunna köpa en konsol

Jag kunde köpa från nivå 9

Medlem

Kan vi hjälpa medlemmar att köpa ps5 på webhallen?

Det jag tänker är att om jag som får beställa beställer en till butik X, med valet att betala vid upphämtning, så kan sen t.ex. @aleksb gå dit och hämta och betala..
För det enda webhallen bryr sig om vid upphämtning är väl ordernummer?
Eller blir det bara dåligt?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Kan vi hjälpa medlemmar att köpa ps5 på webhallen?

Det jag tänker är att om jag som får beställa beställer en till butik X, med valet att betala vid upphämtning, så kan sen t.ex. @aleksb gå dit och hämta och betala..
För det enda webhallen bryr sig om vid upphämtning är väl ordernummer?
Eller blir det bara dåligt?

Folk får swisha dig så beställer du hem det sen skickar du vidare till personen eller upphämtning hos dig. Är man för godtrogen om man tror det skulle fungera i dagens samhälle?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Folk får swisha dig så beställer du hem det sen skickar du vidare till personen eller upphämtning hos dig. Är man för godtrogen om man tror det skulle fungera i dagens samhälle?

"Det jag tänker är att om jag som får beställa beställer en till butik X, med valet att betala vid upphämtning, så kan sen t.ex. @aleksb gå dit och hämta och betala", skrev han ju...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

"Det jag tänker är att om jag som får beställa beställer en till butik X, med valet att betala vid upphämtning, så kan sen t.ex. @aleksb gå dit och hämta och betala", skrev han ju...

Jag hämtade ut en polarens XBX på webhallen i Nordstan. Dom brydde sig inte om att fråga efter något mer än bokningnumret/ordernummer.

Var bara att betala och få ut den då iaf.

Medlem
Skrivet av Balunan:

"Det jag tänker är att om jag som får beställa beställer en till butik X, med valet att betala vid upphämtning, så kan sen t.ex. @aleksb gå dit och hämta och betala", skrev han ju...

Skrivet av Marooned:

Jag hämtade ut en polarens XBX på webhallen i Nordstan. Dom brydde sig inte om att fråga efter något mer än bokningnumret/ordernummer.

Var bara att betala och få ut den då iaf.

Har lagt en beställning på ett PS5 som är till en kompis och han kan prova att hämta ut den utan mig. Kan meddela hur det går

Medlem
Skrivet av Balunan:

"Det jag tänker är att om jag som får beställa beställer en till butik X, med valet att betala vid upphämtning, så kan sen t.ex. @aleksb gå dit och hämta och betala", skrev han ju...

Jag hörde exakt vad han sa, men alla är väl inte i närheten av ett webbhallen heller.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

It's not a lake, it's an ocean

Jag är egentligen inte alls särskilt sugen på en PS5 just nu eftersom det saknas nya spel, men frågan är om man ska slå till ändå, känns lite oklart när den kommer bli enklare att få tag i under 2022.

Samtidigt är jag (kanske) i färd med att köpa ny telefon och en Surface Laptop så det blir mycket pengar...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skriv svar