Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

Jag är ganska säker på att det kommer en uppdatering till Witcher 3 också. Dom ska tydligen ha sagt att det var på gång på twitter i september 2020.
Enkelt sätt för dom att sälja ett bra spel en gång till utan jättemycket jobb. Ska eventuellt heta Complete Edition och innehålla båda DLC och ska kunna köras i 4K på PS5 och Series X.

Han här uppe skrev att det var gratis för dom som redan ägde spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Japp! Jag har själv väntat på mer info om denna. De ska lägga till ray-tracing bland annat så blir intressant att se. Känns i alla fall som en mycket bra anledning att få spela om Witcher 3 😊

Medlem
Skrivet av breahl:

Han här uppe skrev att det var gratis för dom som redan ägde spelet.

Aha. Det hade ju varit nice. Hoppas att det är så.


signatur

PSN: MrOakenborn

Skrivet av Oakenborn:

Aha. Det hade ju varit nice. Hoppas att det är så.

Blir en gratis uppdatering om man redan äger spelet.

https://twitter.com/witchergame/status/1413687390288351233?re...

Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Blir en gratis uppdatering om man redan äger spelet.

https://twitter.com/witchergame/status/1413687390288351233?re...

Jag kom på nu att jag läst en nyhet om det där här på fz. Det skulle vara med en expansion med som baseras på Netflix serien.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Blir en gratis uppdatering om man redan äger spelet.

https://twitter.com/witchergame/status/1413687390288351233?re...

Härligt! Och extra dlc baserade på tv-serien på det. Gillar när utvecklare uppgraderar gratis till nästa generation istället för att släppa Skyrim Absolute Maximum Edition och ta fullt pris


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag köpte spelet nu i helgen och kör då på version 1.3 på playstation 5.

Det första man märker av är att "muspekaren" på menyerna är så stor att den täcker texten när man navigerar med kontrollern. Ingen stor grej men ett tecken på att det saknas polish.

Jag började spelet som Nomad. Klättrar upp för ett radiotorn och karaktären faller till döden. Aja någon liten bugg kan väl vara kvar. Ingen stor grej det heller.

Laddar om och kör vidare och kommer så småningom till tutorial delen för att lära mig grunderna i spelet. Hamnar i en del där man ska dodga slag men fienden står bara och böjer på knäna hela tiden och svingar något slag ibland. Försöker i över 5 minuter att förstå hur man dodgar. Det står ju tydligt att man ska dubbeltrycka cirkel och välja riktning. Ingenting händer. Googlar runt lite och hittar inte mycket där heller. Laddar sedan om senaste saven och det visar sig att fienden hade buggat ut sig så det gick inte att ta sig igenom tutorial men efter en omladdning så gick det sen.

Utöver detta så är det lite små grafikfel. Bland annat att subtitles ibland är placerade på fel ställe. Kör du inte med subtitles så märks det såklart inte.

Spelet är fortfarande väldigt buggigt. Visst detta är bara en liten liten del av spelet som jag har testat men om det ser ut såhär efter ett flertal patcher så kan jag förstå att folk klagat på hur det var vid släpp. Jag kommer vänta ett tag till och hoppas att det blir bättre med kommande next-gen uppdatering av spelet.

Jupp, låter som Cyberpunk det :). Helt ärligt så är motorn helt kass, eller i alla så känns det som att dom har gjort spelet med något som dom inte borde gjort det med, om det är motorn eller vad, men något känns fel.

KoP
Medlem
Skrivet av totamish:

När man är klar med inledningen av spelet på Xbox Series X (x antal timmar in) var spelet helt ospelbart och detta var i våras för min egen del.

Konstigt, jag har kört det på Xbox One sedan release och har har aldrig upplevt det som ospelbart. Är inne på min 3:e igenomspelning i denna stund och i å med varje patch flyter spelet bara bättre och bättre på gammelkonsollerna. Patch 1.3 gav iaf en ganska rejält boost om man lirar på Xbox One.

Gen
Medlem
Skrivet av Fulci:

Som den där galningen man var tvungen att rädda genom att skjuta ner en halv by och inte kunde låta dö för då blir det "mission failed" och så börjar det om från början? Som dessutom är ett lås på hela storyn, inget går att göra och man kommer inte vidare. Deras story är som på räls, ingen valfrihet och uppdragen är som från början av 2000-talet. RDR2 är väldigt överskattat, ser hellre en bra västernfilm om det nu är så att jag inte vill ha interaktivitet. Sen när det gäller interaktivitet då är man tvungen att vara någon slags betjänt som daltar med gänget genom att bära höbalar, fylla på vatten, jaga och skaffa pengar, för ingen av idioterna i gänget klarar något själva.

Håller med. Försökt varva spelet en sex-sju gånger men vänder alltid blicken till andra spel. Även om storyn verkligen är helt otrolig och allt är välgjort (grafik, ljud osv) och bara funkar så är det nog "rytmen" i spelet (pacing) som stör mig då allt är så otroligt långsamt. Krångliga kontroller (kör med handkontroll), något bisarrt fast travel system och långa, tråkiga partier mellan uppdragen drar dock ner betyget.

Skrivet av Pettor:

Japp! Jag har själv väntat på mer info om denna. De ska lägga till ray-tracing bland annat så blir intressant att se. Känns i alla fall som en mycket bra anledning att få spela om Witcher 3 😊

Ser fram emot att kunna lira expansionerna så fort patchen släpps

Medlem

Jag har inte ens installerat spelet än...faktum är att jag köpte det mer för att jag kände att jag betalat för lite för Witcher 3, och därför såg Cyberpunk 2077 som en ren bonus

Avstängd

Sidouppdragen är väldigt enformiga. Endera ska man rädda någon, döda någon eller förstöra något. Nu har jag bara hunnit med en stadsdel idag men kanske skiljer sig i dom andra.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Sidouppdragen är väldigt enformiga. Endera ska man rädda någon, döda någon eller förstöra något. Nu har jag bara hunnit med en stadsdel idag men kanske skiljer sig i dom andra.

Kommer lite större sidouppdrag senare👍

Medlem

Boys and girls, ge mig lite input här. Jag lirade spelet vid launch och tyckte det va helt ok. Kommer jag märka skillnad nu eller?

Avstängd
Skrivet av KaptenKompis:

Boys and girls, ge mig lite input här. Jag lirade spelet vid launch och tyckte det va helt ok. Kommer jag märka skillnad nu eller?

Om det var mycket buggar för dig då kommer det troligen vara mindre nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det är ett jättebra spel, men det som släpptes var inte det som utlovats så jag förstår att folk är salta. Jag gick också på myten och istället för det öppna, fria rollspel jag trodde jag skulle få fick jag en habil shooter i en snygg öppen värld. Helt ok men det kunde ha varit mer. Särskilt om man har följt utvecklingen, tittat på dev-streams och lyssnat på alla löften. Skulle tro att det blir ett varv till i Night-City efter de släppt nästa DLC.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

Boys and girls, ge mig lite input här. Jag lirade spelet vid launch och tyckte det va helt ok. Kommer jag märka skillnad nu eller?

Vet inte om denna video hjälper dig

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Oakenborn:

Har du spelat Red Dead Redemption 1 & 2? Tycker dom spelen har några av dom bästa och mest välskrivna berättelserna jag varit med om i spel. Och dom lyckas dessutom med konststycket att skapa trovärdiga karaktärer som jag faktiskt bryr mig om. Grät till och med i slutet av båda.

Storyn i RDR 2 (minns inte så mycket av ettan) är väl ändå oerhört banal? "I've got a plan" säger Dutch. Gänget letar sätt att få pengar. Dutch och/eller någon annan fuckar upp och så får de flytta och börja om på ny kula. Upprepa in absurdum till spelet är slut.

Däremot är ju dialogerna i allmänhet väldigt välskrivna med underhållande karaktärer som lyfts av snudd på genomgående fenomenalt röstskådespel (det sistnämnda är ju mer eller mindre kutym i Rockstar-spel).

Medlem
Finns två typer av sido uppdrag
Skrivet av breahl:

Sidouppdragen är väldigt enformiga. Endera ska man rädda någon, döda någon eller förstöra något. Nu har jag bara hunnit med en stadsdel idag men kanske skiljer sig i dom andra.

Den ena typen är generiska och enkla av typen
Döda gängmedlemmar på plats X.

Sen finns det sidouppdrag som har unika namn.
GÖR DEM ALLA! Har de ett unikt namn är det oftast välgjort och storytungt.

CP har en hel del "filler" i form av döda X och liknande. Men allt med huvudstory och unika uppdrag är oftast rena guldet. Aldrig spelat spel som dragit in mig så som CP gjorde

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Har du spelat Red Dead Redemption 1 & 2? Tycker dom spelen har några av dom bästa och mest välskrivna berättelserna jag varit med om i spel. Och dom lyckas dessutom med konststycket att skapa trovärdiga karaktärer som jag faktiskt bryr mig om. Grät till och med i slutet av båda.

Jäklar vad olika man kan tycka. 😁
Jag avskydde RDR2's Single Player-del från start till mål.
Den såkallade "storyn" var plattare än ett A4 ark, var oooootroligt förutsägbar och tjatig med samma typ av in och utgång i vartenda j*vla uppdrag. Likaså gameplayen var så frustrerande dålig och långsam så att man vansinnig.
Ovanpå det så var röstskådespelet riktigt kasst... Allt lät så fruktansvärt monotont och inläst, speciellt Dutch och Arthurs...

Rockstar visade att det inte hänt ett enda dugg sedan GTA3... men som sagt, rätt lustigt hur olika man kan tycka.
Däremot Online-delen var väldigt roande i typ 1 år, tills fuskare tog över.

Avstängd
Skrivet av Evilof:

Den ena typen är generiska och enkla av typen
Döda gängmedlemmar på plats X.

Sen finns det sidouppdrag som har unika namn.
GÖR DEM ALLA! Har de ett unikt namn är det oftast välgjort och storytungt.

CP har en hel del "filler" i form av döda X och liknande. Men allt med huvudstory och unika uppdrag är oftast rena guldet. Aldrig spelat spel som dragit in mig så som CP gjorde

Jo har märkt det. Har suttit med detta ända sen i morse och gjort sido grejer. Finns ju hur mycket som helst. Jag hade nog för bråttom att göra storyn. Meningen är nog att man ska göra sidouppdrag samtidigt. Men går lika bra att göra efter som jag gör nu!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Storyn i RDR 2 (minns inte så mycket av ettan) är väl ändå oerhört banal? "I've got a plan" säger Dutch. Gänget letar sätt att få pengar. Dutch och/eller någon annan fuckar upp och så får de flytta och börja om på ny kula. Upprepa in absurdum till spelet är slut.

Däremot är ju dialogerna i allmänhet väldigt välskrivna med underhållande karaktärer som lyfts av snudd på genomgående fenomenalt röstskådespel (det sistnämnda är ju mer eller mindre kutym i Rockstar-spel).

Haha håller med om uppdragen. Det jag tycker är det bästa med spelet är egentligen karaktärerna och det som händer mellan huvuduppdragen.
Hänget i lägret och att utforska världen. Har spelat mycket Red Dead Online och rider mest runt och njuter och fiskar och jagar.

Skrivet av Razken:

Jäklar vad olika man kan tycka. 😁
Jag avskydde RDR2's Single Player-del från start till mål.
Den såkallade "storyn" var plattare än ett A4 ark, var oooootroligt förutsägbar och tjatig med samma typ av in och utgång i vartenda j*vla uppdrag. Likaså gameplayen var så frustrerande dålig och långsam så att man vansinnig.
Ovanpå det så var röstskådespelet riktigt kasst... Allt lät så fruktansvärt monotont och inläst, speciellt Dutch och Arthurs...

Rockstar visade att det inte hänt ett enda dugg sedan GTA3... men som sagt, rätt lustigt hur olika man kan tycka.
Däremot Online-delen var väldigt roande i typ 1 år, tills fuskare tog över.

Det är ju tur att vi får tycka olika

Jag skulle säga att Red Dead Online börjar lida av samma sak som GTA Online dvs att det blir mer och mer fokus på grind. Det finns sex eller sju yrken som du måste spendera guld för att få en licens till, guld som du kan samla ihop olidligt långsamt eller punga upp ett par hundra och få direkt. Men fortfarande att glida runt och bara låtsas vara en kopojke.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Jag vidhåller fortfarande att spelet är värt 4,5/5 för mig själv då jag tycker story är bra, spelet är något i en unik riktning och jag hade extrem tur med väldigt få buggar trots att jag spelade i december 2020. Men jag måste säga att jag är besviken på att "Free DLC" innebär några jackor och en motorcykel. Jag hade hoppats på på mer worldbuilding som quality of life, uppdrag, bostäder etc.

Avstängd

Vad tror ni en eventuell riktig dlc kommer handla om? Är man ens i night city i den? Du kanske får fara till en annan stad?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Razken:

Jäklar vad olika man kan tycka. 😁
Jag avskydde RDR2's Single Player-del från start till mål.
Den såkallade "storyn" var plattare än ett A4 ark, var oooootroligt förutsägbar och tjatig med samma typ av in och utgång i vartenda j*vla uppdrag. Likaså gameplayen var så frustrerande dålig och långsam så att man vansinnig.
Ovanpå det så var röstskådespelet riktigt kasst... Allt lät så fruktansvärt monotont och inläst, speciellt Dutch och Arthurs...

Rockstar visade att det inte hänt ett enda dugg sedan GTA3... men som sagt, rätt lustigt hur olika man kan tycka.
Däremot Online-delen var väldigt roande i typ 1 år, tills fuskare tog över.

Din åsikt är lika värd som min, vill börja med att säga det
Men jag ville bara kommentera ditt inlägg lite.

Jag håller med om att storyn i RDR2 är rätt simpel och förutsägbar, inget originellt. MEN jag tycker den berättas på ett snyggt och stämningsfullt sätt. Helt okej som kuliss för vad spelet är, vilket jag kommer till nedan.

Gameplayet är ibland för långsamt även för min smak, men då jag lirade spelet mer som en upplevelse än ett manus så tolererade jag det och kunde ibland till och med uppskatta det långsamma tempot. Men igen, det fanns tillfällen då jag verkligen tyckte det gick för långsamt.

Jag tycker dock att röstskådespelet håller riktigt hög klass, så gott som varenda karaktär låter både övertygande och ärlig. Det sagt så är ingen av karaktärerna direkt originella, merparten av dem är hårdare än både stål och flinta, "grizzled old men" och levererar sina repliker på det sättet. Uttjatat och ooriginellt men skådisarna i sig tycker jag gör ett bra jobb.

Vad jag tycker RDR2 är, framför allt annat, är den mest detaljerade spelvärld vi någonsin sett. Jag vet inget spel som levererar en sån levande och trovärdig värld, The witcher 3 kommer i tanken men även den känns rätt stel och "död" i jämförelse. Och då älskar jag Witcher3 över allt annat! När jag lirade RDR2 kunde jag ofta starta upp spelet en kortare stund bara för att gå runt i en stad eller rida runt i skogen och ta in omgivningen.

Jag läste en kommentar i någon recension som jag tycker passar in på RDR2; "Rockstar har inte skapat ett nytt spel, de har återupplivat en tidsålder".

Det är ett artistiskt och tekniskt mästerverk som jag undrar om någon kommer att slå innan rockstar väl släpper sitt nästa storspel, detta är deras "grej" och jag anser dem de enväldiga mästarna på just den grejen.

Inget av ovanstående är något som tvingar en att gilla spelet såklart, men det är vad som för min del lyfter spelet från en medioker westernhistoria till en upplevelse att minnas.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Många som är besvikna på DLC som släpptes med 1.3 blandar ihop vad CDPR kallar DLC och vad de kallar expansion. DLC även för the witcher 3 var mestadels kosmetiska och relativt små gratistillägg. Expansioner var Hearts of Stone och Blood and Wine, varför skulle Cyberpunk helt plötsligt få enorma DLC's?
Expansioner ska komma. Kommer dock kosta.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Många som är besvikna på DLC som släpptes med 1.3 blandar ihop vad CDPR kallar DLC och vad de kallar expansion. DLC även för the witcher 3 var mestadels kosmetiska och relativt små gratistillägg. Expansioner var Hearts of Stone och Blood and Wine, varför skulle Cyberpunk helt plötsligt få enorma DLC's?
Expansioner ska komma. Kommer dock kosta.

En lista med gratis DLC läckte ju ut för ett tag sedan och folk har försökt luska ut vad dom betyder.

Citat:

) dlc1_swp – Possible “Smart” weapon pack

2) dlc2_jposes – Likely additional poses for photo mode

3) dlc3_kab01 – Likely Kabuki Market gig

4) dlc4_quartz – Possible new car(s), the Quartz is an existing car

5) dlc5_jackets – Likely additional clothing

6) dlc6_apart – Possible apartment customization

7) dlc7_pwp – Possible “Power” weapon pack

8) dlc8_mirror – Possible additional poses for the mirror, or maybe a way to alter your appearance at last

9) dlc9_arr06 – Likely Arroyo gig

10) dlc10_monster – Not sure, maybe they’re adding a literal boss monster to the map somewhere. Or it could be like a Monster Truck you can buy.

11) dlc11_jlook – Not sure, possibly the ability to change your look. If it’s similar to “jposes” it could be something for photo mode.

12) dlc12_mfinish – Likely melee finisher animations (The Witcher 3 got these)

13) dlc13_twp – Possible “Tech” weapon pack

14)dlc14_arr12 – Likely Arroyo gig

15) dlc15_ngplus – Very clearly New Game Plus, which I hope comes with higher difficulty settings

16) dlc16_jpn06 – Likely Japantown gig

17) dlc17_bwp – Possible “Blunt” weapon pack

4, 5 och 11 kom nu med med senaste patchen. Så det är lite smågrejer precis som dom gjorde med Witcher 3.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Din åsikt är lika värd som min, vill börja med att säga det
Men jag ville bara kommentera ditt inlägg lite.

Jag håller med om att storyn i RDR2 är rätt simpel och förutsägbar, inget originellt. MEN jag tycker den berättas på ett snyggt och stämningsfullt sätt. Helt okej som kuliss för vad spelet är, vilket jag kommer till nedan.

Gameplayet är ibland för långsamt även för min smak, men då jag lirade spelet mer som en upplevelse än ett manus så tolererade jag det och kunde ibland till och med uppskatta det långsamma tempot. Men igen, det fanns tillfällen då jag verkligen tyckte det gick för långsamt.

Jag tycker dock att röstskådespelet håller riktigt hög klass, så gott som varenda karaktär låter både övertygande och ärlig. Det sagt så är ingen av karaktärerna direkt originella, merparten av dem är hårdare än både stål och flinta, "grizzled old men" och levererar sina repliker på det sättet. Uttjatat och ooriginellt men skådisarna i sig tycker jag gör ett bra jobb.

Vad jag tycker RDR2 är, framför allt annat, är den mest detaljerade spelvärld vi någonsin sett. Jag vet inget spel som levererar en sån levande och trovärdig värld, The witcher 3 kommer i tanken men även den känns rätt stel och "död" i jämförelse. Och då älskar jag Witcher3 över allt annat! När jag lirade RDR2 kunde jag ofta starta upp spelet en kortare stund bara för att gå runt i en stad eller rida runt i skogen och ta in omgivningen.

Jag läste en kommentar i någon recension som jag tycker passar in på RDR2; "Rockstar har inte skapat ett nytt spel, de har återupplivat en tidsålder".

Det är ett artistiskt och tekniskt mästerverk som jag undrar om någon kommer att slå innan rockstar väl släpper sitt nästa storspel, detta är deras "grej" och jag anser dem de enväldiga mästarna på just den grejen.

Inget av ovanstående är något som tvingar en att gilla spelet såklart, men det är vad som för min del lyfter spelet från en medioker westernhistoria till en upplevelse att minnas.

Det du skriver angående själva spelvärlden håller jag med om. Det är just det jag själv tycker är det roligaste med Red Dead Online. Viisst, det händer kanske inte lika mycket NPC-events och så, men istället finns det riktiga spelare som man alltid kan ta upp en fight med, hjälpa att grinda eller bara hitta på andra tokigheter med. För min del så köpte jag det (till PC) enbart för Online.
Jag och kompisarna hade en riktig ordentlig speltorka och vi var så otroligt hypade för att lalla runt i en ny spelvärld tillsammans.
När de andra tröttnade så fortsatte jag grinda, för som sagt - jag diggar spelvärlden och tycker det är mysigt att bara ibland glida omkring och se vad som händer (riktiga spelare innebär ofta att man upplever helt otroliga saker).

Och när jag kommit strax över lvl 160 så tänkte jag att jag skulle testa story-läget. Inser nu att jag började i fel ände...
Det värsta är de konstanta o-skrivna reglerna som finns i single-player:
-Equippade vapen försvinner när man befinner sig nära städer.
-Vapen-slotarna byter konstant plats helt random, eller försvinner helt. Ibland finns inte vapnen där när man börjar vissa uppdrag.
Och man är tvungen att mappa om både vapen och ammuntions-typ, igen och igen och igen och igen och.......
-Ofta tvingas man att krypa fram i snigelfart beroende på situation.
-Minsta snedsteg innebär att man får spela om långa sträckor av uppdrag, känns som att slava på ett jobb som man avskyr.
-Man får inte ta sig friheten att springa före eller gå för långt bort från sina posse-polare. Det var ett tillfälle som jag lät bli att göra nåt medan de andra red / gick iväg, för att jag tuggade på en smörgås eller nåt i den stilen... så blir skärmen helt plötsligt helt svart och visar FAILED. Sånt gör att jag verkligen ruttnar på spelets single-player.

Det är så många sådana konstiga saker, hela tiden.
Det hade absolut potential (trots den sirapssega introduktionen) men spelet kantas av enformiga sysslor genom hela resan... "I have a plan", "Follow me", "Take that wagon", "We got company".
Och PC portningen är som vi alla vet, inte direkt toppklass... på release-dagen så gick det inte ens att starta och sedan har det bara fortsatt i varje uppdatering med nya kolossala buggar. Vid ett tillfälle när en ny "content-uppdatering" kom, så startade spelet - Utan ljud. Det tog Rockstar 2 hela månader att göra nåt åt det...
Och nu när de har nerfat grindandet ännu mer (bantat ner daily challenges) så ser jag ingen anledning att återvända. Det finns ändå inga roliga kosmetiska grejer att lägga sina in-game slantar på, tyvärr.
Känns så j*vla tragiskt, med tanke på att GTA Online får nya feta uppdateringar lika ofta som man blinkar med ögonen ungefär.

Så, bra jobb överlag - Absolut.
Men "Masterpiece" - Absolut inte.
😅

(Åh, juste... dethär är CP2077 tråden... sorry för rantandet allihop!)

Avstängd
Skrivet av Razken:

Det du skriver angående själva spelvärlden håller jag med om. Det är just det jag själv tycker är det roligaste med Red Dead Online. Viisst, det händer kanske inte lika mycket NPC-events och så, men istället finns det riktiga spelare som man alltid kan ta upp en fight med, hjälpa att grinda eller bara hitta på andra tokigheter med. För min del så köpte jag det (till PC) enbart för Online.
Jag och kompisarna hade en riktig ordentlig speltorka och vi var så otroligt hypade för att lalla runt i en ny spelvärld tillsammans.
När de andra tröttnade så fortsatte jag grinda, för som sagt - jag diggar spelvärlden och tycker det är mysigt att bara ibland glida omkring och se vad som händer (riktiga spelare innebär ofta att man upplever helt otroliga saker).

Och när jag kommit strax över lvl 160 så tänkte jag att jag skulle testa story-läget. Inser nu att jag började i fel ände...
Det värsta är de konstanta o-skrivna reglerna som finns i single-player:
-Equippade vapen försvinner när man befinner sig nära städer.
-Vapen-slotarna byter konstant plats helt random, eller försvinner helt. Ibland finns inte vapnen där när man börjar vissa uppdrag.
Och man är tvungen att mappa om både vapen och ammuntions-typ, igen och igen och igen och igen och.......
-Ofta tvingas man att krypa fram i snigelfart beroende på situation.
-Minsta snedsteg innebär att man får spela om långa sträckor av uppdrag, känns som att slava på ett jobb som man avskyr.
-Man får inte ta sig friheten att springa före eller gå för långt bort från sina posse-polare. Det var ett tillfälle som jag lät bli att göra nåt medan de andra red / gick iväg, för att jag tuggade på en smörgås eller nåt i den stilen... så blir skärmen helt plötsligt helt svart och visar FAILED. Sånt gör att jag verkligen ruttnar på spelets single-player.

Det är så många sådana konstiga saker, hela tiden.
Det hade absolut potential (trots den sirapssega introduktionen) men spelet kantas av enformiga sysslor genom hela resan... "I have a plan", "Follow me", "Take that wagon", "We got company".
Och PC portningen är som vi alla vet, inte direkt toppklass... på release-dagen så gick det inte ens att starta och sedan har det bara fortsatt i varje uppdatering med nya kolossala buggar. Vid ett tillfälle när en ny "content-uppdatering" kom, så startade spelet - Utan ljud. Det tog Rockstar 2 hela månader att göra nåt åt det...
Och nu när de har nerfat grindandet ännu mer (bantat ner daily challenges) så ser jag ingen anledning att återvända. Det finns ändå inga roliga kosmetiska grejer att lägga sina in-game slantar på, tyvärr.
Känns så j*vla tragiskt, med tanke på att GTA Online får nya feta uppdateringar lika ofta som man blinkar med ögonen ungefär.

Så, bra jobb överlag - Absolut.
Men "Masterpiece" - Absolut inte.
😅

(Åh, juste... dethär är CP2077 tråden... sorry för rantandet allihop!)

Man kan tycka olika och det får man men single player var det jag köpte rdr2 för och det levererade med klass. Det är nog det bästa äventyret jag spelat tillsammans med ghost of tsushima. Online sög hur mycket som helst och jag tror fler folk gillar SP än online om jag ska vara ärlig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av alias:

Många som är besvikna på DLC som släpptes med 1.3 blandar ihop vad CDPR kallar DLC och vad de kallar expansion. DLC även för the witcher 3 var mestadels kosmetiska och relativt små gratistillägg. Expansioner var Hearts of Stone och Blood and Wine, varför skulle Cyberpunk helt plötsligt få enorma DLC's?
Expansioner ska komma. Kommer dock kosta.

The Witcher 3 släpptes dock inte i ett så dåligt skick att en av de största plattformarna vägrade sälja det. Tror många hoppas på att de iaf skulle göra ett försök att göra rätt för sig.

Dessutom så sa deras "roadmaps" de släppt ingenting om expansioner, utan endast tal om "Free DLC" - vilket då naturligtvis leder till tanken att de kanske då skulle vara lite mer generösa på grund av omständigheterna.

Man får faktiskt leta långt och länge för att hitta någon referens till "expansions" i deras information överhuvudtaget faktiskt. Det är ju därför folk har förväntningar som inte stämmer överens med deras release planer, dålig kommunikation helt enkelt.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vad tror ni en eventuell riktig dlc kommer handla om? Är man ens i night city i den? Du kanske får fara till en annan stad?

Aldrig I livet att de bygger upp en helt ny stad bara för ett DLC, det låter sjukt ologiskt från ett utvecklingsperspektiv.

Skriv svar