PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

På grund av köpbotar går Series X endast att boka i butik.

Elgigantenbutiken i Östersund Hagvägen 1B ska ha Series X i butik enligt hemsidan.

Medlem

Intressant med köpbottar på series x. Med hänsyn tagen till Traderas höga arvoden går man ju knappt ens plus minus noll på att sälja en begagnad Series X. Samtidigt är Sverige en av de dyraste länderna att köpa både PS5 och Xbox i, så att exportera blir heller ingen bra affär. Hur räknar man här?

Medlem

Vafaan, nu har Elgiganten ändrat datum för Series X till 15 juni, säkert 5 gånger på en månad. Vad är anledningen till att de ändrar hela tiden?

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Vafaan, nu har Elgiganten ändrat datum för Series X till 15 juni, säkert 5 gånger på en månad. Vad är anledningen till att de ändrar hela tiden?

Pga köpbotar. Går bara att boka i butiken nu också

Inaktiv

Webhallen fick visst in xbox series x en sväng idag, missade den tyvärr.
Måste sälja min ps5, jojjen är verkligen grymt oskön, känns som om man får reuatism i fingrarna om jag sitter mer än en timme och spelar. Synd, grym enhet annars.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Pga köpbotar. Går bara att boka i butiken nu också

Hm, jagförstår nog inte. Bottar kan väl ändå inte köpa förrän den är i lager och den har ju vid annonseringen av alla tidigare datum (1 maj, 6 juni, 26 maj mfl) bara gått att boka i butik.

Avstängd

Jag försöker köpa en xbox series x på MM och där står det att den finns i lager och leveranstiden är mellan 1-3 arbetsdagar. Men när jag vill slutföra köpet så står det att den inte finns i lager? Vad sysslar mediamarkt med?


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Verkar fungera att köpa xbox series x på MM nu. Beställde och har inte fått något felmeddelande. "Finns i lager, leverans påbörjad"

Har nu även fått mejlbekräftelse

Medlem

MM verkar ha fått in en batch PS5 med extra kontroller om någon är sugen.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

MM verkar ha fått in en batch PS5 med extra kontroller om någon är sugen.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Jävlar vilken röta att jag kollar tråden 2 min efter du postat, lyckades få mitt ex!

Medlem
Skrivet av generalfil:

Jävlar vilken röta att jag kollar tråden 2 min efter du postat, lyckades få mitt ex!

Härligt, grattis Polaren lyckades också!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Beställt från MM här med!!
La beställningen kl 13:50. Satt i möte vid 14....skulle hålla presentation...rätt stressad man blev hehe!!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av theBoosing:

MM verkar ha fått in en batch PS5 med extra kontroller om någon är sugen.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Försökte nu precis att boka en. Men när jag jag kom till betalningen så stod det att den var slutsåld. Tror jag missade den ganska knappt, med tanke på att visa här lyckas göra en beställning ganska nyligen.
Men bättre lycka till mig (och alla andra som failade) nästa gång. Grattis till er som lyckades lägga en beställning innan den tog slut. Och tack till er alla som tipsar om när den finns att beställa och om tävlingar om att vinna att få köpa den.

Medlem

Fuling för att få medlemmar, står att det är i weblager men vid beställning så står det att det inte finns


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Knut:

Intressant med köpbottar på series x. Med hänsyn tagen till Traderas höga arvoden går man ju knappt ens plus minus noll på att sälja en begagnad Series X. Samtidigt är Sverige en av de dyraste länderna att köpa både PS5 och Xbox i, så att exportera blir heller ingen bra affär. Hur räknar man här?

Har ju varit samma lite som PS5. Svårt att få tag på. Inte riktigt lika svårt. Men svårt. Så lägger dom ut en ny Series X i obruten förpackning för 1000-1500kr mer . Folk köpte det tidigare när jag kollade tidigare i år.

Då är väl arvodet 200kr så blir ju en slant över per box för dom.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Webhallen fick visst in xbox series x en sväng idag, missade den tyvärr.
Måste sälja min ps5, jojjen är verkligen grymt oskön, känns som om man får reuatism i fingrarna om jag sitter mer än en timme och spelar. Synd, grym enhet annars.

Vill du sälja din PS5 till mig?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skrivet av CARTMAN:

Vill du sälja din PS5 till mig?

Verkar finnas på MM nu igen! FORT FORT!

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Edit: Och nu står det ej i webblager igen.

Medlem
Medlem

Spännande att PS5 har stigit i pris i butikerna sedan jag fick min i julas.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Spännande att PS5 har stigit i pris i butikerna sedan jag fick min i julas.

Vilka butiker då? alla de stora butikerna har samma?

Medlem

Går inte längre på MediaMarkt :/

Skrivet av Kris:

Spännande att PS5 har stigit i pris i butikerna sedan jag fick min i julas.

Ja du vet efterfrågan + utbud, 1+1 = 2. Spännande? på riktigt?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Xbox Series x länkades fel av vibralux, nedan är korrekt o finns ca 20 i web lager
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-spel-gaming/x...


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Xbox Series x länkades fel av vibralux, nedan är korrekt o finns ca 20 i web lager
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-spel-gaming/x...

Tack som fan. Äntligen fick jag en! Första gången jag kikade på tråden idag. Meant to be.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

MM verkar ha fått in en batch PS5 med extra kontroller om någon är sugen.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

missade igen...


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av Battaglioli:

Vilka butiker då? alla de stora butikerna har samma?

Noterade att den blivit dyrare på Mediamarkt men kanske inte säljs där längre. Jag köpte min där.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Avstängd
Skrivet av Kris:

Noterade att den blivit dyrare på Mediamarkt men kanske inte säljs där längre. Jag köpte min där.

Det är samma pris. De bara tog chansen och krängde en handkontroll också.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Xbox Series x länkades fel av vibralux, nedan är korrekt o finns ca 20 i web lager
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-spel-gaming/x...

Ej längre i lager

Medlem

Beställde en nu på MediaMarkt och enligt sidan har de fler i laget. Antagligen fel i systemet eller så har de fått en rejäl sändning.

It's not a lake, it's an ocean

Jäklar. Nu slog jag till på en Series X, det var inte helt planerat. Man får lite draghjälp av tråden och när Webhallen hade ynka två i lager... Nåja, det var meant to be.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Zleaze:

Beställde en nu på MediaMarkt och enligt sidan har de fler i laget. Antagligen fel i systemet eller så har de fått en rejäl sändning.

Fick också igenom en beställning nyss, och orderbekräftelse via MM.
Såg sedan på Mina sidor på Mediamarkt att det står att det levereras i flera paket.
Är det likadant för dig?
Funderar på om det kan bli så att själva konsollen är restad och man bara får en kontroll.

Skriv svar