Valorant släpps 2 juni
Jag tror att Valorant har potential. Kartorna är mindre än exempelvis CS:GO där det blir mer action direkt. Det är samtidigt kul med olika förmågor som gör spelet mer strategiskt. Spelets grafiska design tycker jag är lekfull.
En kommande nackdel kan vara anstormning av fuskare, men när det gäller F2P spel så vet vi att det är ett stort problem. Dock finns det potential när det gäller att utesluta dessa personer! Riot Vanguard kan förhoppningsvis anpassas bättre, då den fått ganska mycket kritik på senaste tiden.
Jag ser fram emot release!
"Do. Or do not. There is no try." - Yoda
Jag tror att Valorant har potential. Kartorna är mindre än exempelvis CS:GO där det blir mer action direkt. Det är samtidigt kul med olika förmågor som gör spelet mer strategiskt. Spelets grafiska design tycker jag är lekfull.
En kommande nackdel kan vara anstormning av fuskare, men när det gäller F2P spel så vet vi att det är ett stort problem. Dock finns det potential när det gäller att utesluta dessa personer! Riot Vanguard kan förhoppningsvis anpassas bättre, då den fått ganska mycket kritik på senaste tiden.
Jag ser fram emot release!
Fast banorna är ju mycket större än csgo... det är det som är problemet enligt mig. Man hinner typ aldrig rotera och byta site. Det som gör att kartorna känns mindre är att man kan springa fram så långt innan det börjar. Öka movementspeed och öka roundtimern så blir det bättre
För mig är detta ett tveeggat svärd. Roligt att spela. Sjukt tråkigt att titta på när andra spelar.
Det är exakt alla spel för mig (de som jag tycker är roliga att spela, dvs)
Fast banorna är ju mycket större än csgo... det är det som är problemet enligt mig. Man hinner typ aldrig rotera och byta site. Det som gör att kartorna känns mindre är att man kan springa fram så långt innan det börjar. Öka movementspeed och öka roundtimern så blir det bättre
Designen på banorna är typ 80% rotations/connectors vilket gör att mycket av spelet blir att sitta och hålla hörnen eftersom du inte kan få map control. Det är nog det sämsta med spelet jämfört med CS, sådana banor passar mer spel som COD.
Fast banorna är ju mycket större än csgo... det är det som är problemet enligt mig. Man hinner typ aldrig rotera och byta site. Det som gör att kartorna känns mindre är att man kan springa fram så långt innan det börjar. Öka movementspeed och öka roundtimern så blir det bättre
Det är känslan jag menar. Kartornas storlek kanske är ganska lika ändå när jag tänker efter.
Poängen var i alla fall att det blir mer pang på.
"Do. Or do not. There is no try." - Yoda
Brilliant spel, klår cs på det mesta rent tekniskt. Att designen är som den är försvarar att ha sfärer och annat för smokes vilket gör det betydligt mer fair än att renderera upp pluffsig rök som skiljer sig på klienter. En annan sak jag gillar starkt är att det är rena banor i stil med cs men inte så jävla kliniskt rena utan spelmöjligheter, det finns några lådor, inboxade gömmor av banan osv, och det finns abilities och annat som gör att du inte kan sitta och hålla en vinkel i perfekt huvudhöjd och vara 100% säker att det är där han kommer som i cs.
Nätkoden är betydligt mer solid än cs och det säger väl en hel del, även betydligt bättre anti-peakers advantage och annat sånt skit, och inga despawnade kulor som cs faktiskt har om man rör sig felaktigt. Men de som föredrar cs har anledning att vara glada oavsett, detta kommer sätta fart på Valve som aldrig behövt anstränga sig för att ha e-sport scenen.
Aldrig varit ett fan av cs men älskar valorant, det borde ändå säga något då valorant är väldigt tydligt inspirerat av cs. Hade hellre haft ett cod2 e-sport dock, men den tiden är förbi
Brilliant spel, klår cs på det mesta rent tekniskt. Att designen är som den är försvarar att ha sfärer och annat för smokes vilket gör det betydligt mer fair än att renderera upp pluffsig rök som skiljer sig på klienter. En annan sak jag gillar starkt är att det är rena banor i stil med cs men inte så jävla kliniskt rena utan spelmöjligheter, det finns några lådor, inboxade gömmor av banan osv, och det finns abilities och annat som gör att du inte kan sitta och hålla en vinkel i perfekt huvudhöjd och vara 100% säker att det är där han kommer som i cs.
Nätkoden är betydligt mer solid än cs och det säger väl en hel del, även betydligt bättre anti-peakers advantage och annat sånt skit, och inga despawnade kulor som cs faktiskt har om man rör sig felaktigt. Men de som föredrar cs har anledning att vara glada oavsett, detta kommer sätta fart på Valve som aldrig behövt anstränga sig för att ha e-sport scenen.
Aldrig varit ett fan av cs men älskar valorant, det borde ändå säga något då valorant är väldigt tydligt inspirerat av cs. Hade hellre haft ett cod2 e-sport dock, men den tiden är förbi
Uppenbart att du inte kan ha spelat mkt csgo från det du säger, valorant klår inte cs på något tekniskt. Plus 128tick vs 64tick är bara placebo, i tester så kunde inte någon skilja på det två. De flesta skillnaderna mellan spelen är helt subjektivt.
Förstår inte varför så många som tycker om Valorant måste säga massa negativt om CS. Förmodligen föredrar du det för att det är mer casual och nybörjarvänligt jämfört med cs. Det är också nytt, alla är inne i smekmånaden med Valorant och ser bara allt som är positivt. (gräset är alltid grönare)
Brilliant spel, klår cs på det mesta rent tekniskt. Att designen är som den är försvarar att ha sfärer och annat för smokes vilket gör det betydligt mer fair än att renderera upp pluffsig rök som skiljer sig på klienter. En annan sak jag gillar starkt är att det är rena banor i stil med cs men inte så jävla kliniskt rena utan spelmöjligheter, det finns några lådor, inboxade gömmor av banan osv, och det finns abilities och annat som gör att du inte kan sitta och hålla en vinkel i perfekt huvudhöjd och vara 100% säker att det är där han kommer som i cs.
Nätkoden är betydligt mer solid än cs och det säger väl en hel del, även betydligt bättre anti-peakers advantage och annat sånt skit, och inga despawnade kulor som cs faktiskt har om man rör sig felaktigt. Men de som föredrar cs har anledning att vara glada oavsett, detta kommer sätta fart på Valve som aldrig behövt anstränga sig för att ha e-sport scenen.
Aldrig varit ett fan av cs men älskar valorant, det borde ändå säga något då valorant är väldigt tydligt inspirerat av cs. Hade hellre haft ett cod2 e-sport dock, men den tiden är förbi
Inget ont om Valorant men det verkar vara rena CoD i jämförelse med CS. Krävs inte mycket skills för att bemästra Valorant. CS...1000 timmar fortfarande en sopa.
Jag har spelat tusentals timmar i både Counter-Strike1.6 och Counter-Strike:Global Offensive och Valorant kändes som en budgetversion av Counter-Strike. I Counter-Strike kan man träna bunnyjumping, rekyl och avancerade granatkast men i Valorant kan man inte träna någonting alls för att allt är simplifierat, förutom vart man kan använda sina dryga skills som alla är fånigt lätta att använda. Banorna i Valorant är sedan extremt simpla, vilket gör att man inte behöver vara särskilt bra för att använda sina skills. Visst att nybörjare och proffs antagligen spelar Valorant olika men själva spelet är inte svårt.
en 10 meters påle.
😏
Provade lite, men tyckte mest det var ett fulare CS samt att Vanguard känns jäkligt Denuvo, vilket jag brukar försöka hålla mig så långt borta från som möjligt.
Den hjärndöda massan har bestämt att det är det nya coola spelet med logiken "Riot + Streamers/influencers + competitive game = Perfect game".
Nu överdriver jag lite men det känns som att om Riot gjort ett spel där du målade en vägg, kallat det nästa stora tävlingsspel, gett nycklar till populära streamers med rolig hårfärg så hade det också blivit stort.
I början älskade jag spelet, men dog rätt fort för mig av denna enkla anledning.
Spot on. Banorna är helt enkelt urusla.
Inget ont om Valorant men det verkar vara rena CoD i jämförelse med CS. Krävs inte mycket skills för att bemästra Valorant. CS...1000 timmar fortfarande en sopa.
Som jag skrev så har ju valorant lite av andra dimensionerna mer än bara platt söligt gameplay, men det är ju inte i närheten av cod och det torde väl du se med ? Det är en uppenbar cs-inspiration till 90% i hur det mesta fungerar, men otroligt välpolerad i allt från gui -> ljud -> nätkod. Gameplayet kryddas när det inte är de där löjligt sterila kartorna som cs har och med 3 vinklar så håller du allt på perfekt huvudhöjd och alla springer runt med varsin billig AWP, det finns lite att jobba med så att säga.
Aldrig varit bra på cs men alltid varit topp i cod, spöade alla som one-shot hs:ade mig i cs i de gamla cod eller quake eller nästan valfritt fps, så det säger något om hur speciellt cs är. Skicklighet definieras inte cs, det är bara en variant och det är ju glädjande att inte valorant är en 100% klon, så klart kommer vissa klaga men jag tror detta blir otroligt bra för båda lägren. Synd att de inte var mer cod dock, för hellre sett ett e-sport som tilltalar den spelstilen mer än detta som är väldigt likt cs.
Körde mkt cod matcher i mina yngre dagar när cod inte var vad det är idag . Riktigt skicklighetsbaserat out of the box med quake3-nivå på nätkoden, speciellt 1an, 2an och 4an hade lätt kunnat utmana CS om Activision fortsatt sattsa på PC, vilket de strök helt 2009. Cod är snabbare, man får inget brutalt movement-straff för att man blir träffad som i cs & valorant, och man har en dimension av rörlighet som spelar stor roll till skillnad från cs. Inte heller de-spawnande skott som i princip försvinner för att du rör dig en millimeter fel. En annan grym sak med cod var ju att du inte hade 1-shot hs på alla vapen, tex en smg & pistol, de tar bort dum-tur att bara lyckas spreja hs och one-framea på preshots. Ja skicklighet att sätta hs men att vara konsekvent i sina skott och kunna reagera på att bli skjuten ser jag personligen som mer skill.