Se Sony avtäcka Playstation 5-nyheter i kväll!

Robot
Se Sony avtäcka Playstation 5-nyheter i kväll!
Medlem

Äntliiiigeeen!

Hoppas på mycket spännande nyheter kanske vi till och med får se hur den ser ut?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

haha, Sony...

Nu börjar det bli spännande


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tror knappast det blir så stor skillnad på köplusten. Det är till stor del Spelen som styr och där har Sony haft övertaget ett bra tag nu och ser ut att ha det även nästa generation.

Medlem

"lovar man"

Aj aj aj... man-sjukan drabbar FZ.

"lovar Sony"
"utlovas"
"lovar en eventuellt icke-binär talesperson"

Finns många alternativ till man i text och tal.

Medlem

Spännande.

Jag hoppas man får se en glimt från något spel utvecklat till PS5.

Skrivet av Vamp:

"lovar man"

Aj aj aj... man-sjukan drabbar FZ.

"lovar Sony"
"utlovas"
"lovar en eventuellt icke-binär talesperson"

Finns många alternativ till man i text och tal.

Man e ju inte alltid en betäckning på en könsperson.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Vamp:

"lovar man"

Aj aj aj... man-sjukan drabbar FZ.

"lovar Sony"
"utlovas"
"lovar en eventuellt icke-binär talesperson"

Finns många alternativ till man i text och tal.

Haha..

-.-


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Man e ju inte alltid en betäckning på en könsperson.

Det sa han inte heller.

Vamp menar och har rätt i att det ska skrivas vem som gör något i en text istället för ”man”. Alltså ”lovar Sony” inte ”lovar man”

Redaktör
Skrivet av Vamp:

"lovar man"

Aj aj aj... man-sjukan drabbar FZ.

"lovar Sony"
"utlovas"
"lovar en eventuellt icke-binär talesperson"

Finns många alternativ till man i text och tal.

"Man" är ett väl etablerat alternativ som folk vet vad det syftar på. Jag varierar mitt språk så mycket att jag får använda det här och där.


signatur
Skrivet av Thane:

Det sa han inte heller.

Vamp menar och har rätt i att det ska skrivas vem som gör något i en text istället för ”man”. Alltså ”lovar Sony” inte ”lovar man”

Skriver man icke binär åxå så säger man det jo


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Konsolens utseende vore ju trevligt att få ta del av.

Redaktör
Skrivet av Thane:

Det sa han inte heller.

Vamp menar och har rätt i att det ska skrivas vem som gör något i en text istället för ”man”. Alltså ”lovar Sony” inte ”lovar man”

Jag skrev "man" för att undvika upprepning.

Sony kommer avslöja nya detaljer om Playstation 5 i morgon.

Klockan 9 amerikansk västkusttid (det ska vara klockan 17 svensk tid) startar man/Sony en...


signatur
Avstängd
Skrivet av Vamp:

"lovar man"

Aj aj aj... man-sjukan drabbar FZ.

Man-sjukan har nog helt klart drabbat FZ. Dock inte redaktionen


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

NuZ
Testpilot
Skrivet av Aletheides:

Tror knappast det blir så stor skillnad på köplusten. Det är till stor del Spelen som styr och där har Sony haft övertaget ett bra tag nu och ser ut att ha det även nästa generation.

Vilka bekräftade titlar tänker du på då?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

"Man" är ett väl etablerat alternativ som folk vet vad det syftar på. Jag varierar mitt språk så mycket att jag får använda det här och där.

Vet inte om det behöver förtydligas, men jag var inte seriös. Jag tycker att du är en utmärkt skribent som förgyller både framsidan och forumet här på FZ <3

Medlem

Hyype! Att dom släpper info nu direkt efter microsoft måste väl ändå betyda att dom är nöjda med hur PS5-specsen står sig i relation till XSX. Annars hade dom väl försökt pynta upp den lite först.

Snälla låt den inte se ut som prototypen...

Medlem

Bra timing, halva världen sitter hemma och har tråkigt...och spelar (vilket är roligt)
De kommer få fullt fokus.

Jag hoppas att vi får se mycket gameplay, jämförelser och det där "bästa" med konsolen som Sony inte har pratat om än.

Som många är inne på, det är spelen som gör konsolen.
Men jag hoppas ju på att Sony sitter på ett ess om Microsoft kastade sin kung igår.
Inte nödvändigtvis för att jag gillar Sony mer, utan för att det gör det hela mycket mer underhållande att följa.

Redaktör

@Vamp: ah, my bad. Tack. <3


signatur
Fragtjuv

Jag tycker att Sony ofta gjort såhär. Man avvaktar till konkurrenten lagt korten. Man gjorde det mot Sega med "299" och kom ju ut med en video hur lätta man kunde låna ut PS4-spel till en polare när Microsoft till en början gått ut med att det inte var möjligt på Xbox One.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

NuZ
Testpilot

Hoppas på fullt bakåtkompatibilitet, paddlar på dosan, lika barnvänlig som 4an, regionsfrihet på ps1 och 2 spelen, ultrabred skärmstöd och snygg design


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag tycker att Sony ofta gjort såhär. Man avvaktar till konkurrenten lagt korten. Man gjorde det mot Sega med "299" och kom ju ut med en video hur lätta man kunde låna ut PS4-spel till en polare när Microsoft till en början gått ut med att det inte var möjligt på Xbox One.

Smart move att Sony att bräcka konkurrenterna på.
Andra exempel.
Ms om Xbox One: Sports, tv
Sony om ps4: allt handlar om spelen.
Ms om vr: ingen bryr sig om VR
Sony: PS5 stödjer VR och även jobbar på psvr2.

Xbox är sån där som ser fina ut på utsidan men inget innehåll


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag skrev "man" för att undvika upprepning.

Sony kommer avslöja nya detaljer om Playstation 5 i morgon.

Klockan 9 amerikansk västkusttid (det ska vara klockan 17 svensk tid) startar man/Sony en...

Jämför man er svenska med andra spelsidor så är den på en annan nivå.
Så att gnällspikar vill på ett eller annat sätt göra sig listig. Är en del av livet.
Jag vet inte en annan svensk spelsida som använder svenskan lika intressant och underhållande som er.

Och jag upplever inte som meningsbyggnaderna är fel.
Sen att ni vill ta ut svängarna lite. Kan inte vara fel.

Medlem

Sköna nyheter mitt i allt kaos

Avstängd

Spännande spännande.
Ska bli intressant att se hur den kommer stå sig mot xsx i prestanda även om jag inte bryr mig nämnvärt vilken apparat som blir kraftigare. Skulle dock vara intressant att se hur många fanboys/reklampelare skulle reagera om det visar sig att ps5 blir kraftigare. Med det sagt så är det sist och slutligen såklart spelen som styr och där är Sony överlägsen... eller har iaf varit ganska länge nu.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Konsolens utseende vore ju trevligt att få ta del av.

Jag vill mest bara veta om den får plats i en vanlig TV-möbel (till skillnad från Xbox-tornet...)

Skrivet av Vamp:

Vet inte om det behöver förtydligas, men jag var inte seriös. Jag tycker att du är en utmärkt skribent som förgyller både framsidan och forumet här på FZ <3

Haha, ja var ju rätt solkart att du var ironisk även om nu inte alla förstod det.

OT: Ska bli intressant att se hur den kommer se ut och om man kommer kunna matcha Xbox prestanda.

Medlem

Ser fram emot att se vilka av alla rykten som hade rätt. Det lär bli en best hur som helst jämfört med PS4 Pro. Men det är spelen som spelar roll till sist och där har de inte lockat nämnvärt.

Medlem

Intressant att nvidia väljer att ställa in sina nyheter nu.

Ambassadör
Xbox

Riktigt skoj, vilken vecka!

Övertygad om att PS5 kommer att bli en grym konsol, next gen ser ut att bli ett rejält hopp i prestanda med två skitstarka konsoler som kommer ge oss spelare sanslöst häftiga upplevelser.


signatur

Jump in.

Skriv svar