Red dead 2 & GTA V startar inte *Löst

Medlem
Red dead 2 & GTA V startar inte *Löst

Köpte Red dead 2 till Steam och fick det inte att starta, jag har försökt allt från att uppdaterat drivare, starta som administratör, tvinga bort handkontroller i Steam osv. Prova starta direkt via rockstar launchern också utan framgång.

Får felmeddeleande som "Red dead dedemption 2 exited unexpectedly" mm.

Har även märkt nu att GTA V inte startar längre också fast det funkat tidigare. Någon mer som har samma problem?

Gtx 970
i5 4690K (4th gen)
Windows 10 Pro N 64x

*// Lösning

Se till att verkligen ladda hem rätt version av Media Feature Pack från Windows om du sitter på Windows N versionen. Återställ även alla manuella ändringar du gjort som skulle "fixa" spelet.

Medlem

Har du uppdaterat alla Windows 10 uppdateringar?
Prova verifiera om filerna o Rockstar launcher


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har för mig förut när jag köpte GTA V så startade inte det pgr av att jag saknade Media Feature Pack. Så det första jag gjorde var att uppdatera det nu när jag köpte Red Dead 2. Annars så har jag sökt i windows update och finns inget nytt att ladda hem där.

Medlem
Skrivet av Cav_swe:

Köpte Red dead 2 till Steam och fick det inte att starta, jag har försökt allt från att uppdaterat drivare, starta som administratör, tvinga bort handkontroller i Steam osv. Prova starta direkt via rockstar launchern också utan framgång.

Får felmeddeleande som "Red dead dedemption 2 exited unexpectedly" mm.

Har även märkt nu att GTA V inte startar längre också fast det funkat tidigare. Någon mer som har samma problem?

Gtx 970
i5 4690K (4th gen)
Windows 10 Pro N 64x

Har du provat detta ?
Open the Rockstar Games Launcher
Select Settings
Select Red Dead Redemption 2 under My installed games
Select Open under View Installation Folder
Right-Click on RDR2
Select Properties
Under the Compatibility Tab
Select Run this Program as an Administrator and Disable Full Screen Optimization
Click OK
Return to the Games Menu in the Rockstar Games Launcher
Launch the game

Medlem

Insåg nu att jag installerat fel version av Media Feature Pack, det är en jävla djungel på windows hemsida med olika versioner. Var även tvungen att ta bort alla "special fix inställningar" man gjort från internet som typ administratör och full screen osv för att det skulle funka.

Less..

1
Skriv svar