20 minuter lång gameplay-video från The Outer Worlds
Inkluderar en batong som modifierar käkpartiet i motståndarens ansikte...
Precis som jag satt mig vid datorn med en lätt lunch och lite läsk. Lets go!
Känns ju verkligen som en spirituell upp följare när det ser så daterat ut rent grafiskt Men, ser man förbi det så verkade det lite småkul. Gillar man inte långa dialoger dock så lär man nog tröttna fort.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Får väl se om det är värt att införskaffa när det väl landar i Steam.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Hmm, har man rullskridskor på sig?
Jag är glad över att de inte visade upp något som "hypade" allt för mycket, har hellre låga förväntningar och överraskas positivt än höga förväntningar som aldrig blir uppfyllda.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
Om det blir en trevlig story och designen håller samma kvalitet som i videon så kan det nog bli bra ändå, även fast spelet på förhand ser ut att vara skapat för 10 år sedan. Men det känns ju inte som att det kommer rassla in toppbetyg om de inte lyckas förbättra den tekniska biten.
Hmm, har man rullskridskor på sig?
Jag är glad över att de inte visade upp något som "hypade" allt för mycket, har hellre låga förväntningar och överraskas positivt än höga förväntningar som aldrig blir uppfyllda.
Men varför köpa spelet om man har låga förväntningar? Man köper väl bara för att man har höga förväntningar?
För övrigt kändes det som ett livlöst Bioshock... Det kändes inte som en stad. Lite för isolerat för det. Det kändes mer som om de vandrade omkring i en filmkuliss som har stängt ner för dagen
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Strålande design och påminner starkt om Bioschock (samma font kanske?), i god och dålig bemärkelse; världen är lika öde som rapture och ansikterna är föråldrade, däremot ser striderna roliga ut. I min värld överglänser design alla polygoner i världen, så jag ser det inte som ett större problem även om man hade önskat allt krimskrams.
Förstår dock inte varför grafik prioriteras före en levande värld? Cyberpunk 2077 kanske inte golvade oss med grafiken, men när det kommer till spelvärlden finns det inte någon som kommit i närheten vad CD Project Red gestaltat. Nu återstår dock det att se hur slutprodukten blir för båda, men jag hoppas världen befolkas innan release.
Förhoppningsvis kommer det lite gameplay klipp som inte har VHS kvalitet. Vet inte om det var streamen, inställningarna eller både ock, men något var uppenbarligen fel. Såg ut som de spelade i 720p på låga grafikinställningar.
Sen verkar det tyvärr vara lite Fallout 3/New Vegas segt, med stela animationer och stelt gameplay. Förhoppningsvis kan man lira i över 60fps, brukar kunna göra rätt stor skillnad. Fallout 4 i 144fps fick faktiskt helt okej gunplay och var ett utav få bra saker med spelet.
Utöver lite tekniska aspekter ser Outer Worlds ändå lite intressant ut. Gillar designen och även fast det inte finns jätte många NPC:er kanske det kan vägas upp med bättre dialoger och rollspels alternativ. Men, men, får se. Håller mig försiktigt optimistisk.
Ser inte spektakulärt ut men tror fortfarande det blir ett bra spel. Har spelet liknande moddsupport som Fallout tror jag det kommer bli guld. Hade aldrig spelat Fallout utan mods och lär bli samma med detta.
De kör unrealmotorn så gissar på att de inte arbetat hårt för att lägga till modstöd i just detta spel.
Tekniskt sett ser det det inte alls bra ut, och det skall släppas i år? Allt lät ju så positivt i början, ett RPG från Obsidian, men efter det har det imponerat så värst efter blundern med Epic och denna demo. Visserligen har Chris Avellone ett horn i sidan till Obsidian, men jag håller med honom när han säger att de schabblat bort allt det positiva sedan de först visade upp spelet.
De kör unrealmotorn så gissar på att de inte arbetat hårt för att lägga till modstöd i just detta spel.
Hur menar du nu? Spel som kör unrealmotorn tenderar att vara väldigt modvänliga, tycker jag. Somliga modkits finns ju nedladdningsbara direkt i Unreal Engine. Smidigt och extremt kraftfullt (eller kanske det du menade? att man får modstödet gratis med UE?)
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Bioshockliknandet gillar jag inte. Inte heller textrutorna. Tillsammans ger det samma intryck som man brukar få när man går in i ett hotellrum som man bokat. En sorts känsla av "osmaklig finhet". Typ att man bara längtar efter nånting mer ärligt och avslappnat.
Det är ett ständigt problem det här med textrutor i nya spel. De ser alltid ut som "aa det är klart vi ska göra ett tjusigt och litet typsnitt eftersom dagens grafik klarar det". Texten ser alltid ut som interfacet i ett datorprogram eller som på en modernt designad hemsida. Vill ha ett mer buffligt, rått textutseende. RPG-elementet förstörs för mig när det känns som att jag läser en produktbeskrivning av ett vitrinskåp.