20 minuter lång gameplay-video från The Outer Worlds

Robot
20 minuter lång gameplay-video från The Outer Worlds

Inkluderar en batong som modifierar käkpartiet i motståndarens ansikte...

#Obsidian, #The-outer-worlds


Moderator | Testpilot

Precis som jag satt mig vid datorn med en lätt lunch och lite läsk. Lets go!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte så imponerad. Staden kändes dessutom halvdöd. Hade de glömt befolka den med npcer?

Medlem

Inte lika pepp efter den videon som efter trailern de släppte. Såg väldigt tomt och fult ut.

Medlem

Ser inte spektakulärt ut men tror fortfarande det blir ett bra spel. Har spelet liknande moddsupport som Fallout tror jag det kommer bli guld. Hade aldrig spelat Fallout utan mods och lär bli samma med detta.

Gnällkuk

Känns ju verkligen som en spirituell upp följare när det ser så daterat ut rent grafiskt Men, ser man förbi det så verkade det lite småkul. Gillar man inte långa dialoger dock så lär man nog tröttna fort.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Får väl se om det är värt att införskaffa när det väl landar i Steam.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hmm, har man rullskridskor på sig?

Jag är glad över att de inte visade upp något som "hypade" allt för mycket, har hellre låga förväntningar och överraskas positivt än höga förväntningar som aldrig blir uppfyllda.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Om det blir en trevlig story och designen håller samma kvalitet som i videon så kan det nog bli bra ändå, även fast spelet på förhand ser ut att vara skapat för 10 år sedan. Men det känns ju inte som att det kommer rassla in toppbetyg om de inte lyckas förbättra den tekniska biten.

Medlem

Om de lyckas få till humorn i dialogerna, och storyn håller kan det bli fantastiskt.

Medlem

Visste inte att Fallout och Bioshock hade fått barn med varandra.
Ser intressant ut!

Medlem

Tror det kan bli bra men det kändes lite dött


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Var lite nyfiken på detta spel innan men nu har jag tappat intresset helt, synd.

Medlem

Ser lite halv-b ut.

Medlem

Hypen sjunker mer och mer för varje gång något nytt händer kring det här.
RPG delarna är säkert helt ok, men resten... nja. Får se om de snyggat till det till release, det blev ju faktiskt uppskjutet ett år.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Hmm, har man rullskridskor på sig?

Jag är glad över att de inte visade upp något som "hypade" allt för mycket, har hellre låga förväntningar och överraskas positivt än höga förväntningar som aldrig blir uppfyllda.

Men varför köpa spelet om man har låga förväntningar? Man köper väl bara för att man har höga förväntningar?

För övrigt kändes det som ett livlöst Bioshock... Det kändes inte som en stad. Lite för isolerat för det. Det kändes mer som om de vandrade omkring i en filmkuliss som har stängt ner för dagen


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Nu skippade jag bara igenom videon lite sådär snabbt men det där såg ju ärligt talat... uselt? ut.

Inaktiv

Detta såg tyvärr inte bra ut men å andra sidan hade jag inte förväntat mig någonting annat av Obsidian, detta är dessvärre deras signum.

Däremot är det synd att ytterligare ett RPG försvinner från spel att se fram emot listan.

Medlem

Strålande design och påminner starkt om Bioschock (samma font kanske?), i god och dålig bemärkelse; världen är lika öde som rapture och ansikterna är föråldrade, däremot ser striderna roliga ut. I min värld överglänser design alla polygoner i världen, så jag ser det inte som ett större problem även om man hade önskat allt krimskrams.

Förstår dock inte varför grafik prioriteras före en levande värld? Cyberpunk 2077 kanske inte golvade oss med grafiken, men när det kommer till spelvärlden finns det inte någon som kommit i närheten vad CD Project Red gestaltat. Nu återstår dock det att se hur slutprodukten blir för båda, men jag hoppas världen befolkas innan release.

tvivlade först tvivlade mera..började ignorera grafiken..blev nöjd


signatur

New life, New hope

FM-guru
F.d. Sisyr

Ser lika tveksamt ut som allt annat jag sett från spelet hittills, tyvärr.

Medlem

Förstår verkligen inte alls all negativitet i tråden. Men å andra sidan har jag alltid föredragit design framför polygoner. Tycker att spelet ser supermysigt ut och definitivt något jag ser fram emot att spendera många sommarnätter tillsammans med.

Medlem

allt jag såg i mina ögon var loading screen , B gameplay, loading screen, mer B gameplay.

Medlem

Förhoppningsvis kommer det lite gameplay klipp som inte har VHS kvalitet. Vet inte om det var streamen, inställningarna eller både ock, men något var uppenbarligen fel. Såg ut som de spelade i 720p på låga grafikinställningar.

Sen verkar det tyvärr vara lite Fallout 3/New Vegas segt, med stela animationer och stelt gameplay. Förhoppningsvis kan man lira i över 60fps, brukar kunna göra rätt stor skillnad. Fallout 4 i 144fps fick faktiskt helt okej gunplay och var ett utav få bra saker med spelet.

Utöver lite tekniska aspekter ser Outer Worlds ändå lite intressant ut. Gillar designen och även fast det inte finns jätte många NPC:er kanske det kan vägas upp med bättre dialoger och rollspels alternativ. Men, men, får se. Håller mig försiktigt optimistisk.

eld
Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Ser inte spektakulärt ut men tror fortfarande det blir ett bra spel. Har spelet liknande moddsupport som Fallout tror jag det kommer bli guld. Hade aldrig spelat Fallout utan mods och lär bli samma med detta.

De kör unrealmotorn så gissar på att de inte arbetat hårt för att lägga till modstöd i just detta spel.

Medlem

Tekniskt sett ser det det inte alls bra ut, och det skall släppas i år? Allt lät ju så positivt i början, ett RPG från Obsidian, men efter det har det imponerat så värst efter blundern med Epic och denna demo. Visserligen har Chris Avellone ett horn i sidan till Obsidian, men jag håller med honom när han säger att de schabblat bort allt det positiva sedan de först visade upp spelet.

Medlem
Skrivet av eld:

De kör unrealmotorn så gissar på att de inte arbetat hårt för att lägga till modstöd i just detta spel.

Hur menar du nu? Spel som kör unrealmotorn tenderar att vara väldigt modvänliga, tycker jag. Somliga modkits finns ju nedladdningsbara direkt i Unreal Engine. Smidigt och extremt kraftfullt (eller kanske det du menade? att man får modstödet gratis med UE?)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Kul att man behållit vissa delar av videon från utannonseringen. Runt 22:15 "Steam"

Skribent

Off-topic bortrensat.

Medlem

Bioshockliknandet gillar jag inte. Inte heller textrutorna. Tillsammans ger det samma intryck som man brukar få när man går in i ett hotellrum som man bokat. En sorts känsla av "osmaklig finhet". Typ att man bara längtar efter nånting mer ärligt och avslappnat.

Det är ett ständigt problem det här med textrutor i nya spel. De ser alltid ut som "aa det är klart vi ska göra ett tjusigt och litet typsnitt eftersom dagens grafik klarar det". Texten ser alltid ut som interfacet i ett datorprogram eller som på en modernt designad hemsida. Vill ha ett mer buffligt, rått textutseende. RPG-elementet förstörs för mig när det känns som att jag läser en produktbeskrivning av ett vitrinskåp.

12
Skriv svar