Anarchy Online (f. 2001 d. ?) får snart en ny classic progression server

Medlem
Anarchy Online (f. 2001 d. ?) får snart en ny classic progression server

För ett par år sedan hade Funcom en poll på sin Anarchy Online sida på facebook. "Skulle du kunna tänka dig att starta om på en ny server?". Resultatet visade att många var intresserade. Sen blev det tyst. Tills nu:

Anarchy Online - Sci-Fi MMORPG't som släpptes 2001 och fortfarande "typ" lever har nyss utannonserat en ny classic progression server. Servern/spelet kommer att börja från början och lägga till expansioner efter hand. (Börja om från början förutom vad gäller alla bugfixar och dx11 klienten som släpptes för några år sedan så klart)

Level-cap verkar också få en ändring från originalet. Vilket antyddes i ett svar på en fråga på facebook. Om det innebär att dom menar att det är 0-200 först, sen 220 och alien levels och annat efter hand som expansionerna lägga till, eller om det innebär att dom kanske har en level-cap på 40 först ett tag, sen höjer till 80, 120 etc. det har vi inga detaljer på än. Men information kommer.

Hur snabbt dom kommer att lägga till expansionerna är också oklart. Gör dom det i långsam takt och det växer till en kopia av live servern efter hand? Eller blir det en saga (AOC) liknande server där dom lägger till i snabbare takt och servern inte blir permanent?

Det är fortfarande ett sub to play spel men expansionerna är numera gratis om man har en sub. Kanske/Förhoppningsvis kan dom få för sig att iaf sänka sub-kostnaden. Men inget uttalat än.
Har man redan en sub till AO så ingår självklart classic progression.

Personligen kommer jag att spela; även om jag hoppas att dom sänker sub priset. Började spela AO 2003/4 och spelade intensivt i ca 4-5 år, älskar spelet och dess komplexitet. Händer att man kikar tillbaka med några års mellanrum för en nostalgikick, så det här kommer passa mig perfekt

Ambassadör
Xbox

Jag har inte spelat AO sedan 2001 så det hade varit väldigt trevligt med en nystart! Mycket bra idé.

Vad ligger en sub på nuförtiden i kroners?


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Tyvärr är den hög. EUR 17.19 med VAT (eller 11.44 om man tecknar 6 månader, och ytterligare lite billigare på ett år).
Den har hållit servrarna och spelet flytande; men jag tror att den är så hög att den skrämmer iväg potentiella spelare. Jag hoppas verkligen att dom ser över den nu när dom ska släppa classic progression servern.

Ambassadör
Xbox

@waeress: Ah ja, det är ju lite saftigt i dagens läge förstås.


signatur

Jump in.

Medlem

Ok, några frågor svarade. Men dom kunde inte ge mycket detaljer än.
Men bland annat; det är för närvarande planerat att vara en tillfällig server; lite som AOC saga servers. Hur lång tid vet vi inte, men det betyder förmodligen att expansionerna läggs till, och level cap höjs, i en högre takt. Dom utsluter inte att göra den permanent dock; det beror på vad som händer.
Och, "den kommer ut tidigare än vad vissa kanske tror".

Medlem

Anarchy Online classic progression server börjar...idag! Om ca en timme.

https://forums.funcom.com/t/rk2019-faq-read-me/56603

1
Skriv svar