Original Xbox-spel till Xbox One bekräftas – släpps imorgon!

Redaktör

Sorterbara listor i länkarna.

Xbox One-spel
PS4-spel


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ajdå förstod du inte skämtet. Det jag menade var att det vore dumt av dom att lägga energi på att få spel som redan kan spelas på vilken dator som helst att fungera. Bättre att satsa på spel som bara fanns på första Xboxen.

Fast det kan ju vara så att man föredrar att spela på konsol (själv håller jag på å betar av HL2 igen på Xbox One). Ska jag lira HL2 på datorn måste jag köpa det igen. Dumt när jag jag redan äger det på 360'n.

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Sorterbara listor i länkarna.

Xbox One-spel
PS4-spel

Precis. Min poäng bevisad.
Tokmycket fler exklusiva titlar på camp Xbox juh.

Medlem
Skrivet av Devan:

@the_o: Ja, va inte hårddisken på första xboxen 1gig ? vilket gjorde att spelen på skivorna va större.
Har för mig att det va samma problem på 360 där den första hd som medföljde va på 10 eller 20 gig.

Hårddisken var på 8GB. Den användes som cache, dvs delar av spelets data som användes ofta kopierades dit för att snabba upp laddning. Man installerade aldrig hela spelet till hårddisken såsom man gör på 360 eller Xbox One (dock var det en grej som kom senare till 360, i början körde den också bara hårddisken till cachning och du kan fortfarande göra det idag om du väljer att inte installera spelet till disk på din 360, utan spela direkt från skivan).

360n släpptes först i två versioner: "Core" (utan hårddisk) och "Premium" (med 20GB hårddisk). Som jag skrev tidigare användes hårddisken enbart till cachning i början och användare med Core fick därför längre loading times, såvida de inte köpte till en hårddisk. De behövde även köpa till ett minneskort för att kunna spara i spelen, om de valde att köra utan hårddisk.

edit: Ok, såg att ni diskuterat det vidare sen. Arcade-versionen släpptes senare. Den kom först med 256 och sedan 512MB inbyggt flashminne, men utan hårddisk. 4GB-versionen kom långt senare som en av Slim-versionerna.

Skrivet av Arcadia:

Ersätts svart och vit knapp med RB+LB?

Det utgår jag ifrån. Det var så dom löste det när du spelade Xbox Classic-spel på en Xbox 360.

Annars släpps ju "The Duke" i nyversion för Xbox One, den kommer att ha en svart och en vit knapp precis som originalet, men även nytillagda RB och LB.

Medlem

@Godofcheese: steam versionen saknade stöd för handkontroll. Kommer inte ihåg hur det va med original versionen.

Medlem

Fetnajs! Blir sjukt sugen på o lira Black igen, fan va´det var bra asså.
Nästa spel att hoppas på är det episka Marc Eckō's Getting Up: Contents Under Pressure. Så´n skön stämning det var i det spelet, Phew!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

12
Skriv svar