Både höga och låga betyg för Assassin's Creed: Unity

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Beställde det efter att ha läst FZ recensionen, verkade vara ett kanonspel. Får se hur nöjd jag är när det trillar ner i brevlådan i morgon.

Det var precis det här jag sa i den andra tråden som exploderade i drama. Du läste recensionen och ville köpa spelet. Kom gärna med dina åsikter sen.

Medlem

hahahahaha, jag visste att det här skulle hända.... Tur att jag avbokade spelet i tid så att jag kan få njuta av det vid ett senare tillfälle

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Kimpur:

Vem använder Bloom effekter? Det är det första man stänger av..

Nej, det första som ryker är Depth of Field, och Motion Blur.

Usch, finns det något värre än ett spel där man inte kan stänga av DoF? Jag tror inte det...

Medlem

Starkt varumärke + 80% av kapitalet till marknadsföring = skit samma om spelet inte är klart!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av elPresidente:

Starkt varumärke + 80% av kapitalet till marknadsföring = skit samma om spelet inter klart!

Existerar inte företagsekonomer i spelbranschen som ser det på det sättet, eftersom det finns så mycket mer att vinna (ekonomiskt) på bra kundförhållanden och tillit.

Däremot kan man ju onekligen undra varför man då gör så här, men det blir bara spekulationer utan insyn i företagen...

Medlem
Skrivet av Oneone:

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

Eller så skaffar du ett jobb. 500kr är ändå en piss i mississippi ifall spelet failar. Och jag har inga problem med att sponsra spelutvecklare lite så.

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Oneone:

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

Eller så skaffar du ett jobb. 500kr är ändå en piss i mississippi ifall spelet failar. Och jag har inga problem med att sponsra spelutvecklare lite så.

Just detta tankesätt som gör att vi får skitspel och idiotiska DRM. Bara för att man har pengar att spendera betyder det inte att man ska låta spelföretagen göra som de vill.

Bara för att du vill sponsra spelutvecklare som släpper halvfärdiga spel som inte uppfyller något av vad de utlovat och innehåller DRM som gör spelet ospelbart så betyder det inte att resten av konsumenterna vill det.

Men eftersom du verkar vara så rik, varför addar du inte mig på Steam och köper spel åt mig? Jag menar, det är ju ändå en piss i floden för dig, samt att du gärna stödjer utvecklare som pissar på konsumenterna.

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Oneone:

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

Eller så skaffar du ett jobb. 500kr är ändå en piss i mississippi ifall spelet failar. Och jag har inga problem med att sponsra spelutvecklare lite så.

Din hjärna fungerar ej på ett korrekt sätt.

Medlem

Spelet snittar 20 fps på PS4. Spelet får ändå betyget 5/5 av er FZ. Skäms ni inte?

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Kimpur:

Vem använder Bloom effekter? Det är det första man stänger av..

Nej, det första som ryker är Depth of Field, och Motion Blur.

Usch, finns det något värre än ett spel där man inte kan stänga av DoF? Jag tror inte det...

Tycker DoF är något riktigt bra om man använder det rätt som i rollspel och mellanscener på samma sätt som det används naturligt i filmer.

Bloom är också något som ger mer inlevelse i spel och verkligen skapar det där harmoniska lugna. Problemet är att implementera det på rätt sätt. I värsta fall blir det blinkande effekter eller något som dödar känslan.
På den här bilden har vi både DoF och Bloom som används på rätt sätt för att skapa filmisk känsla. Dock är det för mycket DoF vilket kan bli jobbigt att spela med.

Motion blur är något som är riktigt bra. Men då krävs det en jävligt snabb dator så den hinner med att rendera bilderna utan att du tappar för mycket fps. Annars kommer det kännas som en suddig fördröjning. I Crysis funkar det jävligt bra om man har en kraftig dator.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Oneone:

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

Helt rätt. Önskar att nån kom på ett sätt utmana spelarna att inte förhandsboka. Sjukt att människor inte fattar det

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Oneone:

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

För att jag vill ha mitt spel så fort som möjligt. Det är mina pengar, eller hur?
Du förstår väl att detta inte kommer att ändras. Spel kommer fortsätta släppas för tidigt. Det handlar om företag, inte välgörenhet.

Om vi slutar betala för ofärdiga spel. Så blir det förändring.

Ska inte behövas... man ska kunna förboka ett spel och det ska va färdigt i grunden. Kortare tid att utveckla för att uppnå ett spel varje höst kräver mycket arbetskraft på kort tid...

Det är förläggarna som sätter kraven på utvecklarna att skicka ut spelet vid deadline... pengar före färdigspel blir tyvärr allt vanligare.

Att stoppa folk att förboka är inte vägen att följa... Det är pengakåta förläggare som sitter i makten i era händer. Dem styr oss och vi begår samma misstag om och om igen..


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Spelet snittar 20 fps på PS4. Spelet får ändå betyget 5/5 av er FZ. Skäms ni inte?

Ska bli intressant att se om det är laddning mot HDD'n som är orsaken till framedropsen. Blir intressant att se hur det fungerar på SSD'n i min PS4 senare i veckan. Kan ju hända att PS4't som FZ använde körde med SSD-disk också. Kan ju hjälpa till rätt mycket vid intensiva laddningar.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Spelet snittar 20 fps på PS4. Spelet får ändå betyget 5/5 av er FZ. Skäms ni inte?

+1

FZ borde tänka till en och två gånger gällande sin recension, och kanske ta och lära sig något av detta:

https://www.youtube.com/watch?v=gavcvi19q1g&list=UUy1Ms_5qBTa...

Nu kan inte någon heller skylla på att recensionen är endast recensentens subjektiva åsikt och inte "up for debate" med tanke på vad FZ själva skrev i denna nyhet:

[i]->FZ<- blev så charmade av Ubisofts svindlande vackra Paris att vi rotade fram toppbetyget.[/i]

Någon måtta får det väl ändå vara, konsumenten skiter fullständigt i ett enda persons åsikt om ett visst spel, konsumenten (ja, VI) är ute efter konsumentinformation gällande ett visst spel, det är därför man ens läser recensionen.
Snälla, skärp er, och för GUDS SKULL citera inte denna inlägg och lägg er i försvarsinställning (Jag tittar på dig Tompa!) ännu en gång. Det räcker.

Medlem

Rent marknadsföringsmässigt ÄR ju det här dåligt för Ubisoft. Hur man än ser på förhandsbokningar. Folk (Vi som förhandsbokar) börjar inse att man aldrig skall lita på att deras spel är klara när de släpps. Måste ladda hem uppdateringar. Denna diskussion skulle ju inte finnas om de hade gjort "klart" spelet.
Dock! Anledningen till att man förhandsbokar är te x gratis DLC (som kostar extra efter dag ett), du får garanterat ett spel, olika butik/internetskedjor erbjuder extra förmåner (ex. mer i inbyte för begagnade konsolspel), beta nycklar, leksaker, m.m
Är det vi som är blåsta då? Eller de som ändå köper spelet trots bristerna i början. Skall vi inte helt bojkotta då? Köp inte spelen. Det är "pengakåta förläggare" och försäljarna som slåss om våra pengar direkt när marknadsföringen planeras.

Medlem
Skrivet av Över45:

Rent marknadsföringsmässigt ÄR ju det här dåligt för Ubisoft. Hur man än ser på förhandsbokningar. Folk (Vi som förhandsbokar) börjar inse att man aldrig skall lita på att deras spel är klara när de släpps. Måste ladda hem uppdateringar. Denna diskussion skulle ju inte finnas om de hade gjort "klart" spelet.
Dock! Anledningen till att man förhandsbokar är te x gratis DLC (som kostar extra efter dag ett), du får garanterat ett spel, olika butik/internetskedjor erbjuder extra förmåner (ex. mer i inbyte för begagnade konsolspel), beta nycklar, leksaker, m.m
Är det vi som är blåsta då? Eller de som ändå köper spelet trots bristerna i början. Skall vi inte helt bojkotta då? Köp inte spelen. Det är "pengakåta förläggare" och försäljarna som slåss om våra pengar direkt när marknadsföringen planeras.

Ja det är "vi" som är blåsta. Själv köper jag aldrig spel på förköp och när ett spel inte får recenseras förräns efter release så köper jag det inte heller förräns jag sett någon recension. Och det har funkat 9/10 gånger. Vad folk måste lära sig är om spelet är bra så kommer det finnas till försäljning. Vi lever i en digital era och ett spelköp är bara ett klick bort. Men ändå gå vi på preorder skit som vi egentligen inte behöver. Det finns en annan som kör liknande taktik.

Lite sötsaker...sen Fked!

Medlem

Mycket bra video.

Gillar slutkämmen.

-Stop pre ordering games.

-Stop relying on metacritic.

-Stop relying on information that comes solely from the publisher.

-Treat everything with scepticism.

Borde vara självklarheter tycker man.

Medlem
Skrivet av nils45:

Gör som jag, ta lärdom. Efter Black Flag fiaskot förra året....

Fiasko? Måste ha missat nåt?

Black Flag var ju riktigt kul, bästa AssCreed hittills.. Men det är ju min personliga åsikt

Medlem

AC3 flöt på hur bra som helst för mig när det släpptes. Likaså AC4. Väldigt få buggar för mig. Återstår att se hur det blir med AC:Unity (lär inte kunna maxa inställningarna, ligger runt minimum reqs).

Medlem
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stelefan:

TotalBicuit(Fattas ett S där ser jag. ) anser jag vara en av de absolut bästa källorna när det kommer till spel. Han går alltid igenom inställningarna och pratar även om problem som ANDRA har haft men inte han själv(Kanske något FZ borde ta efter!?).

Jag gissar att du syftar på Unity, och vi snackar om problemen och andras åsikter i denna nyhet från i eftermiddags.

Men låt diskussionen kretsa kring embargon och inte enskilda recensioner, tack.

Då du skickar oss hit från en nyhetstråd till en annan, fram och tillbaka, hit och dit, Carl Johansson-Sundelius, så tar vi om allt som alla har försökt att framför i ett enda video.

Här har ni ert jädrans 5/5:
https://www.youtube.com/watch?v=vNIm7332jc4

Medlem

Alltså PC versionen är ett jävla skämt, det må vara det sämst optimerade spelet någonsin. Kör man på 16:10 skärm som jag gör (1920x1200) så kan du inte ens köra spelet i vettig fullskärm... PÅ PC ??!?!? WTF
För kör du fullskärm i 16:10 så skalar den upp 1920x1080 till 1920x1200 vilket ger en grötig, oskarp och huvudvärksframkallande bild. Stänger du av vad de kallar stretching så får du istället sorgenkanter uppe och nere för att fylla ut skärmen. Återigen lönade det sig att inte förhandsboka och "testa" spelet innan köp. Folk klagar på EA men Ubisoft är fan 10 resor värre.

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av nils45:

Gör som jag, ta lärdom. Efter Black Flag fiaskot förra året....

Fiasko? Måste ha missat nåt?

Black Flag var ju riktigt kul, bästa AssCreed hittills.. Men det är ju min personliga åsikt

Är inte bara din åsikt. Tycker också svarta flaggan är bästa i serien.
Men då är jag inget stort fan då jag tycker alla spel blir rätt enformiga mot slutet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av nils45:

Gör som jag, ta lärdom. Efter Black Flag fiaskot förra året....

Fiasko? Måste ha missat nåt?

Black Flag var ju riktigt kul, bästa AssCreed hittills.. Men det är ju min personliga åsikt

Är inte bara din åsikt. Tycker också svarta flaggan är bästa i serien.
Men då är jag inget stort fan då jag tycker alla spel blir rätt enformiga mot slutet.

Jag menar PC porten, hur det var optimerat, inte själva storyn/gameplay, annars tyckte jag AC också var det bästa i serien.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

https://www.youtube.com/watch?v=ErUuiEfXPLE

AC:UNITY! THE TRUE NEXT-GEN EXPERIENCE!

Shit! Ett par buggar ihopklippta till en minut video, på 1,5 timmes spel. Sorry, men det slår inte så hårt :(.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag menar PC porten, hur det var optimerat, inte själva storyn/gameplay, annars tyckte jag AC också var det bästa i serien.

Ok, tack för förklaringen, inte spelat på PC så det var inte konstigt jag inte förstod först

k3m
Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Fisse:

Spelet snittar 20 fps på PS4. Spelet får ändå betyget 5/5 av er FZ. Skäms ni inte?

+1

FZ borde tänka till en och två gånger gällande sin recension, och kanske ta och lära sig något av detta:

https://www.youtube.com/watch?v=gavcvi19q1g&list=UUy1Ms_5qBTa...

Nu kan inte någon heller skylla på att recensionen är endast recensentens subjektiva åsikt och inte "up for debate" med tanke på vad FZ själva skrev i denna nyhet:

[i]->FZ<- blev så charmade av Ubisofts svindlande vackra Paris att vi rotade fram toppbetyget.[/i]

Någon måtta får det väl ändå vara, konsumenten skiter fullständigt i ett enda persons åsikt om ett visst spel, konsumenten (ja, VI) är ute efter konsumentinformation gällande ett visst spel, det är därför man ens läser recensionen.
Snälla, skärp er, och för GUDS SKULL citera inte denna inlägg och lägg er i försvarsinställning (Jag tittar på dig Tompa!) ännu en gång. Det räcker.

Herregud så rätt du har. Jag har sj sagt liknande saker tidigare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sanazin:

Då du skickar oss hit från en nyhetstråd till en annan, fram och tillbaka, hit och dit, Carl Johansson-Sundelius, så tar vi om allt som alla har försökt att framför i ett enda video.

Här har ni ert jädrans 5/5:
https://www.youtube.com/watch?v=vNIm7332jc4

Skickar er hit och dit? Ge dig. Och gällande videon: har du upplevt dessa själv? Under de timmar jag har med spelet har inget av detta hänt. Ett par popins av npc:er en bit bort, enstaka frameratedrops. Absolut ingen av den magnituden som videon framställer det som.

Hade det varit bättre om vår recensent också märkt av problem? Absolut, och då hade vi också skrivit om det.


signatur
Redaktör
Skrivet av Fisse:

Spelet snittar 20 fps på PS4. Spelet får ändå betyget 5/5 av er FZ. Skäms ni inte?

Är siffran från artikeln hos Eurogamer? Då stämmer inte det där, de skrev att frameraten kröp neråt 20 fps på PS4:an i specifika situationer. Visserligen rejält lågt och inte alls bra, men det är ju inte samma sak som att spelet ligger på 20 fps konstant under 10-20 timmars speltid. Så här skrev de:

Citat:

Wading through dozens of NPCs in a crowded square, performance drops down to around 20fps for a sustained duration on the PS4 while the Xbox One achieves a 5fps lead. In a later gameplay test traversing the rooftops, we see frame rates regularly fluctuate between 25-30fps across both consoles, but here the Xbox One game sticks more closely to the upper end of that spectrum than its Sony equivalent.

Fredrik har kommenterat hur han upplevde frameraten, se här9.

Skrivet av Sanazin:

Nu kan inte någon heller skylla på att recensionen är endast recensentens subjektiva åsikt och inte "up for debate" med tanke på vad FZ själva skrev i denna nyhet:

[i]-&gt;FZ&lt;- blev så charmade av Ubisofts svindlande vackra Paris att vi rotade fram toppbetyget.[/i]

Någon måtta får det väl ändå vara, konsumenten skiter fullständigt i ett enda persons åsikt om ett visst spel, konsumenten (ja, VI) är ute efter konsumentinformation gällande ett visst spel, det är därför man ens läser recensionen.
Snälla, skärp er, och för GUDS SKULL citera inte denna inlägg och lägg er i försvarsinställning (Jag tittar på dig Tompa!) ännu en gång. Det räcker.

Ledsen men... kan du inte ta att du blir kommenterad ska du inte kommentera.

Jag är FZ:s redaktör, det vore märkligt att inte stå bakom det skribenterna skriver. Tycker du det är att "lägga sig i försvarsställning" får du tycka det, låter inte som att jag kan göra så mycket för att förklara på ett sätt du är villig att lyssna på. Jag håller inte nödvändigtvis med om vad skribenterna tycker och de betyg de sätter (vi tycker olika, som du vet), men jag har fullt förtroende för deras förmåga att recensera spel. Och när jag svarar i såna här diskussioner gör jag det för att försöka förklara hur vi recenserar och resonerar, och (när det behövs) försöka rätta saker som inte stämmer. Se ovan, t.ex. Skulle väl egentligen säga nåt om det där med recension kontra konsumentinfo också, men det är nog ingen idé.


signatur
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Då du skickar oss hit från en nyhetstråd till en annan, fram och tillbaka, hit och dit, Carl Johansson-Sundelius, så tar vi om allt som alla har försökt att framför i ett enda video.

Här har ni ert jädrans 5/5:
https://www.youtube.com/watch?v=vNIm7332jc4

Du litar på en kille som lagt upp ett klipp, där han upplevt några buggar och dessutom skriver saker som "It was like 18 fps here!". Just där han påstod det, upplevde jag ingenting som skulle förstöra min spelupplevelse.

Vi alla eftersträvar perfektion, vill ha perfektion. Men samtidigt vet vi att perfektion är väldigt sällsynt. Det gäller allt i livet.

Oj vad djup jag känner mig nu

123
Skriv svar