Nya dödshot i spelbranschen

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Precis som dig valde jag att inte gå rakt på sak utan formulerade frågan idiotiskt för att undgå det solklara att sverigedemokraterna visar hat mot invandringen precis som Anita visar hat mot männen. Båda för egen vinnings skull.

I båda fallen är det INTE ok att hota någon sverigedemokrat eller Anita för att man inte delar deras åsikter men det betyder fortfarande inte att deras åsikter är ok när det är baserat på påhittade argument och lögner.

Det var intressant, jag har än så länge inte sett något tecken på att Sarkeesian hatar män, men jag har ju iofs inte sett den senaste videon än. Skulle det inte vara in den det framkommer får du gärna länka till den källa det det gör det.
Helst inte en YouTube video med nån kille som med vida gester [i]tror[(i] att hon gör det dock, jag brukar ta sådana med en nypa salt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Cav_swe:

Helt klart en falseflag operation, skapa ett fejkat anonymt konto för att sedan skriva egna hot till sig själv i hopp om att få uppmärksamhet. Inget vanligt fenomen i vänsterträsket, ett typexempel är väl att i valtider klottra rosa hakkors för att sedan skylla på SD.

Såvida du inte kan komma med konkreta bevis så tycker jag att det är ganska allvarliga anklagelser. Har de andra tre vi nämner i nyheten också fabricerat hoten mot dem och deras familjer?

Det är svårt att bevisa men statistiken säger annat.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Nowly:

Jag tror du har missat vad uttrycket "alla män är potentiella våldtäktsmän kommer ifrån och vad det handlar om:

http://hanapee.com/blog/2013/05/02/alla-man-ar-potentiella-va...

http://hanapee.com/blog/2013/06/05/att-lasa-lite-for-snabbt/

Varsågod.

Lär dig läsa. Ingenstans sa jag ett ord om POTENTIELLA våldtäktsmän. Jag sa våldtäktsmän.

Ledande svenska och internationella feminister kan skriva att alla män ÄR våldtäktsmän, att all penetrerande sex ÄR våldtäkt. Inte "potentiellt" utan att om du har haft sex med en tjej så HAR du förtryckt och våldtagit henne. Om hon inte håller med så är det för att hon lever i ett patriarkat och inte har insett att du våldtagit henne. Det är helt okej att säga i Sverige, och det finns till och med feministiska män som håller med.

Haha, det låter ju helt hilarious! Skicka gärna en länk till vart jag kan läsa om dessa dårar och förklara gärna samtidigt hur du får det till att dessa människor på något sätt för majoriteten av feministers (eller någons) talan och hur det gör det OK att hota folk på nätet, jag har inget emot ett gott skratt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cav_swe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Cav_swe:

Helt klart en falseflag operation, skapa ett fejkat anonymt konto för att sedan skriva egna hot till sig själv i hopp om att få uppmärksamhet. Inget vanligt fenomen i vänsterträsket, ett typexempel är väl att i valtider klottra rosa hakkors för att sedan skylla på SD.

Såvida du inte kan komma med konkreta bevis så tycker jag att det är ganska allvarliga anklagelser. Har de andra tre vi nämner i nyheten också fabricerat hoten mot dem och deras familjer?

Det är svårt att bevisa men statistiken säger annat.

Oh, ge mig denna spännande statistik som bevisar att folk mordhotar sig själva för uppmärksamhetens skull!


signatur
Inaktiv
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Nowly:

Jag tror du har missat vad uttrycket "alla män är potentiella våldtäktsmän kommer ifrån och vad det handlar om:

http://hanapee.com/blog/2013/05/02/alla-man-ar-potentiella-va...

http://hanapee.com/blog/2013/06/05/att-lasa-lite-for-snabbt/

Varsågod.

Lär dig läsa. Ingenstans sa jag ett ord om POTENTIELLA våldtäktsmän. Jag sa våldtäktsmän.

Ledande svenska och internationella feminister kan skriva att alla män ÄR våldtäktsmän, att all penetrerande sex ÄR våldtäkt. Inte "potentiellt" utan att om du har haft sex med en tjej så HAR du förtryckt och våldtagit henne. Om hon inte håller med så är det för att hon lever i ett patriarkat och inte har insett att du våldtagit henne. Det är helt okej att säga i Sverige, och det finns till och med feministiska män som håller med.

Det är anledningen till att jag inte köper några spel från Avalanche Studio, till exempel, och uppmanar alla jag känner att bojkotta dem likaså, Oskar Blomberg är nämligen gift med en av dessa manshatande radikalfeminister (som inte har något emot att bli försörjd av sin man): http://postimg.org/image/tb76s7f2v/

Det som skrivs i bloggposterna om "alla är potientella våldtäktsmän" förklarar ju "alla är våldtäktsmän"?
Ja det mesta får man säga i Sverige, vi har yttrandefrihet. Och bara för att några "ledande svenska och internationella feminister" skriver exakt så och menar det exakt som du beskrev det (vilket jag tvivlar på att många gör och att du har missförstått det du läst/hört med vilje/ovilja men struntsamma) betyder det inte att ALLA feminister tycker så.

Vet inte hur du kan tro att Lady Dahmer hatar män när hon är gift med en man. Man får bara se en kommentar på bilden du länkar också, vad är det hon svarar på och så vidare? Spela roll, du kanske tycker att det var hemskt att hon skrev bara "gamers" och inte "vissa" men du gör ju samma sak.

Väldigt OT men.....

Inaktiv
Skrivet av LVX156:
Skrivet av birgittan:

Vad ljuger hon om?

Ett litet exempel: https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI

har inte tid med det där
http://pettie.us/excuse-dismantle-thunderf00ts-anti-sarkeesia...
läs kommentarerna också

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Precis som dig valde jag att inte gå rakt på sak utan formulerade frågan idiotiskt för att undgå det solklara att sverigedemokraterna visar hat mot invandringen precis som Anita visar hat mot männen. Båda för egen vinnings skull.

I båda fallen är det INTE ok att hota någon sverigedemokrat eller Anita för att man inte delar deras åsikter men det betyder fortfarande inte att deras åsikter är ok när det är baserat på påhittade argument och lögner.

Som Ender skrev så blev jag också intresserad av hur du kommit fram till att Sarkeesian hatar män? Jag följer hennes Youtube-kanal och har kollat hennes klipp och har inte fått den uppfattning alls.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Personligen tycker jag att man får ta det som sägs på internet men en stor nypa salt men alla väljer ju själv hur allvarligt man vill ta dessa "hot" på.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av birgittan:
Skrivet av Javas:

Många ogillar henne så mycket för att hon vinklar så starkt att hon rent utav ljuger väldigt ofta i hennes videor. Hon stänger av kommentarsfunktionen i sina youtube filmer så folk inte ska kunna "call out da bullshit", under täckmanteln "folk är så dumma mot mig i kommentarerna". Jag ogillar henne för de anledningarna men att mordhota henne och hennes familj är inte friskt :/

Vad ljuger hon om?

https://www.youtube.com/embed/QJeX6F-Q63I

Men det där är ju bara sådan klassiskt bullshit. En snubbe gör (återigen) en 20 minuter lång YouTube video som gör allt i sin makt att motbevisa Sarkeesians påståenden, gärna genom att ta saker ur sitt sammanhang, förvränga eller totalt missförstå hennes poäng. När hon säger att kvinnor ofta (i pop kulturella sammanhang) reduceras till ett försvarslöst objekt som måste räddas av den modige, starke mannen så är hans motargument att förfärat påpeka "folk i ett normalt förhållande BRYR sig om varandra, är det då så fel att försöka hjälpa sin bortrövade flickvän?", och missar därmed hela poängen. Det är ungefär lika mycket "bevisning" på att Sarkeesian är en lögnare" som att ett hittat stavfel raserar ett större sakargument.

Titta på klippet i sin helhet istället, och försök bilda dig din egen uppfattning:

Skrivet av anon_170836:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av anon_170836:

Vad ljuger hon om?

Ett litet exempel: https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI

har inte tid med det där
http://pettie.us/excuse-dismantle-thunderf00ts-anti-sarkeesia...
läs kommentarerna också

Såg nog inte ett enda sakligt argument i den där texten. Inte nog med att själva grunden till texten (bilden/text) är ett sånt ickeargument att man kallsvettas av att tänka på att någon faktiskt valt att ha det som sitt huvudargument.

(Vad som gör det ännu mer korkat är att Thunderfoot faktiskt för en del misstag/dumheter i sina videos)

Medlem
Skrivet av Nowly:

Sen inser väl också du att det finns olika typer av feminister, alla är inte lika radikala och extrema.

Jag är rädd att du begär lite för mycket här :/

Medlem

Tänk vad kul det vore om artiklar om spel kunde få lika många kommentarer som artiklar om feminismens vara eller icke vara får här på FZ.

Vi gör väl ett försök när nästa spelrecension publiceras eller vad säger ni?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av birgittan:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av birgittan:

Vad ljuger hon om?

Ett litet exempel: https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI

har inte tid med det där
http://pettie.us/excuse-dismantle-thunderf00ts-anti-sarkeesia...
läs kommentarerna också

Såg nog inte ett enda sakligt argument i den där texten. Inte nog med att själva grunden till texten (bilden/text) är ett sånt ickeargument att man kallsvettas av att tänka på att någon faktiskt valt att ha det som sitt huvudargument.

(Vad som gör det ännu mer korkat är att Thunderfoot faktiskt för en del misstag/dumheter i sina videos)

okej

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Tänk vad kul det vore om artiklar om spel kunde få lika många kommentarer som artiklar om feminismens vara eller icke vara får här på FZ.

Vi gör väl ett försök när nästa spelrecension publiceras eller vad säger ni?

FZ gör kanske generellt sett bra recensioner?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

k3m
Medlem
Skrivet av MFZ:
Skrivet av Cowmine:

Det finns fruktansvärt många rövhål på nätet.

Sådana här saker får mig att önska att Internet reglerades. Människor klarar uppenbart inte av friheten som finns.

reglera internet för att folk med psykiska besvär har tillgång till det? låter det rimligt?
kanske borde lösa problemen vid roten ist för att begränsa friheter.

Just det! Att börja övervaka och inskränka vår dyrbara och viktiga frihet är jättekorkat m.m. Sedan så utöver hoten så har en annan människa rätt att tycka att en annan människa är idiot m.m. Det är den människans personliga åsikt.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Fr0gg0.:

Men.. man har väl blivit hotad till livet ett antal gånger under sin tid men inte fan har man gått ut och gråtit på internet för det.

Visst är det fel att hota, men ja, känner att sånt kan man hålla för sig själv och som en "intressant" anekdot att berätta för sina närmaste. Hon vill ju bara ha sympati.. (Om detta ens är sant det vill säga).

Blev lite fel redan i början där. Typexemplet på:

- Alltså, jag är verkligen inte rasist, men...
- Visst är det fel att hota, men...
- Ett nej är ett nej, men...
- Jämställdhet är viktig, men...
- jag tänkte först skriva ett vettigt inlägg, men...

Så länge man inte tycker att världen är svart och vit, att vi antingen är med dig eller emot dig, så är det inget som helst fel att tycka reservera sig mot vissa åsikter som tilldelas olika saker.

- Alltså, jag är verkligen inte rasist, men det finns en kollision mellan välfärd och oreglerad invandring
- Visst är det fel att hota, men Putin borde verkligen inte invadera Ukraina.
- Ett nej är ett nej, men vissa gillar BDSM och har andra skyddsmekanismer så som säkerhetsord.
- Jämställdhet är viktig, men vi måste vara försiktiga så att vi inte motverkar jämställdhet i dess namn.
- jag tänkte först skriva ett vettigt inlägg, men det är svårt när jag inte riktigt vet vad jag pratar om.

Sant, men du förstod antagligen också poängen jag gjorde. Några nyckelord i Fr0gg0s inlägg är "men", "gått ut och gråtit", "hålla för sig själv", "hon vill ju bara ha sympati" och "om detta ens är sant".

Jag kanske bara inbillar mig, men det jag läser i inlägget är ett försiktigt: "Hon har säkert bara hittat på alltihop för att få sympatipoäng, men även om det ligger ett uns sanning i det så ska hon fan hålla det för sig själv istället för att grina om det på nätet där jag kanske råkar läsa om det".

Medlem
Skrivet av Ender:

Men det där är ju bara sådan klassiskt bullshit. En snubbe gör (återigen) en 20 minuter lång YouTube video som gör allt i sin makt att motbevisa Sarkeesians påståenden, gärna genom att ta saker ur sitt sammanhang, förvränga eller totalt missförstå hennes poäng. När hon säger att kvinnor ofta (i pop kulturella sammanhang) reduceras till ett försvarslöst objekt som måste räddas av den modige, starke mannen så är hans motargument att förfärat påpeka "folk i ett normalt förhållande BRYR sig om varandra, är det då så fel att försöka hjälpa sin bortrövade flickvän?", och missar därmed hela poängen. Det är ungefär lika mycket "bevisning" på att Sarkeesian är en lögnare" som att ett hittat stavfel raserar ett större sakargument.

Jag har sett alla hennes videos och som du säger borde du ta hennes videos med en nypa salt när du så snabbt avfärdar andra personers åsikter lika lätt.

Här är del 1 av hennes senaste video

Från 18:00 och framåt börjar hon snacka om vad MÄN kan göra mot KVINNOR i spelen och alla exempel i alla spelen hon visar kan MÄN göra mot MÄN men det nämner hon inte och istället objektifierar kvinnor som svaga. Med andra ord hon gör det mot kvinnor som hon klagar på att spelutvecklare och män gör mot kvinnor i videon du länkade till.
Hon väljer att vinkla och sprida lögner för att lura personer som inte är insatta så hon kan fortsätta tjäna pengar på hennes serie.

Fallout, GTA IV, GTA V och Dishonored som hon använder som exempel kan du som spelare göra exakt samma sak mot män som mot kvinnor. Om man då skulle göra en video som hennes med manliga offer skulle man då kunna vända argumentet att spelen i helhet är sexistiska mot män?

Skrivet av boota:

nej jag tycker inte att det är rätt att vara rasist. jag har svårt att förstå hur någon kan se på samhället och ens nästan hävda att problemen beror på någon viss del av befolkningen. det är äckligt och en intellektuell härdsmälta av monumentala mått. Men bara för att folk drar den slutsatsen har jag ingen rätt att hota, utöva våld eller tvinga folk att tycka annorlunda.

att jämföra AS med rasister och att hävda att hon sprider hat mot män tycker jag också är direkt felaktigt och smaklöst. Hon har mig veterligen inte trakasserat någon, bara påpekat att det finns fenomen i spel som kan uppfattas som problematiska ur ett feministiskt perspektiv.

Nu när du går in på detaljer så passar sverigedemokraterna in perfekt. Det står inget rasistiskt i deras partiprogram och dom har aldrig hotad någon. Alla som har hotat någon eller visat sig vara rasister har blivit sparkade ur partiet.
SD tycker även man ska öka bistånden och ge mer pengar till flyktingar så allt negativt du säger om dom är helt galet eller?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av FuzioN:

...
Men hon ska komma undan utan några elaka handlingar som hon gjort emot andra ellehur?

Vi säger jag blåser skitmånga, sedan tjänar pengar på detta, ska inte jag då på något sätt få någon konsekvens över det hela?
...

Du gillar alltså när tjuvar kommer undan, och folk som bryter emot lagen kommer undan och vill försvara dessa?

För det är just detta du sitter och säger just nu.

Bara lite nyfiken, menar du att hon hade med delar av andras YouTube videos i sina egna YouTube videos utan att tacka dom (the outrage!)? Eller har hon "stulit" något annat som jag inte känner till? Kanske något som legitimerar hoten mot henne?
Låter i så fall som intressant läsning.

Skrivet av Cav_swe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Cav_swe:

Helt klart en falseflag operation, skapa ett fejkat anonymt konto för att sedan skriva egna hot till sig själv i hopp om att få uppmärksamhet. Inget vanligt fenomen i vänsterträsket, ett typexempel är väl att i valtider klottra rosa hakkors för att sedan skylla på SD.

Såvida du inte kan komma med konkreta bevis så tycker jag att det är ganska allvarliga anklagelser. Har de andra tre vi nämner i nyheten också fabricerat hoten mot dem och deras familjer?

Det är svårt att bevisa men statistiken säger annat.

Och vilken statistik var det du hänvisade till där sa du?

Edit. Meh, nu hann du före mig två gånger Carl! Försöker ju att läsa ikapp så fort jag kan! ^^

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ender:

Edit. Meh, nu hann du före mig två gånger Carl! Försöker ju att läsa ikapp så fort jag kan! ^^

Jag är kommentarsfältets Lucky Luke!


signatur
Medlem

Hot är aldrig ok oavsett om det är tomma hot eller inte!

Och självklart borde det vara fler starka kvinnliga karaktärer som tar huvudrollen i spel.

Men att manipulera grundmaterial för att få din åsikt att framträda starkare är inte rätt heller särkilt när man inte ger folk en chans att debatera emot. Vilket i sin tur kan ge orsak till en mer hetsk stämning.

Vill hon ha mindre hot så borde hon nog få det om hon tog upp en ordentlig debatt med den seriösa sida av dom som inte håller med om hennes åsikter.

Medlem

uppenbarligen ett gäng labila människor därute.
Men samtidigt så måste det finnas en anledning varför en person blir så frustrerad och desperat att man skickar dödshot till andra människor. Och att se sin favorithobby bli smutskastad till höger och vänster av en person (som av allt att döma inte ens gillar att spela spel) och sedan se hur hela branschen håller denne person om ryggen låter (och är) oerhört frustrerande.

Det finns en väldigt tydlig åsiktskorridor inom speljournalistik (främst den amerikanska då) gällande i princip allt från spelbetyg till sexism i spel, och även om amatörer gör vad de kan för att sprida sina åsikter (och insikter) så är det i princip omöjligt att bli tagen på allvar utav artikelförfattare eller spelrelaterade hemsidor om ditt inlägg i debatten inte bara är en upprepning av vad som tidigare sagts.
det finns flera frågetecken gällande Sarkeesian som ingen professionell journalist verkar vara villig att räta ut eller undersöka, vilket är väldigt underligt. Det är som om hela branschen skyddar henne från granskning.
Vad är det för hållhake hon har egentligen?

Medlem
Skrivet av Management:

uppenbarligen ett gäng labila människor därute.
Men samtidigt så måste det finnas en anledning varför en person blir så frustrerad och desperat att man skickar dödshot till andra människor. Och att se sin favorithobby bli smutskastad till höger och vänster av en person (som av allt att döma inte ens gillar att spela spel) och sedan se hur hela branschen håller denne person om ryggen låter (och är) oerhört frustrerande.

Det finns en väldigt tydlig åsiktskorridor inom speljournalistik (främst den amerikanska då) gällande i princip allt från spelbetyg till sexism i spel, och även om amatörer gör vad de kan för att sprida sina åsikter (och insikter) så är det i princip omöjligt att bli tagen på allvar utav artikelförfattare eller spelrelaterade hemsidor om ditt inlägg i debatten inte bara är en upprepning av vad som tidigare sagts.
det finns flera frågetecken gällande Sarkeesian som ingen professionell journalist verkar vara villig att räta ut eller undersöka, vilket är väldigt underligt. Det är som om hela branschen skyddar henne från granskning.
Vad är det för hållhake hon har egentligen?

Tack för att någon annan också delar min Illuminati-teori!
Ja det är absolut förståeligt att någon som ifrågasätter, förlåt, smutskastar en annans favorithobby blir hotat med våldtäkt och ond bråd död. Vissa verkar tycka det är lite grovt men det får man ju räkna med om man ventilerar åsikter om det mitt liv kretsar runt.

Vad är det egentligen för hållhake hon har!? Vänligen fortsätt gräva. Hennes makt är total och jag känner att hon tränger in i alla delar av mitt privata liv, som jag upplever framför min datorskärm. Jag lovar, säger hon en negativ sak till om min favorithobby vet jag inte vad jag tar mig till! Jag blir så provocerad!

Och det är inte alls så att jag känner mig misslyckad och olycklig och projicerar detta, jag tycker det känns helt rationellt att bli mycket kränkt över detta grova övertramp. Folk snackar otroligt mycket om någon konflikt mellan Ryssland och Ukrainland, men ingenstans läser jag grävande reportage om Anitas hållhake på världens viktigaste industri (och därigenom min heder).

Medlem

Tja.. I vintras fick jag PM här på lilla FZ, "Om du kallar mig dum igen så kommer jag att döda dig,"
Jaha tänkte jag.. och livet fortsatte


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Tja.. I vintras fick jag PM här på lilla FZ, "Om du kallar mig dum igen så kommer jag att döda dig,"
Jaha tänkte jag.. och livet fortsatte

Grym jämförelse mannen! Skönt att någon är upplyst. Du är Internets Clint Eastwood. Riktigt starkt.

Medlem
Skrivet av Friamannen:
Skrivet av Management:

uppenbarligen ett gäng labila människor därute.
Men samtidigt så måste det finnas en anledning varför en person blir så frustrerad och desperat att man skickar dödshot till andra människor. Och att se sin favorithobby bli smutskastad till höger och vänster av en person (som av allt att döma inte ens gillar att spela spel) och sedan se hur hela branschen håller denne person om ryggen låter (och är) oerhört frustrerande.

Det finns en väldigt tydlig åsiktskorridor inom speljournalistik (främst den amerikanska då) gällande i princip allt från spelbetyg till sexism i spel, och även om amatörer gör vad de kan för att sprida sina åsikter (och insikter) så är det i princip omöjligt att bli tagen på allvar utav artikelförfattare eller spelrelaterade hemsidor om ditt inlägg i debatten inte bara är en upprepning av vad som tidigare sagts.
det finns flera frågetecken gällande Sarkeesian som ingen professionell journalist verkar vara villig att räta ut eller undersöka, vilket är väldigt underligt. Det är som om hela branschen skyddar henne från granskning.
Vad är det för hållhake hon har egentligen?

Tack för att någon annan också delar min Illuminati-teori!
Ja det är absolut förståeligt att någon som ifrågasätter, förlåt, smutskastar en annans favorithobby blir hotat med våldtäkt och ond bråd död. Vissa verkar tycka det är lite grovt men det får man ju räkna med om man ventilerar åsikter om det mitt liv kretsar runt.

Vad är det egentligen för hållhake hon har!? Vänligen fortsätt gräva. Hennes makt är total och jag känner att hon tränger in i alla delar av mitt privata liv, som jag upplever framför min datorskärm. Jag lovar, säger hon en negativ sak till om min favorithobby vet jag inte vad jag tar mig till! Jag blir så provocerad!

Och det är inte alls så att jag känner mig misslyckad och olycklig och projicerar detta, jag tycker det känns helt rationellt att bli mycket kränkt över detta grova övertramp. Folk snackar otroligt mycket om någon konflikt mellan Ryssland och Ukrainland, men ingenstans läser jag grävande reportage om Anitas hållhake på världens viktigaste industri (och därigenom min heder).

Kan du svara utan att bygga en så kallad halmdocka så vore det önskvärt.

Medlem
Skrivet av Management:

Kan du svara utan att bygga en så kallad halmdocka så vore det önskvärt.

Nej jag finner det svårt, ditt inlägg föreföll mig så komiskt. Snälla fortsätt med dina relativiserande resonemang som:

Skrivet av Management:

Men samtidigt så måste det finnas en anledning varför en person blir så frustrerad och desperat att man skickar dödshot till andra människor. Och att se sin favorithobby bli smutskastad till höger och vänster av en person (som av allt att döma inte ens gillar att spela spel) och sedan se hur hela branschen håller denne person om ryggen låter (och är) oerhört frustrerande.

Inser du själv vad du skriver?

Medlem
Skrivet av Friamannen:
Skrivet av Management:

Kan du svara utan att bygga en så kallad halmdocka så vore det önskvärt.

Nej jag finner det svårt. Snälla fortsätt med dina relativiserande resonemang som:

Skrivet av Management:

Men samtidigt så måste det finnas en anledning varför en person blir så frustrerad och desperat att man skickar dödshot till andra människor. Och att se sin favorithobby bli smutskastad till höger och vänster av en person (som av allt att döma inte ens gillar att spela spel) och sedan se hur hela branschen håller denne person om ryggen låter (och är) oerhört frustrerande.

Inser du själv vad du skriver?

Jag ursäktar inte beteendet, men jag kan empatisera med de som är arga, och inte känner att de har någon möjlighet att ventilera sina motåtsikter.

Och ja, tro det eller ej, men det finns enorma mängder människor som brinner för spel, jag förstår att det måste verka löjligt för dig, som uppenbarligen klarar av att läsa både DN och FZ (kanske till och med på samma dag!).
Det kanske är lite löjligt att folk är passionerade över sin favorithobby, det låter lite så på dig, med tanke på Ukrainakrisen och svältande barn i afrika och annat som man verkligen borde tänka på 24/7.

Så du tycker inte att det är underligt att varenda större nyhetssida inom spelvärlden publicerar allt som Sarkeesian säger och gör, utan att för en sekund faktiskt undersöka något om henne, även om det finns väldigt underliga diskrepanser mellan det hon säger och vad hon faktiskt gör?
Det är väl enklare att bara köpa allt hon säger med hull och hår.

KoP
Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av niko:

"hon förtjänar det"?
Hur kan man förtjäna att bli mordhotat?
två fel gör inte ett rätt.

Nä fy!

Men hon ska komma undan utan några elaka handlingar som hon gjort emot andra ellehur?

Vi säger jag blåser skitmånga, sedan tjänar pengar på detta, ska inte jag då på något sätt få någon konsekvens över det hela?

klart som fan, men denna "(!!/¤)/¤()¤ tycker hon ska komma iväg utan några konsekvenser, jag har noll respekt för personer som detta.

Tycker du ska kolla upp vad hon har gjort innan du säger hon inte förtjänar det.

Sen klart hade jag sett att polis eller domstol gjort något men lets face it rättsystemet över internet är ett komplett jävla skämt, om du inte är kändis eller sitter på flera jävla miljoner eller är ett stort företag.

Du gillar alltså när tjuvar kommer undan, och folk som bryter emot lagen kommer undan och vill försvara dessa?

För det är just detta du sitter och säger just nu.

Så vad borde en rimlig konsekvens var enligt dig? Våldtäkt? Mord? Det är ju tydligen dom två "straffen" som ligger på innelistan enligt gökarna på nätet.

Nä just det.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av FuzioN:

...
Men hon ska komma undan utan några elaka handlingar som hon gjort emot andra ellehur?

Vi säger jag blåser skitmånga, sedan tjänar pengar på detta, ska inte jag då på något sätt få någon konsekvens över det hela?
...

Du gillar alltså när tjuvar kommer undan, och folk som bryter emot lagen kommer undan och vill försvara dessa?

För det är just detta du sitter och säger just nu.

Bara lite nyfiken, menar du att hon hade med delar av andras YouTube videos i sina egna YouTube videos utan att tacka dom (the outrage!)? Eller har hon "stulit" något annat som jag inte känner till? Kanske något som legitimerar hoten mot henne?
Låter i så fall som intressant läsning.

Skrivet av Cav_swe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Cav_swe:

Helt klart en falseflag operation, skapa ett fejkat anonymt konto för att sedan skriva egna hot till sig själv i hopp om att få uppmärksamhet. Inget vanligt fenomen i vänsterträsket, ett typexempel är väl att i valtider klottra rosa hakkors för att sedan skylla på SD.

Såvida du inte kan komma med konkreta bevis så tycker jag att det är ganska allvarliga anklagelser. Har de andra tre vi nämner i nyheten också fabricerat hoten mot dem och deras familjer?

Det är svårt att bevisa men statistiken säger annat.

Och vilken statistik var det du hänvisade till där sa du?

Edit. Meh, nu hann du före mig två gånger Carl! Försöker ju att läsa ikapp så fort jag kan! ^^

Kolla kickstartern m.m finns mycket att gräva upp. finns väldigt mycket att hitta, och lura folk på pengar är bara en liten grejj, hon har även dragit alla över en kant vilket är förtal.

Sen visst hon har vissa bra saker hon poängterar.
Men vissa är helt absurda och hennes få bra väger ej upp till dom dåliga alls.

Läs om kickstartern, googla så ska du se en rolig historia

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av niko:

"hon förtjänar det"?
Hur kan man förtjäna att bli mordhotat?
två fel gör inte ett rätt.

Nä fy!

Men hon ska komma undan utan några elaka handlingar som hon gjort emot andra ellehur?

Vi säger jag blåser skitmånga, sedan tjänar pengar på detta, ska inte jag då på något sätt få någon konsekvens över det hela?

klart som fan, men denna "(!!/¤)/¤()¤ tycker hon ska komma iväg utan några konsekvenser, jag har noll respekt för personer som detta.

Tycker du ska kolla upp vad hon har gjort innan du säger hon inte förtjänar det.

Sen klart hade jag sett att polis eller domstol gjort något men lets face it rättsystemet över internet är ett komplett jävla skämt, om du inte är kändis eller sitter på flera jävla miljoner eller är ett stort företag.

Du gillar alltså när tjuvar kommer undan, och folk som bryter emot lagen kommer undan och vill försvara dessa?

För det är just detta du sitter och säger just nu.

Så vad borde en rimlig konsekvens var enligt dig? Våldtäkt? Mord?

Nä just det.

säger inte hon ska mördas eller våldtas.... Sa att hon blir hotad är något att räkna med och inget oväntat när man blåst skitmånga på pengar snackat skit m.m

Vad jag hade velat se är att hon åker in på domstol och ställs till rätta för stöld och eventuellt förtal.

Skriv svar