Microsoft expanderar Halo-universumet
Min första reaktion kring Halo är alltid att det är en överskattad spelserie. Som FPS är det välgjort men samtidigt ingenting spektakulärt och nyskapande och inte riktigt förtjänt av den enorma hype som det varumärket har fått.
Men sen måste jag ändå ge Halo credit för att det var den spelserien som verkligen placerade FPS på konsollerna och spred spelformen in i vardagsrummen och till den enorma miljonmarknaden. Innan Halo var FPS-spel en PC-historia med alla för- och nackdelar som det innebär. Halo visade att det går att göra ett bra FPS för konsoller, och det är värt respekt.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Min första reaktion kring Halo är alltid att det är en överskattad spelserie. Som FPS är det välgjort men samtidigt ingenting spektakulärt och nyskapande och inte riktigt förtjänt av den enorma hype som det varumärket har fått.
Men sen måste jag ändå ge Halo credit för att det var den spelserien som verkligen placerade FPS på konsollerna och spred spelformen in i vardagsrummen och till den enorma miljonmarknaden. Innan Halo var FPS-spel en PC-historia med alla för- och nackdelar som det innebär. Halo visade att det går att göra ett bra FPS för konsoller, och det är värt respekt.
Vi skulle behöva en serie som Halo till PC. Unreal Tournament 2004 & 3 är senaste riktigt bra FPSen vi haft till PC. Resten har varit medemåttiga men aldrig något riktigt roligt i multiplayer.
Då räknar jag självklart inte med spel som Left 4 Dead som är bra men inte i samma stil som arena shooters.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Min första reaktion kring Halo är alltid att det är en överskattad spelserie. Som FPS är det välgjort men samtidigt ingenting spektakulärt och nyskapande och inte riktigt förtjänt av den enorma hype som det varumärket har fått.
Men sen måste jag ändå ge Halo credit för att det var den spelserien som verkligen placerade FPS på konsollerna och spred spelformen in i vardagsrummen och till den enorma miljonmarknaden. Innan Halo var FPS-spel en PC-historia med alla för- och nackdelar som det innebär. Halo visade att det går att göra ett bra FPS för konsoller, och det är värt respekt.
Vi skulle behöva en serie som Halo till PC. Unreal Tournament 2004 & 3 är senaste riktigt bra FPSen vi haft till PC. Resten har varit medemåttiga men aldrig något riktigt roligt i multiplayer.
Då räknar jag självklart inte med spel som Left 4 Dead som är bra men inte i samma stil som arena shooters.
Unreal tournament 3 var långt ifrån bra. Jag testade det i drygt 1-2 timmar när det kom och maken till förstört spel inom UT serien.
Min första reaktion kring Halo är alltid att det är en överskattad spelserie. Som FPS är det välgjort men samtidigt ingenting spektakulärt och nyskapande och inte riktigt förtjänt av den enorma hype som det varumärket har fått.
Men sen måste jag ändå ge Halo credit för att det var den spelserien som verkligen placerade FPS på konsollerna och spred spelformen in i vardagsrummen och till den enorma miljonmarknaden. Innan Halo var FPS-spel en PC-historia med alla för- och nackdelar som det innebär. Halo visade att det går att göra ett bra FPS för konsoller, och det är värt respekt.
Kommer väl ångra att jag frågar detta men... vad exakt var dem stora nackdelarna med att FPS-spel innan var en PC-historia?
HALO lever fortfarande på minnet av shocken när ett av sin tids mest efterväntade och innovativa PC-spel strax före sin release blev XBox-exklusivt.
Har inga minnen av att Halo till PC var något speciellt. Har för mig att alla spelade Counter-strike och UT2k4 på den tiden.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Min första reaktion kring Halo är alltid att det är en överskattad spelserie. Som FPS är det välgjort men samtidigt ingenting spektakulärt och nyskapande och inte riktigt förtjänt av den enorma hype som det varumärket har fått.
Men sen måste jag ändå ge Halo credit för att det var den spelserien som verkligen placerade FPS på konsollerna och spred spelformen in i vardagsrummen och till den enorma miljonmarknaden. Innan Halo var FPS-spel en PC-historia med alla för- och nackdelar som det innebär. Halo visade att det går att göra ett bra FPS för konsoller, och det är värt respekt.
James bond till N64 är ju beyond halo med hästlängder, där snackar vi fps!
Styret upp och däcken ner
Min första reaktion kring Halo är alltid att det är en överskattad spelserie. Som FPS är det välgjort men samtidigt ingenting spektakulärt och nyskapande och inte riktigt förtjänt av den enorma hype som det varumärket har fått.
Men sen måste jag ändå ge Halo credit för att det var den spelserien som verkligen placerade FPS på konsollerna och spred spelformen in i vardagsrummen och till den enorma miljonmarknaden. Innan Halo var FPS-spel en PC-historia med alla för- och nackdelar som det innebär. Halo visade att det går att göra ett bra FPS för konsoller, och det är värt respekt.
Kommer väl ångra att jag frågar detta men... vad exakt var dem stora nackdelarna med att FPS-spel innan var en PC-historia?
Jag tror du missförstod mig. Det var ingen nackdel ATT det var en PC-historia. Jag menade att FPS-genren var i stort sett något som uteslutande spelades på PC, och plattformen i sig har sina för- och nackdelar. Nackdelarna var bland annat fuskare och pirater.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Min första reaktion kring Halo är alltid att det är en överskattad spelserie. Som FPS är det välgjort men samtidigt ingenting spektakulärt och nyskapande och inte riktigt förtjänt av den enorma hype som det varumärket har fått.
Men sen måste jag ändå ge Halo credit för att det var den spelserien som verkligen placerade FPS på konsollerna och spred spelformen in i vardagsrummen och till den enorma miljonmarknaden. Innan Halo var FPS-spel en PC-historia med alla för- och nackdelar som det innebär. Halo visade att det går att göra ett bra FPS för konsoller, och det är värt respekt.
Kommer väl ångra att jag frågar detta men... vad exakt var dem stora nackdelarna med att FPS-spel innan var en PC-historia?
Jag tror du missförstod mig. Det var ingen nackdel ATT det var en PC-historia. Jag menade att FPS-genren var i stort sett något som uteslutande spelades på PC, och plattformen i sig har sina för- och nackdelar. Nackdelarna var bland annat fuskare och pirater.
Sant, dock oavsett hur många fuskare och pirater har jag svårt att se någon föredra ett stort och öppet hav av möjligheter, framför ett stagnerat träsk av repetition*. Men det kanske är bara jag :).
*Med ett par "Rare" undantag
HALO lever fortfarande på minnet av shocken när ett av sin tids mest efterväntade och innovativa PC-spel strax före sin release blev XBox-exklusivt.
Har inga minnen av att Halo till PC var något speciellt. Har för mig att alla spelade Counter-strike och UT2k4 på den tiden.
Det slutgiltia Halo blev inte vad som hypades från början
du kan kolla på filmer från 1999 2000 tex denna https://www.youtube.com/watch?v=_KqFJ5pPu2g
Spelet var först tänkt till Mac
Det man fick se på den tiden var väldigt shockande innovativt.
Slutresultatet blev inte alls detsamma när det blev exklusivt för xbox.
Min första reaktion kring Halo är alltid att det är en överskattad spelserie. Som FPS är det välgjort men samtidigt ingenting spektakulärt och nyskapande och inte riktigt förtjänt av den enorma hype som det varumärket har fått.
Men sen måste jag ändå ge Halo credit för att det var den spelserien som verkligen placerade FPS på konsollerna och spred spelformen in i vardagsrummen och till den enorma miljonmarknaden. Innan Halo var FPS-spel en PC-historia med alla för- och nackdelar som det innebär. Halo visade att det går att göra ett bra FPS för konsoller, och det är värt respekt.
James bond till N64 är ju beyond halo med hästlängder, där snackar vi fps!
Håller med bonden va jävligt bra. skolan blev lidande på grund av de. Har inte ens testat halo. Är det värd att köpa gammal Xbox och halo? Eller går de spela gamla spel med Xbox one?
🐖💨💩
Min första reaktion kring Halo är alltid att det är en överskattad spelserie. Som FPS är det välgjort men samtidigt ingenting spektakulärt och nyskapande och inte riktigt förtjänt av den enorma hype som det varumärket har fått.
Men sen måste jag ändå ge Halo credit för att det var den spelserien som verkligen placerade FPS på konsollerna och spred spelformen in i vardagsrummen och till den enorma miljonmarknaden. Innan Halo var FPS-spel en PC-historia med alla för- och nackdelar som det innebär. Halo visade att det går att göra ett bra FPS för konsoller, och det är värt respekt.
James bond till N64 är ju beyond halo med hästlängder, där snackar vi fps!
Håller med bonden va jävligt bra. skolan blev lidande på grund av de. Har inte ens testat halo. Är det värd att köpa gammal Xbox och halo? Eller går de spela gamla spel med Xbox one?
Det är det Master Chief Collection till Xbox One är till för. Innehåller Halo CE Anniversary, Halo 2 Anniversary, Halo 3 och Halo 4. Alla spelens MP är intakta med över 100 kartor. Sen får man tillgång till Halo 5 Guardians MP-beta och 5 avsnitt av en ny serie som introducerar en ny karaktär i kommande Halo 5 Guardians.
Tidernas bästa samlingsbox, 500 spänn. Hur har du missat det?
Min första reaktion kring Halo är alltid att det är en överskattad spelserie. Som FPS är det välgjort men samtidigt ingenting spektakulärt och nyskapande och inte riktigt förtjänt av den enorma hype som det varumärket har fått.
Men sen måste jag ändå ge Halo credit för att det var den spelserien som verkligen placerade FPS på konsollerna och spred spelformen in i vardagsrummen och till den enorma miljonmarknaden. Innan Halo var FPS-spel en PC-historia med alla för- och nackdelar som det innebär. Halo visade att det går att göra ett bra FPS för konsoller, och det är värt respekt.
Vi skulle behöva en serie som Halo till PC. Unreal Tournament 2004 & 3 är senaste riktigt bra FPSen vi haft till PC. Resten har varit medemåttiga men aldrig något riktigt roligt i multiplayer.
Då räknar jag självklart inte med spel som Left 4 Dead som är bra men inte i samma stil som arena shooters.
Faktiskt så håller Unreal Tournament 99 fortfarande igång, alltid tyckt det var det bästa spelet i UT serien. Finns en stor community kvar som spelar ligor och cuper, är själv ESL admin över UT99 sektionen. Men Global Unreal är en större plats, där en person skapat en egen nätkod som gör så att vi kan spela på samma server som amerikaner utan o ha delay på skott osv. Med andra ord, du har hög ping men du har samma gameplay som alla andra.
Intressant titel till en dålig artikel.
Ointressant och korkat inlägg till en informativ och enkel artikel.
Skönt att du inte fått någon "like" medan inlägget du kommenterade är toppkommentaren.
Visar att vi är fler som håller med om det minst sagt missvisande titeln till denna artikel.