Utvecklare anmäler kritisk TotalBiscuit-video

Robot
Utvecklare anmäler kritisk TotalBiscuit-video
Medlem
Utvecklare anmäler kritisk TotalBiscuit-video

TotalBiscuits video där han går igenom vad som hänt:

Medlem

Det var fan det löjligaste jag har hört. Om de skickar en kod till TB, som är känd JUST för att vara väldigt kritisk, så får de väl fan tåla sånt här? Vilka idioter det finns...

Medlem

Är inte meningen med kritiker att typ... kritisera?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Gillar inte TB men har han rätt så har han rätt. Klart killen ska få kritisera om han så vill.

Gör inte dåliga spel om ni inte vill ha dålig kritik case solved


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Och i vanligt fail-manér exploderar deras planer i ansiktet på dem och just den videon blir så gott som viral och dyker upp i alla spelnyheter på webben.

För dem som, liksom jag, dock är allergiska mot TB så kan man bilda sig en ganska bra uppfattning av spelet från Birgirpall:

Medlem

Bra att ni la upp detta, skulle precis tipsa om det ! Tycker det är förjävligt att Devs censurerar YT vids...

Skribent
Skrivet av MiLeS:

Är inte meningen med kritiker att typ... kritisera?

Beror på antalet säckar Doritos.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Wild Games Studio:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av MiLeS:

Är inte meningen med kritiker att typ... kritisera?

Beror på antalet säckar Doritos.

True, true...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av General Dysisa:

Nyhetstorka?

Nej. Viktigaste nyheten idag.

Medlem

Om den kod som han använde för att komma in i (Betan av) spelet är under NDA så får väl de göra så annars tycker jag inte man ska kunna ta ner ett video-klipp.
Tror knappast ett företag som Gamespot.com skulle kunna bli tvingade att ta ner sin video om de gjort liknande på deras hemsida, så varför ska de kunna göra det med en vanlig person?

Medlem

Haha.
Om de själva gav honom koden så är detta hysteriskt humoristiskt.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Kan man inte ta kritik så borde man nog söka något annat jobb.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bojkott på utvecklare/utgivare som håller på med sådan här BS.

Inaktiv

De skulle varit tysta istället.

Inaktiv
Skrivet av Xzander:

Det var fan det löjligaste jag har hört. Om de skickar en kod till TB, som är känd JUST för att vara väldigt kritisk, så får de väl fan tåla sånt här? Vilka idioter det finns...

Verkligen, snacka om att missförstå sin kundbas. Vad trodde dom skulle hända om dom blockade TB?

Nåväl, bra att det kom ut och jag antar att Wild Games Studio hamnade på ignorelistan hos många nu.

Sjukt oseriöst.

Medlem

Kan man inte ta kritik kanske man ska lägga sig ner och dö..vi blir alla kritiserade i alla delar av vårt liv...ingen går igenom hela livet utan att bli kritiserad för nått.

Medlem

nu är dock videon uppe igen
https://www.youtube.com/watch?v=KjTa_x3rbJE


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Medlem
Skrivet av Master_johan:

nu är dock videon uppe igen
https://www.youtube.com/watch?v=KjTa_x3rbJE

"Well, as you can see the copyright strike was removed, after the internet carpet bombed Wild Games Studio and Polaris petitioned Youtube. As a result of all of this, there are now multiple copies of this video floating around, including a monetized one on Daily Motion which is generating ad revenue. We won't ask for those videos to be removed, it proves the power of the Streisand effect, but we'd encourage those who monetized to donate the ad revenue from that video to the EFF charity."

Älskar att på metacritic medan det är run 50 positiva reviews så finns det över 1000 negativa reviews.

Medlem

Streisand effect in action.

Medlem

Låter som game of the year material.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

För tankarna till 2007 när Jeff Gerstmann gjorde en recension av Kane & Lynch för GameSpot, vilket ledde till att han fick sparken för att kritiken var för hård enligt Eidos, som vid den tiden hade pumpat in mycket reklampengar för spelet på GameSpot.
Man kan ju spekulera hur illa "review branschen" blivit på de 6 år som passerat sedan dess, när det var så korrupt redan då..

Medlem
Skrivet av Sviskon:

För tankarna till 2007 när Jeff Gerstmann gjorde en recension av Kane & Lynch för GameSpot, vilket ledde till att han fick sparken för att kritiken var för hård enligt Eidos, som vid den tiden hade pumpat in mycket reklampengar för spelet på GameSpot.
Man kan ju spekulera hur illa "review branschen" blivit på de 6 år som passerat sedan dess, när det var så korrupt redan då..

Det var ju lite speciella förutsättningar när det kommer till Gerstmann-fallet. Gamespots nya, och dåvarande, ledning hanterade inte saker på det sätt som de borde ha gjort.

Nu följer jag inte TB, men det är självklart att när något sådant sker så kommer det knappast att resultera i bra PR för spelföretaget.
Sedan så tror jag inte att branschen är så jättekorrupt. Den kan vara lite smutsig här och där, men många som skriver har integritet.

Inaktiv

Kritik?Det kallas för oliktänkande.

Medlem

spelet är helt enkelt ett riktigt dåligt farcry wannabe

12
Skriv svar