Origin ska bli en bättre tjänst för spelarna

Medlem

Börja då med att inte ha det som krav, låt spelarna själva välja om de vill använda Origin eller inte. Det tog lång tid innan Steam krävdes för att spela spel man köpt i butik.

Medlem

Låter som EA är på väg åt rätt håll, nu är det bara upp till bevis för dom och visa spelarna att dom håller det dom lovar.

Medlem

"Origin ska bli en bättre tjänst för spelarna"

Aahah...hahaha...haha..ha.......heh..

Inaktiv

Ska man tro på dom denna gång? Nja...känns som att dom har förbrukat sitt förtroende sedan länge tillbaks. Sluta snacka och gör något istället.

Medlem

Steam, Origin, Desura, Capsule, Uplay. Blir för många program helt enkelt. Konkurrens är givetvis bra, men då ska det vara drm fritt som GoG, så man slipper krånglet.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Steam i början var ett rent helvete, idag helt underbart(enligt mig). Origin kanske tar samma väg. Who knows...

Skillnaderna är väl att Valve var redan omtyckt innan Steam. När var EA omtyckt senast? 90-talet?

Jag har några spel på Origin, så man kan ju bara hålla tummarna att tjänsten blir bättre. Tror dock inte att dom kommer upp i samma klass som Steam. Inte så mycket pga tjänsten i sig, utan för att EA bara säljer sina egna spel på Origin.

Inaktiv

Tror jag håller mig till Steam Absolut bästa Spel klient program

Medlem
Skrivet av Securion:

Nya lögner från EA?
Snart kommer dom att börja släppa spel som inte är fördummade halvfärdiga bastard-versioner i syfte att tvinga på folk DLCs och "expansioner" som kostar tusentals kronor extra.

Vilket år som helst nu.

EA lovar.

Troll

Medlem

Ett fett jävla misslyckande. En av grejerna man boostade sitt Origin med var autopatchandet så att det skulle kunna släppas mindre fixar i tätare takt än annars.

Hur det gick med det har vi sett...

Dessutom är Origin fult som stryk och att det ser ut som en expansion till The Sims talar inte precis för det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av onliner72:
Skrivet av Securion:

Nya lögner från EA?
Snart kommer dom att börja släppa spel som inte är fördummade halvfärdiga bastard-versioner i syfte att tvinga på folk DLCs och "expansioner" som kostar tusentals kronor extra.

Vilket år som helst nu.

EA lovar.

Troll

Troll?
Exempel: The Sims, Sim City.
Origin släpptes med inbyggd spyware.
Dead Space 3, ingamestore för riktiga pengar.
Simpsons Tapped Out, betala för minsta lilla grej du vill göra, eller vänta en evighet. Vem fan köper ingamedonuts för 700SEK?
Kritiserar Valve för reor, spelen tappar ju sitt värde, har själv rea en vecka senare.
Ständiga problem med cd-keys för Originanvändare.
Fifa 2013 (eller är det 2014 som redan släppts?) Mer eller mindre samma spel som tidigare år, bara uppdaterade spelare. Borde varit DLC, är istället fullspel, med fullpris.

Hur kan Origin, en enkel klient fungera så förbannat dåligt? Speciellt då deras butik. Dom har ju resurser, lite skillnad på EA Origin i dagsläget och Valve när dom startade Steam 2003.

Dvs EA har en del förbättringsområden att arbeta med. Känner stor tveksamhet, men jag önskar dom lycka till.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Luciphear:

Steam i början var ett rent helvete, idag helt underbart(enligt mig). Origin kanske tar samma väg. Who knows...

Skillnaderna är väl att Valve var redan omtyckt innan Steam. När var EA omtyckt senast? 90-talet?

Jag har några spel på Origin, så man kan ju bara hålla tummarna att tjänsten blir bättre. Tror dock inte att dom kommer upp i samma klass som Steam. Inte så mycket pga tjänsten i sig, utan för att EA bara säljer sina egna spel på Origin.

Haha, good point. Får väl hoppas att EA eventuellt förstår att folk behöver tycka om utgivarna/utvecklarna för att öppna plånboken på riktigt... Förväntar inte mig mycket dock.

Medlem

Om vi ska vara ärliga så är ju den absolut enda anledningen till att man har Origin på grund utav tvånget om man vill kunna spela Battlefield. Precis som det är med en del Steam spel på PC.

Man bör aldrig tvinga någon till en tjänst utan den ska vara helt valfri.

Nu är det ju inte bra att Steam har så pass bra "halv monopol" som de har, därför borde det finnas bra konkurrens. Men den konkurrensen ska ju inte vara på grund utav tvång för att komma åt en viss spelserie.

Medlem

Jag kan verkligen inte se vad tusan för spel som skulle få mig att installera Origin igen... NHL '94 HD kanske. Min backlog på Steam är för stor för att jag skall bemöda mig med EA's dynga.

Medlem

EA = dlc, åhajaja. Varför säljer de inte fullprisspel?? Ärligt, en del spel känns inte som spel längre. Skräckexemeplet är NFS MW där man ska byta bil och kommer till shoppen för tllägspaket. Känns som om man är kvar i spelbutiken. Detta dödar spelglädjen och man slutar spela.


signatur

Det var detta...

Medlem

Det bästa EA kan göra med origin är att sluta tvinga sina kunder att använda det.

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Finns ett bra sätt: Lägg ner det. Jag vill INTE vara låst till en DRM klient. Vad var det som inte fungerade med BFBC2 som gjorde att ni tvingar på en Origin med BF3? Snacka om att förstöra upplevelsen.

Verkligen. Riktigt så mycket lär de inte lyssna dock.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag har några spel på Origin, så man kan ju bara hålla tummarna att tjänsten blir bättre. Tror dock inte att dom kommer upp i samma klass som Steam. Inte så mycket pga tjänsten i sig, utan för att EA bara säljer sina egna spel på Origin.

Funktionen jag tycker alla liknande tjänster bör fokusera på är att spela tillsammans och att spela spel genom tjänsten som inte är köpta där.

Steam funktionen "lägg till icke steam spel" är ett bra första steg.

Men om Origin och Steam i framtiden har fullt integrerade lösningar skall man kunna lägga till och spela ett steam spel från sin origin lista och tvärt om, så det inte spelar någon roll vilken av tjänsterna man startar.

Man kan även tänka sig integration med facebook eller skype. Tänk dig att kunna skicka spel invite länkar genom chatten till alla sina vänner som är online på skype/facebook (och har spelet installerat oavsett på vilken tjänst).

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Exim:

Steam vann detta race för nästan 10 år sedan.

EA borde kastreras så de inte kan yngla av sig mera ...
(Det samma gäller activision även om dom fortfarande är på steam. )

Så för att Steam "vann" för 10 år sedan enligt dig så ska det inte finnas en konkurrent enligt dig?

Det låter som en dålig ide och jag tror att konkurrens är bra för oss kunder.

Och för 10 år sedan var inte Steam heller någon höjdare mot vad de är i dag. å jag tänker absolut ge EA en chans att bli bättre på service och för spelare.

konkurenten heter tex greenmangameing / Gamers gate och allt vad det nu heter som säljer nycklarna som man kan aktivera på steam. det som någon skrev att det är bara jobbigt att ha flera olika klienter är sant, och man borde snart se steam som sin egen tjänst och sedan ha flera säljare på samma nätverk.

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Bojkott:

Jag har några spel på Origin, så man kan ju bara hålla tummarna att tjänsten blir bättre. Tror dock inte att dom kommer upp i samma klass som Steam. Inte så mycket pga tjänsten i sig, utan för att EA bara säljer sina egna spel på Origin.

Funktionen jag tycker alla liknande tjänster bör fokusera på är att spela tillsammans och att spela spel genom tjänsten som inte är köpta där.

Steam funktionen "lägg till icke steam spel" är ett bra första steg.

Men om Origin och Steam i framtiden har fullt integrerade lösningar skall man kunna lägga till och spela ett steam spel från sin origin lista och tvärt om, så det inte spelar någon roll vilken av tjänsterna man startar.

Man kan även tänka sig integration med facebook eller skype. Tänk dig att kunna skicka spel invite länkar genom chatten till alla sina vänner som är online på skype/facebook (och har spelet installerat oavsett på vilken tjänst).

Se där, riktigt konstruktivt och bra! +1

Medlem
Skrivet av RedZour:

Tror jag håller mig till Steam Absolut bästa Spel klient program

Där säger du något intressant. Du är redan bunden till en andra-part för att spela ditt spel. Du spelar inte bara, du spelar genom STEAM.

Som jag ser det så gör gog.com rätt, de säljer bara icke DRM spel, du får spelet, fritt, inget annat. Så var det alltid förr, man fick spelet. Dit vill jag helst tillbaka.

Medlem

Hade varit nice om någon kunde göra ett program/mod som samlar alla dessa tjänster i ett program. Alla friends och spel på samma ställe

Medlem

Det vore ju bra om dom började laga deras förbannade sökfunktion. Skulle hjälpa min flickvän att ladda ner dlc till ME3 men det gick fan inte att hitta. Det är ju bra att dom driver en till att göra o**gl**a saker istället för att dom är så jävla kassa.

Medlem
Skrivet av Preath:

Konkurrens är inte bra för kunden inom detta ämne. Kul att i slutändan ha 10 olika program man måste hålla reda på och starta upp för att komma åt sitt spel.... >.<

Jag håller med. Inte fan har jag lust att behöva tvingas ha ett andra program installerat för att ens kunna starta spelet. Ett program som dessutom vill lägga sig som en systemprocess och alltid är igång.

Inaktiv
Skrivet av snickerboa:

Det bästa EA kan göra med origin är att sluta tvinga sina kunder att använda det.

Det bästa EA kan göra är att lägga ner Origin, ta bort skiten och kontakta Steam om man får lägga in alla spel där.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Atlas Tasume:

Finns ett bra sätt: Lägg ner det. Jag vill INTE vara låst till en DRM klient. Vad var det som inte fungerade med BFBC2 som gjorde att ni tvingar på en Origin med BF3? Snacka om att förstöra upplevelsen.

Verkligen. Riktigt så mycket lär de inte lyssna dock.

Ord kommer dom knappast lyssna på. När folk slutar köpa deras spel bara för att det står "Battlefield" eller "Mass Effect" eller vad som helst, då kommer dom lyssna illa kvickt.

Inaktiv

Tåget har gått och de har missat det. Steam är överlägset på alla sätt och vis. Det har dessutom något som Origin aldrig kommer uppnå: Acceptans från communityn. Det är ingenting man bara hostar fram. Att plattformen drivs och supportas av det mest välrenommerade bolaget Valve gör ju sitt. EA är ju ruttet i grunden så de kommer aldrig att lyckas övertyga någon om att Origin är till för annat än för dem själva.

Att ha både Origin och Steam är dessutom lika nödvändigt som att ha två rövhål. Bästa EA kan göra är att lägga ner skiten och liera sig med Valve's Steam. Eller ännu bättre, lägga ner all sin verksamhet och sluta kontaminera spelvärlden.

Medlem

måste säga att jag har inte några problem med Origin alls måste jag säga, dock precis som dom säger så använder jag det enbart till att sätta igång dom spel jag läre göra genom orgin, eller microkostnader etc. Inget mer inget mindre.

Medlem

Mär steam kom.klagade folk lika mycket..
Sluta gråt och se det positivt.. de kanske faktist blir bättre!

Medlem

Ska man spela Crysis3 så måste man ha Origin, det är ju skälva faen att det ska vara på detta sätt. Sen har vi ju Far cry 3,den hamnar på uplay?????Hur många program ska man behöva innan nån kommer på nått annat sätt att prångla spel.
Har aldrig haft nåra problem Steamen.

Medlem

Jag litar inte på EA längre, dom har bett om ursäkt och lovat bättra sig sedan 2008 och har bara blivit värre och värre.

Så fuck you EA..oj då, went out of line


signatur

Game long and prosper

123
Skriv svar