Wii U förbokas av många – analytiker tror på succé

Robot
Wii U förbokas av många – analytiker tror på succé

Igår avslöjades det att Wii U släpps den 30 november i Europa. En analytiker tror på en miljonstart och Nintendo konstaterar att förhandsbokningarna strömmar in.

#nintendo


Medlem
Wii U förbokas av många – analytiker tror på succé

Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jösses, om Michael Pachter tror på succé är det kört för Nintendo Wii U.

Finns det någon analytiker som har fler fel än honom? Varje fall ingen analytiker som är lika känd.

Några exempel:
2005 om EA:

Pachter said shares of EA could surge as much as 20 percent within the next year. Pachter sees short-term growth as well, predicting the company will deliver higher-than-anticipated revenues. "...At worst, we envision the company delivering revenues of $650 million, well above the consensus estimate of $625 million."

Michael Pratcher 2005:
"I don't think there are four million people in the world who really want to play online games every month."

Medlem

Jag kan inte fatta att Nintendo inte slänger med ett bra spel med i den billigaste paketet.

Wii hade det briljanta Wii Sport som såg till att Wii sålde som smör, fast så många var skeptiska innan konsolen släpptes.

Medlem

Pachter påstår ju även att SWTOR ska dra till sig 50 miljoner spelare när det blir free2play...

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.

Det blir nog ingen långvarig glädje för Nintendo, för vad man läst så kommer Xbox 720 september 2013, och ps4 lär väl komma 2013 också, har inte hört nåt datum om den än.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av MADIL:

Pachter påstår ju även att SWTOR skulle dra till sig 50 miljoner spelare när det blir free2play...

Skönt att någon mer har insett vilken dålig spåkula Pachter har.

Medlem
Skrivet av FZGurka:
Skrivet av MADIL:

Pachter påstår ju även att SWTOR skulle dra till sig 50 miljoner spelare när det blir free2play...

Skönt att någon mer har insett vilken dålig spåkula Pachter har.

Jodå, den ändå gången han har haft rätt (säger han själv) är om spindelmannen spelet.. något av de alla för flera år sedan... tycker han har ett bra jobb om det räcker att ha rätt 1 gång och ha en fin lön...

lite som att vara en meteorolog?

Medlem

Köper det kanske ett tag efter att det har släppts får se

Medlem
Skrivet av Tummen:
Skrivet av Preed:

Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.

Det blir nog ingen långvarig glädje för Nintendo, för vad man läst så kommer Xbox 720 september 2013, och ps4 lär väl komma 2013 också, har inte hört nåt datum om den än.

Dock spelar Nintendo och resten på olika vilkor. Nintendo säljer mycket mer på sina egna varumärken som Mario och Zelda. Tredjeparts spelen är inte lika lockande. Köper man en Wii U är det mer troligt att man gör det för Deras egna spel och exclusives än att man gör det för tredjepartsspel.

Medlem

Var det inte Pachter som sa att folk inte ville spela RTS på konsol eftersom RTS-spel är singleplayer och turordningsbaserade?

Medlem
Skrivet av FZGurka:

Jösses, om Michael Pachter tror på succé är det kört för Nintendo Wii U.

Finns det någon analytiker som har fler fel än honom? Varje fall ingen analytiker som är lika känd.

Några exempel:
2005 om EA:

Pachter said shares of EA could surge as much as 20 percent within the next year.

EA gick ju från lägsta noteringen $50 till $60 år 2005.

EA om 2005 "Operating income was down 14 percent to $669 million."

Skrivet av MADIL:

Pachter påstår ju även att SWTOR ska dra till sig 50 miljoner spelare när det blir free2play...

"we expect that it will be able to attract at least 10 million Monthly Active Users indefinitely, with upside to perhaps 50 million."

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.

Personligen tror jag att den kommer heta PS4 kasnke en vild gissning.

Jag bokade Wii U för över ett år sedan för att försäkra mig om ett ex. Jag kommer nog avboka nu när det inte kommer någon Zelda-titel vid släpp.

Inaktiv
Skrivet av Tummen:
Skrivet av Preed:

Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.

Det blir nog ingen långvarig glädje för Nintendo, för vad man läst så kommer Xbox 720 september 2013, och ps4 lär väl komma 2013 också, har inte hört nåt datum om den än.

Du vet att Wii var den absolut största framgången i sjunde generationen va?

Medlem

Ja jag har förbeställt den. Folk är ju lika skeptiska mot wii-u som det var mot wii och det är den konsoll som sålt överlägset bäst under denna generationen. Tror faktist att nintendo kommer smiska de andras as just pågrund av att deras spel (egna IP's) är betydligt bättre. Enlig mig så ta inget personligt!

Medlem

tyvärr så blev man lite för missnöjd med Wii:n i längden. jo klart som fan att jag ropade "z000mg!!!!11" när jag fick min Wii på julafton ett par dagar efter att den släpptes (om jag minns rätt), fast sen ett par år senare såg man att alla spel (Som jag värderar) släpptes till PS3, X360 och PC (t.ex. GTA IV, AC serien, ME serien, Dragon Age serien, TES serien) förutom typ Zelda och Metroid Prime. så det blir knappast ett köp för mig. undrar hur konsolens hållbarhet är i längden när de från början har runt lika bra som Sonys FÖRRA generation konsol. Hmmm...

"I belive U..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är sugen på konsollen men när billigaste förhandsbokningen är på 3500kr (och näst billigaste 4500kr) så får det definitivt vänta. När man kan få den för 2000-2500 så kan det mycket väl bli av dock.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Är sugen på konsollen men när billigaste förhandsbokningen är på 3500kr (och näst billigaste 4500kr) så får det definitivt vänta. När man kan få den för 2000-2500 så kan det mycket väl bli av dock.

/ LordDaimos

Premium kostar "bara " 4000 på cdon.

Medlem

Enda anledningen till att jag nog avstår från att förboka den är priset. På både konsol och spel. Finns ju inga billiga spel på rea (eller som budgetutgåvor) initialt.

Sen har jag inte ens spelat det förra New Super mario Bros Wii eller Rayman Origins än, så det finns en del att spela innan man "måste" ha Wii U för min del.

Medlem
Skrivet av FZGurka:

Jösses, om Michael Pachter tror på succé är det kört för Nintendo Wii U.

Finns det någon analytiker som har fler fel än honom? Varje fall ingen analytiker som är lika känd.

Några exempel:
2005 om EA:

Pachter said shares of EA could surge as much as 20 percent within the next year. Pachter sees short-term growth as well, predicting the company will deliver higher-than-anticipated revenues. "...At worst, we envision the company delivering revenues of $650 million, well above the consensus estimate of $625 million."

Michael Pratcher 2005:
"I don't think there are four million people in the world who really want to play online games every month."

Klockrent FZGurka, hands down!

Medlem

2012 är ett speciellt år. Microsoft och Nintendo kommer falla!

Medlem

Wii U kommer säkert gå bra i början men det är längden som räknas i slutändan, vi får se. Jag själv kommer inte köpa en har inga spel som tilltalar mig är nöjd med min DS där har du riktiga spel!


signatur

Gillar munkar!

Skrivet av Swedenrock:

2012 är ett speciellt år. Microsoft och Nintendo kommer falla!

Njae, tror du verkligen det?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tummen:
Skrivet av Preed:

Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.

Det blir nog ingen långvarig glädje för Nintendo, för vad man läst så kommer Xbox 720 september 2013, och ps4 lär väl komma 2013 också, har inte hört nåt datum om den än.

Tror du har väldigt fel i det antagandet, de flesta som köper en Nintendo konsol är mest ute efter deras egna titlar och det räcker att de släpper ett nytt Zelda eller Mario så kan jag garantera att de kommer sälja som smör i solsken. Hade de släppt ett nytt Metroid som var i samma klass som deras Super Metroid hade jag själv nog blivit rejält sugen och kanske skaffat mig en dag ett.

Nintendo, till skillnad från Microsoft och Sony, lever helt och hållet på sina spel och tillbehör. De kan inte ta risker på samma sätt som deras konkurrenter kan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Tummen:
Skrivet av Preed:

Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.

Det blir nog ingen långvarig glädje för Nintendo, för vad man läst så kommer Xbox 720 september 2013, och ps4 lär väl komma 2013 också, har inte hört nåt datum om den än.

Tror du har väldigt fel i det antagandet, de flesta som köper en Nintendo konsol är mest ute efter deras egna titlar och det räcker att de släpper ett nytt Zelda eller Mario så kan jag garantera att de kommer sälja som smör i solsken. Hade de släppt ett nytt Metroid som var i samma klass som deras Super Metroid hade jag själv nog blivit rejält sugen och kanske skaffat mig en dag ett.

Nintendo, till skillnad från Microsoft och Sony, lever helt och hållet på sina spel och tillbehör. De kan inte ta risker på samma sätt som deras konkurrenter kan.

Nog tar dom risker alltid med sina nya spel. T ex grafiken i nya Zelda spelet då den mer seriösa i Twilight princess blev väldigt omtyckt.

Wii Motion Plus som total failade när zelda skaparen visade upp den samt Skywars Sword.

Det tar risker, folk som du som bara hatar på nintendo och antar det inte gör något annat än mario och zelda spel ser bara inget mer. Tragiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Tummen:
Skrivet av Preed:

Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.

Det blir nog ingen långvarig glädje för Nintendo, för vad man läst så kommer Xbox 720 september 2013, och ps4 lär väl komma 2013 också, har inte hört nåt datum om den än.

Tror du har väldigt fel i det antagandet, de flesta som köper en Nintendo konsol är mest ute efter deras egna titlar och det räcker att de släpper ett nytt Zelda eller Mario så kan jag garantera att de kommer sälja som smör i solsken. Hade de släppt ett nytt Metroid som var i samma klass som deras Super Metroid hade jag själv nog blivit rejält sugen och kanske skaffat mig en dag ett.

Nintendo, till skillnad från Microsoft och Sony, lever helt och hållet på sina spel och tillbehör. De kan inte ta risker på samma sätt som deras konkurrenter kan.

Nog tar dom risker alltid med sina nya spel. T ex grafiken i nya Zelda spelet då den mer seriösa i Twilight princess blev väldigt omtyckt.

Wii Motion Plus som total failade när zelda skaparen visade upp den samt Skywars Sword.

Det tar risker, folk som du som bara hatar på nintendo och antar det inte gör något annat än mario och zelda spel ser bara inget mer. Tragiskt.

Hatar? Jag är för tusan uppväxt med Nintendo, min första Nintendo var en Game & Watch och sedan vart det en NES och SNES. Hade jag haft råd så hade jag även köpt en N64 och Gamecube.

Ja de har tagit chansningar och om det är någon som är duktiga på att göra detta så är det Nintendo. Med Wii tog de dock den största chansning den kanske tagit någonsin, personligen räknade jag med att de skulle leverera en produkt som skulle sälja väldigt bra, så även om jag vart överraskad över hur bra den sålde så var jag inte överraskad att den blev en succé.

Jag tror absolut att de även denna gång kommer släppa en produkt som säljer väldigt bra.

Jag är fullt medveten om att Nintendo gör andra spel än Zelda och Mario, dock är dessa titlar de mest kända. Och med risker menar jag inte deras spel, jag menar deras hårdvara;).

Medlem
Skrivet av Ro'NiN:

undrar hur konsolens hållbarhet är i längden när de från början har runt lika bra som Sonys FÖRRA generation konsol. Hmmm...

Med den lilla skillnaden att Wii U kan köra spel i 1080i och 1080p vilket INGA av iaf mina inkasserade PS3 spel kan. ALLA dessa spel till PS3 kör 720p i bästa fall.

Hur som helst så är smaken som baken, delad. Jag har förbokat ett Wii U och detta endast för Zelda. För till syvende och sist så är det i princip det enda spel som jag spelar på konsol. PS3 har jag för DVD-film och BR- film, Xbox 360 endast för mina Guitar Hero. Alla andra spel spelar jag på PC och om dom inte har PC release så är dom inte värda mina pengar.

Medlem

Hade hellre sett an Sega konsol
Men jag kommer inte skaffa nagon av konsolerna sa lycka till Nintendo?

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Ro'NiN:

undrar hur konsolens hållbarhet är i längden när de från början har runt lika bra som Sonys FÖRRA generation konsol. Hmmm...

Med den lilla skillnaden att Wii U kan köra spel i 1080i och 1080p vilket INGA av iaf mina inkasserade PS3 spel kan. ALLA dessa spel till PS3 kör 720p i bästa fall.

Hur som helst så är smaken som baken, delad. Jag har förbokat ett Wii U och detta endast för Zelda. För till syvende och sist så är det i princip det enda spel som jag spelar på konsol. PS3 har jag för DVD-film och BR- film, Xbox 360 endast för mina Guitar Hero. Alla andra spel spelar jag på PC och om dom inte har PC release så är dom inte värda mina pengar.

Måste vara tråkigt att va låst till en plattform pga av ideal?

Om ett spel är bra till tex xbox men man vägrar spela det för att det inte kommer till pc?

jaja man får väl göra som man vill

12
Skriv svar