Battlefield 4 utspelas i nutid

Medlem

Bättre att dom släpper Battlefield 3 istället. Bad Company 3 var inge vidare imo.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Hur många WW2-fps har det kommit sen CoD:WaW?

hör du inte själv hur dumt det där låter? Måste det finnas nya spel med WW2 när det redan finns 10000 gamla? NEJ TACK


signatur

"I'm about to blow up" - Rebecca Black

Medlem
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

-Pat Pat- ... it will be fine i promis...

Medlem
Skrivet av ibib:

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!

Vad vill du spela som då? Är ju ingen annan som krigar just nu:D

Hellre amerikaner än någon guillou påhittad historia om att Sverige skickar folk undercover i Ryssland. Lika sannolikt som att Norge skulle invadera Gotland liksom...

Medlem

men hur blir det med Bad Company 3 då?

Medlem
Skrivet av Hannu:

Hoppar över fyran och håller mig till trean.

Hoppar över trean och fyran, håller mig till tvåan.

Medlem

Lame. Hade hoppats på vad som helst förutom nutid. Nu känns det bara som det kommer bli ett BF 3.5.

Medlem
Skrivet av joelm:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Hur många WW2-fps har det kommit sen CoD:WaW?

hör du inte själv hur dumt det där låter? Måste det finnas nya spel med WW2 när det redan finns 10000 gamla? NEJ TACK

Absolut. Andra världskriget var DET kriget. Större skala, större uppoffringar kommer med största sannolikhet aldrig åskadas igen (tur det) men det är den ultimata settingen för ett krigsspel. De behöver bara göra lite annorlunda saker. De hade kunnat göra en fantastisk story om de gör ett spel om en tysk soldat som genom kriget går ifån patriot som tror han slåss för det rätta och genom kriget skåda de hemskheter och det kaos som båda sidor drabbades av. Regelrätta avrättningar, reträtt förbi ett koncentrationsläger, våldtäktsförsök, tortyr etc. Blandat med uppdrag av varierande sort. Största fall önsketänkande, men det finns så mycket de kan göra ett spel av men som de lämnat för att tja....enligt amerikanerna började kriget 44

Medlem
Skrivet av joelm:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Hur många WW2-fps har det kommit sen CoD:WaW?

hör du inte själv hur dumt det där låter? Måste det finnas nya spel med WW2 när det redan finns 10000 gamla? NEJ TACK

Ja, för alla spel är ju precis likadana som för 4 år sen.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av ibib:

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!

Vad vill du spela som då? Är ju ingen annan som krigar just nu:D

Hellre amerikaner än någon guillou påhittad historia om att Sverige skickar folk undercover i Ryssland. Lika sannolikt som att Norge skulle invadera Gotland liksom...

Tja kan inte minnas att USA och Ryssland har krigat med varandra

Medlem

Detta börjar kännas mer och mer aktuellt...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Så vad är det nya med detta???

Brutal fysik/destruction, bauta-gigantiska slagfält och ingen sparsmakad konsollport. Annars kan det va!

Kan dom inte bara göra en rejäl expansion för BF3 så är det klart!

Medlem

Mitt förtroende för Dice rök i och med BF3. Ska väldigt mkt till innan jag köper BF4.

Medlem

Min första tanke när jag läste alla kommentarer till denna "artikel" var:
-"Fan va alla i fårskocken, som jagar nästa spel som ett gäng pundare, har blivit griniga, ingen som hyser äkta kärlek till spelen längre. Alla älskar DICE när de ska göra BF3 (nja, nästan alla) och sen går det ett år(?) och det annonseras ett BF4 och alla drar på ett ramaskri utan dess like bara för att spelet ska innehålla... *taaadaa*... MER av SAMMA?!?"

Men sen kom jag på att det givetvis är DICE och EA´s fel.

Klart de borde göra en remake av orginal BF eller en remake av 2134. Självklart. Det är ju det vi vill ha.

Pong eller Pac-Man i frostbite 2 skulle inte sitta fel heller.

Medlem

Jag tänker förhålla mig neutral tills man vet vad det blir av detta. Vem vet, kanske sitter man där som en fågelholk av förstummad hänförd het av alla innovativa nyheter i BF4.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Hannu:

Hoppar över fyran och håller mig till trean.

Hoppar över trean och fyran, håller mig till tvåan.

Hoppar över tvåan trean och fyran och håller mig till Red Orchestra 2


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av karlsan:
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

Nya buggar.

Antagligen - men seriöst alltså, vad kan de lägga till som inte redan finns?
Jag har köpt samtliga Battlefield spelen, samtliga Medal Of Honor spelen och samtliga call of duty (utom 3:an förstås)...men nu vet jag inte om jag ska fortsätta samla. CoD är skräp numera, MoH är...blä...och nu verkar BF serien också bli det. MEN sen och andra sidan sett bör jag kanske vänta att dömma ut de kommande spelen i dessa serier tills man faktiskt provat dom - dock blir det nog till att prova dom på någon annans dator innan jag själv slänger pengarna i sjön.

Presice som du har jag gjort de där inköpen och tyvärr bara blivit besviken. Men är väl inte konstigt om tvivlen växer med de resultat vi sett av de sista BF spelen:)


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Ge oss vietnam istället, glömmer aldrig när man smög runt i högt gräs i bf:vietnam och tog sig till fällorna som rullade ut stockar. Minnen man aldrig glömmer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Det finns mer än nutid och WW2. T.ex. krig mellan människor och dinosaurier eller utomjordingar, eller varför inte både och?

http://www.10mfh.com/wp-content/uploads/2011/09/dino_riders.j...

DINO RIDERS! KRUUUUUUUUUUUULOS! STEG-KRISTALLEN!!!!!!!

omg, måste ta fram mina videoband nu


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Det finns mer än nutid och WW2. T.ex. krig mellan människor och dinosaurier eller utomjordingar, eller varför inte både och?

http://www.10mfh.com/wp-content/uploads/2011/09/dino_riders.j...

Dino Riders!

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Hannu:

Hoppar över fyran och håller mig till trean.

Hoppar över trean och fyran, håller mig till tvåan.

Hoppar över tvåan trean och fyran och håller mig till Red Orchestra 2

Det är lika bra att dom släpper ett nytt BF, annars hinner man ju tröttna! Gief Armored Kill!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tänk om det blir lite mer Spec Forces som tillägget till BF2; Navy Seals, Spetsnaz, SAS osv


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jahapp, BF4 :Modern Warfare?
Fortfarande helt utan modsupport?
"Förhandsbokningskrav" för att få första DLCn?
Ytterligare ett steg mot att kopiera CoDs Elite, nu med månadskostnad?
64 spelare som max?

Tyvärr Dice, men Bf har gått utför i mina ögon. Färre spelare, mindre banor, sämre support post launch, inga moddar, mindre skillnader mot CoD och mer fokus på cqc/camping. Vad hände med de som gjorde BF 1942, 2142, BF2?
Gick de i pension eller vägrade de sälja sig till EA?
BF3 är inte ett dåligt spel i sig, inte alls, men att släppa en uppföljare som bortsett från grafik är klart underlägsen sin föregångare är löjligt. Lägg till att de ska släppa ett nytt var annat år (och vart annat ett MoH), med minimala skillnader, stinker wannabe CoD.
Men Dice, jag ger er ytterligare en chans, våga vara annorlunda, våga imponera. Våga göra mer än CoD, gör ett riktigt BF, och börja med modsupporten!

Medlem
Skrivet av firsov:

happ efter bf 3 och nu nutid på detta blir det inget köp. Gör vad spelarna vill ha ist!
Var ganska god majoritet på ww2, men vem bryr sig om kunderna egentligen?

Problemet ligger ju i att större delen av den idiotiska casual marknaden vill ha en sketen rehash. DICE/EA bryr sig inte om Battlefield serien längre. Kommer ihåg när DICE faktiskt hade engagerat folk som brydde sig om Battlefield. Tyvärr är det inte så längre.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Damnitsdark:
Skrivet av ibib:

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!

Nutid och något annat än amerikaner..
Hmm, håller tummarna att jag får spela som en militant islamist då.

Svensk militär hade inte slagit fel

Dice vill sälja spelet även åt Amerikaner. Och eftersom de inte vet vad Sverige är för land eller ens kan peka ut landet på en karta så kommer deras narcesistiska tankegångar leda till att de ignorerar spelet. Och det vill ju inte Dice. Tyvärr ser verkligheten ut så att handlar det inte om Amerika så säljer det inte i Amerika. Titta bara när de försökte lansera Stig Larssons film med engelsk dubb.. Slutade med att Amerikanerna stack från Bion bara för att det inte handlade om Amerika.

Skrivet av Grumbledock:

Jahapp, BF4 :Modern Warfare?
Fortfarande helt utan modsupport?
"Förhandsbokningskrav" för att få första DLCn?
Ytterligare ett steg mot att kopiera CoDs Elite, nu med månadskostnad?
64 spelare som max?

Tyvärr Dice, men Bf har gått utför i mina ögon. Färre spelare, mindre banor, sämre support post launch, inga moddar, mindre skillnader mot CoD och mer fokus på cqc/camping. Vad hände med de som gjorde BF 1942, 2142, BF2?
Gick de i pension eller vägrade de sälja sig till EA?
BF3 är inte ett dåligt spel i sig, inte alls, men att släppa en uppföljare som bortsett från grafik är klart underlägsen sin föregångare är löjligt. Lägg till att de ska släppa ett nytt var annat år (och vart annat ett MoH), med minimala skillnader, stinker wannabe CoD.
Men Dice, jag ger er ytterligare en chans, våga vara annorlunda, våga imponera. Våga göra mer än CoD, gör ett riktigt BF, och börja med modsupporten!

Kan man ju undra. BF1942 var ett banbrytande spel som faktiskt jag ibland spelar än idag. Och det håller även idag. Dock har Dice börjat gå samma väg (På EA:s beodran?) som Medal of Honor och Call of duty.. De börjar skita i vad deras spelare säger och döper egentligen bara om spelet och lanserar det som nytt. Ett 1942 eller remake (då räknar jag inte med 1943 som aldrig kom ut till PC) skulle sälja som smör i solsken.

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Det finns mer än nutid och WW2. T.ex. krig mellan människor och dinosaurier eller utomjordingar, eller varför inte både och?

http://www.10mfh.com/wp-content/uploads/2011/09/dino_riders.j...

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Det finns mer än nutid och WW2. T.ex. krig mellan människor och dinosaurier eller utomjordingar, eller varför inte både och?

http://www.10mfh.com/wp-content/uploads/2011/09/dino_riders.j...

Så jävla coola leksaker, jag ägde Tyrannosaurusen och en Pteranodon när jag var liten!

Jag med!

Medlem

Hoppar över samtliga BF spel och håller mig till Afghanistan.

Owe
Medlem

Hur kan bf4 bli dåligt? 3´an var hur bra som helst.
Hade gärna sett ett WW2 spel på Frostbite 2 iofs men..

Medlem

Det värsta är väl att BF3 fortfarande har extremt många buggar och hur mycket kommer de bry sig om att fixa under nästkommande år när de redan jobbar på ett nytt spel? De kommer även släppa ytterligare en CQ expansion. Känns som de går längre och längre ifrån vad BF spelen en gång var och närmare CoD/MW. Planetside och arma3 kommer dock snart... Funderar ärligt på att återinstallera BC2.

Medlem

Jag blir bara irriterad när det redan ska komma en uppföljare. Inget revolutionerande kommer komma på så kort tid. I mina ögon går det inte så snabbt. Det stinker bara "tjäna pengar". Sjukt irriterande.

Det kommer väl vara samma grafikmotor, lite nya fordon och lite ny GUI och lite nya spelmodes. Ett större BF3 DLC gissar jag på =).

Spelet måste vara _riktigt riktigt_ bra om det ska få mig att köpa det, annars blir det inget köp. Jag är missnöjd över mitt BF3-köp, det var inte så roligt som jag tänkte mig.

Skriv svar