Lista avslöjar BF3:s vapen, banor och fordon

Medlem

A-10 Thunderbolt.

Medlem
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av StrongBad:

9 kartor? Det var riktigt snålt, DICE. Men jag antar att ni sparar flera kartor för att kunna sälja dyra DLC senare.

Ja, för det är så DICE brukar göra.

Du blandar inte ihop dem med Activision nu eller?

DICE är utvecklare, Activision är utgivare. Men jag antar att du medvetet gjorde en felaktig jämförelse för att det låter negativt att skriva EA istället för DICE?

Nej, jag skrev så för att du själv skrev "DICE".
Har inte sån koll på EAs andra spel, men DICE har aldrig släppt map pack som kostar pengar. Och oavsett ifall EA brukar göra det så verkar det som att DICE har egen vilja i det.

Vet att det blev lite konstigt, men du fattar vad jag menar. IW/Treyarch brukar släppa dyra map packs till sina spel, men frågan är hur mycket IW/Treyarch kan påverka det. DICE verkar kunna bestämma rätt mycket.

orka att diskutera med strongbad, han är den största COD fanboyen på FZ.

Medlem

Förbeställer man limited edition idag så får man Back to Karkand också, alltså 13 banor.
Sen tror jag vi kan vänta oss betalbara DLC, precis som CoD. Tyvärr. Jag hade hoppats att DICE inte skulle gå den vägen men det jag har läst indikerar att det är press från EA:s sida. De tänker mest på $$$ medan DICE tänker på spelarna.
Sådan är kapitalismen, gott folk.

Sen kommer det säkert komma väldigt många mods också, och dessutom spelarskapade banor så det är inte alls säkert att man kommer behöva att pröjsa för DLCs, så länge man väntar ett litet tag och nöjer sig med de 13 banorna man får(även om Karkand kommer något senare efter release, så talar vi om månader, inte år).

Medlem

ingen M1 garand eller Thomson till oss oldfags när man ändå är på farten ?
hoppas fler plan som a-10 warthog, su-25 frogfoot på någon bana.

Medlem
Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Zackebacke:

Har inte sån koll på EAs andra spel, men DICE har aldrig släppt map pack som kostar pengar.

Armored Fury och Euro Force till Battlefield 2 knackar på dörren och säger "tjena! vi kostade runt en hundring styck när vi släpptes 2006!". Förvisso också med ett par "nya" fordon.

Nu va ju det iofs mer regelrätta Dlc's, men..

Vad dom har sagt är väl: Vi kommer aldrig ta betalt för en mappack, men det verkar ju dra åt skogen iom Back to Karkand..

Medlem

För de som undrar så hade Battlefield 2 vid release 12 banor och som totalt 15 idag.
[http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_2#Maps]

Medlem

Jävelberg vilket avslöjande!!
I övrigt har listan funnits ut i några dagar Tråkigt att vapenlistan nästan är en kopia på BC2, däremot jävligt kul att de lagt till Ksp58


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

..däremot jävligt kul att de lagt till Ksp58

Jag har nog blivit gammal och surögd..
Var ser du den?

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Zackebacke:

Har inte sån koll på EAs andra spel, men DICE har aldrig släppt map pack som kostar pengar.

Armored Fury och Euro Force till Battlefield 2 knackar på dörren och säger "tjena! vi kostade runt en hundring styck när vi släpptes 2006!". Förvisso också med ett par "nya" fordon.

Nu va ju det iofs mer regelrätta Dlc's, men..

Vad dom har sagt är väl: Vi kommer aldrig ta betalt för en mappack, men det verkar ju dra åt skogen iom Back to Karkand..

Back to Karkand innehåller även nya vapen, tror jag.

Skrivet av Yabba:
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av StrongBad:

9 kartor? Det var riktigt snålt, DICE. Men jag antar att ni sparar flera kartor för att kunna sälja dyra DLC senare.

Ja, för det är så DICE brukar göra.

Du blandar inte ihop dem med Activision nu eller?

DICE är utvecklare, Activision är utgivare. Men jag antar att du medvetet gjorde en felaktig jämförelse för att det låter negativt att skriva EA istället för DICE?

Nej, jag skrev så för att du själv skrev "DICE".
Har inte sån koll på EAs andra spel, men DICE har aldrig släppt map pack som kostar pengar. Och oavsett ifall EA brukar göra det så verkar det som att DICE har egen vilja i det.

Vet att det blev lite konstigt, men du fattar vad jag menar. IW/Treyarch brukar släppa dyra map packs till sina spel, men frågan är hur mycket IW/Treyarch kan påverka det. DICE verkar kunna bestämma rätt mycket.

orka att diskutera med strongbad, han är den största COD fanboyen på FZ.

Haha, okej. Ska försöka att låta bli.

Skrivet av LuNxOr:

Dedikarade servrar har alltid funnits till Battlefield, men inte server browser (fanns i ett spel om jag inte missminner mig). Goda nyheter till konsolspelare i vilket fall som helst!

Skrivet av dmn:
Skrivet av Zackebacke:

Har inte sån koll på EAs andra spel, men DICE har aldrig släppt map pack som kostar pengar.

Armored Fury och Euro Force till Battlefield 2 knackar på dörren och säger "tjena! vi kostade runt en hundring styck när vi släpptes 2006!". Förvisso också med ett par "nya" fordon.

Nya vapen, nya banor och nya fordon låter lite mer än "map pack" imo.

Medlem
Skrivet av Zackebacke:

Back to Karkand innehåller även nya vapen, tror jag..

Dåså..

Då kan dom inte ens klaga på det..

Ett par hundringar extra hit eller dit, gör inte mig ett skit..
Men det e ju gött om den mesta delen går till Dice och inte till EA..

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av Tommy_h:

..däremot jävligt kul att de lagt till Ksp58

Jag har nog blivit gammal och surögd..
Var ser du den?

Amerikanska versionen heter m240 Ksp90 = m249!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

OPT OUT för revive ! yes please!!

Guuuud så besviken man blir, knappast något att leka med... Bara skojar, det räcker ett par år verkar det som.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Saftigt, de ska satsa på att ha fler vapen än CoD då, eller iaf ta upp kampen där med. Dåligt antal maps ligger också bra vid release, förstår att de inte ville ha elaka mo9ddare som skapade fler.
Tur man får så många spellägen (sarkasm) som inte alls påminner om varandra (mer sarkasm) och att de prioriterade viktiga saker som många vapen och enkelt gameplay så alla CoD spelare kan känna sig som hemma ^^
BF2 veteraner lär ju bli sällsynta online, tvivlar på att de köper ner sig så lätt

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Manley:
Skrivet av Tommy_h:

..däremot jävligt kul att de lagt till Ksp58

Jag har nog blivit gammal och surögd..
Var ser du den?

Amerikanska versionen heter m240 Ksp90 = m249!

Ah.. Tyckte du skrev Ksp58..

Edit: Glöm hela baletten..

Jag skyller fortfarande på ålder och surögdhet, men lägger till dåligt sömn pga långvarig smärta som en joker i leken..

Tror jag ska förära mig med en bira eller fler..
Förvänta er mer tankpriddheter framåt natten..

Jag hoppas de har 16.000.000 miljoner färger + 1 så att de slår CoD med hästlängder...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Saftigt, de ska satsa på att ha fler vapen än CoD då, eller iaf ta upp kampen där med. Dåligt antal maps ligger också bra vid release, förstår att de inte ville ha elaka mo9ddare som skapade fler.
Tur man får så många spellägen (sarkasm) som inte alls påminner om varandra (mer sarkasm) och att de prioriterade viktiga saker som många vapen och enkelt gameplay så alla CoD spelare kan känna sig som hemma ^^
BF2 veteraner lär ju bli sällsynta online, tvivlar på att de köper ner sig så lätt

Well några månader efter släppet kommer 13 kartor vara släppta till BF3, gissa hur många som var släppta vid den tidpunkten då i BF2? 13. Om BF2 hade ett dåligt antal maps vill jag inte uttala mig om, men att det hade potential att konkurrera med CoD är väl rätt självklart. Så om vi ska gå på premisserna att antal vapen+ antal maps = hur bra spelet är lär BF3 vinna den udda kampen.

Medlem

hade det inte varit bättre att haft SCAR L bland karbinerna?

FN-versionen ser användbar ut:


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Den är inte riktigt fullbordad än!

Medlem

Helt stört att det bara kommer finnas 4 klasser, DICEgrabbarna har fan gått och blivit dumma i huvudet på riktigt, tyvärr.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ja alltså jag menade inte att det var något fel på H versionen. men jämför man med de andra vapnen i samma klass så har H 7.62x51mm kulor medans L och flera av de andra i den klassen har 5.56x45

Inaktiv

Givet köp för att panga lite online. Gillar dock inte att hälsa och ammunition genereras , medic och supportklassen tappar helt mening då vilket är synd i ett lagspel som Battlefield (var?).


signatur

War never changes.

Medlem

Lägg till Pppsh med reddot 8-)

Medlem

Omnomnomnom


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Kampanjen är också sammanvävd med singleplayer-delen. brukar väl vara så? låter lite fel i mina öron när de är i en egen mening

Medlem

Trevlig lista men den säger inte mycket. Man måste vara ingame, se weaponmodels (oerhört viktigt att dessa ser bra ut) samt animationerna och ljuden. I föregångaren, BC2, har de flesta vapnen en bra modell samt bra animationer och ljud. Endast ett par vapen som ser tråkiga / fula ut och inte är bekväma att använda.

Medlem
Skrivet av Eottt:

Helt stört att det bara kommer finnas 4 klasser, DICEgrabbarna har fan gått och blivit dumma i huvudet på riktigt, tyvärr.

Antar att de blev det i 2142 också? Det brukar annars vara väldigt omtyckt av Battlefield-spelare.

Skrivet av zaphiren:

Givet köp för att panga lite online. Gillar dock inte att hälsa och ammunition genereras , medic och supportklassen tappar helt mening då vilket är synd i ett lagspel som Battlefield (var?).

Du kan bara få ammo av Support-klassen, det regenereras inte. Dessutom läker inte hälsa under strid (är du suppressed så läker du inte) och är mest till för att man inte ska springa runt utanför strid med 5% hälsa.

Skrivet av Grumbledock:

Tur man får så många spellägen (sarkasm) som inte alls påminner om varandra (mer sarkasm)

Ah, Team Deathmatch, Conquest och Rush är så extremt likt. Det ena är tight infantry only, det andra är episka fordonstrider och det tredje är frontlinjekrig i flaskhalsar.

Till skillnad från vissa andra spel, där det bara handlar om att campa upp kills så man släpper ut killstreaks som man vinner matchen med.

Men jag håller med. Nio banar är för lite.

Medlem
Skrivet av Typhor:

hade det inte varit bättre att haft SCAR L bland karbinerna?

Jo hade föredragit den också faktiskt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

123
Skriv svar