Gears of War 3 läckt på torrentsajter

Robot
Gears of War 3 läckt på torrentsajter

En "arbete pågår"-version av Gears of War 3 har nått ut på nätet, och även om endast debugkonsoler kan använda sig av det är det inte längre svårt att ta reda på allt om storyn i spelet.

#gears-of-war-3


Medlem
Gears of War 3 läckt på torrentsajter

Men vad fan? Snart är det väl dags och sluta surfa. Känner på mig att man kommer stöta på hur hela historien slutar, vart man än surfar.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

Tur att man - efter att ha spelat 1an i ~25min bestämt sig för att inte spela någon GoW överhuvudtaget

Medlem

Vet inte om det bara är jag, men är det verkligen så bra att sprida vidare nyheten?

Medlem
Skrivet av notice:

Vet inte om det bara är jag, men är det verkligen så bra att sprida vidare nyheten?

Jag övervägde det en stund, men av några anledningar ansåg jag det värt att skriva om.

1. En läcka så här långt innan släpp? Inte standard för fem öre.

2. Endast debuglådor kan spela, vilket gör att alla "vanliga pirater" (har-har-har) inte kan prova ändå.

3. Om man inte vill ha spoilers är det bra om man är förberedd när man läser omkring på nätet, så att man kan vara försiktig.

Hur tänker du att det skadar att upplysa om det här?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Det enda detta gör är väl att spelutvecklare (= de som har debug) kan sno idéer?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Det finns nog en och annan pirat med debug. Skönt om inte annat att fokus hamnar på piratkopering till konsol iställe för PC som ständigt bashas.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av notice:

Vet inte om det bara är jag, men är det verkligen så bra att sprida vidare nyheten?

Jag övervägde det en stund, men av några anledningar ansåg jag det värt att skriva om.

1. En läcka så här långt innan släpp? Inte standard för fem öre.

2. Endast debuglådor kan spela, vilket gör att alla "vanliga pirater" (har-har-har) inte kan prova ändå.

3. Om man inte vill ha spoilers är det bra om man är förberedd när man läser omkring på nätet, så att man kan vara försiktig.

Hur tänker du att det skadar att upplysa om det här?

Om inte vanliga pirater kan spela det är det ju viserligen skitesamma, tänkte bara snabbt om dom sprider nyheten här kommer flera veta om det och eventuellt fler laddar ner det.. Men vad vet jag , vara bara en fundering

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det finns nog en och annan pirat med debug. Skönt om inte annat att fokus hamnar på piratkopering till konsol iställe för PC som ständigt bashas.

Mja satt och drömde om det häromdagen - att piratkopiering blev jättevanligt på konsol så utvecklingen skiftar till PC igen där spelandet hör hemma

Moderator | Testpilot
Skrivet av notice:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av notice:

Vet inte om det bara är jag, men är det verkligen så bra att sprida vidare nyheten?

Jag övervägde det en stund, men av några anledningar ansåg jag det värt att skriva om.

1. En läcka så här långt innan släpp? Inte standard för fem öre.

2. Endast debuglådor kan spela, vilket gör att alla "vanliga pirater" (har-har-har) inte kan prova ändå.

3. Om man inte vill ha spoilers är det bra om man är förberedd när man läser omkring på nätet, så att man kan vara försiktig.

Hur tänker du att det skadar att upplysa om det här?

Om inte vanliga pirater kan spela det är det ju viserligen skitesamma, tänkte bara snabbt om dom sprider nyheten här kommer flera veta om det och eventuellt fler laddar ner det.. Men vad vet jag , vara bara en fundering

All publicitet är bra publicitet brukar folk säga. FZ:s jobb är att ge oss nyheter vilket dom gör så ser inget fel med detta alls. Samma sak som när Crysis 2 läckte ut, klart man skriver och berättar om det för det är ju en stor grej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det krävs inte alls en debugenhet. Det sk. JTAG-hacket krävs dock, vilket ganska många har tillgång till.

Enligt NFO:n så verkar inte kampanjen vara komplett utan det saknas något uppdrag i slutet. Men det kommer att gå att spela multi player med andra via XLink Kai.

Inaktiv

Skulle hitta läckan och kicka/stämma hela han/hennes förmögenhet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av showerguy:

Skulle hitta läckan och kicka/stämma hela han/hennes förmögenhet.

Arg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

PC-Piraterna dödar industri....eller..jaha.. XBOX360.. det va inget.

Detta är bara att ignorera helt och hållet. Trist att de inte är lite mer rädda om sina "barn".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Storyn i GoW är väl inget som gör att man höjer på ögonbrynen ändå. Bara en lång ursäkt för att såga i utomjordingar och gömma sig bakom betongsuggor.

Medlem

Titta, bara PC som drabbas av dessa pirater. När ska dessa företag börja satsa på konsoller istället där sånt här aldrig händer. Tsk tsk tsk.

Medlem

Klart dom ska skriva om de, men ja funderade bara på om det innebar en del publicitet som skulle innebära mer "piracy" av spelet.

Äh fy fan för dom med träben

Medlem

PHEEEW! Kunde inte bry mig så mycket om GoW3!

Tänk om det hade varit ME3, då hade jag fått undvikit internet enda fram till 6 mars 2012 och klarat ut spelet innan jag kunde bege mig ut på internet igen....

Vilken lättnad!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

De borde göra en Valve och börja om från början nu.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vänta nu lite grann!

... Har Gears of War en story?!

Medlem

det ska vara en Jtag konsoll för att lira det. Och visst kan alla har det, de e nästan lika vanligt som Flashade konsoller

Medlem
Skrivet av p4k3:
Skrivet av Mjauv:

Det finns nog en och annan pirat med debug. Skönt om inte annat att fokus hamnar på piratkopering till konsol iställe för PC som ständigt bashas.

Mja satt och drömde om det häromdagen - att piratkopiering blev jättevanligt på konsol så utvecklingen skiftar till PC igen där spelandet hör hemma

1. Piratkopieringen till konsol är fortfarande så löjligt liten att jämförelsen är poänglös.
2. Oavsett mängden piratkopiering så säljer spel mycket bättre till konsol, speciellt vid release, alltså är ev. piratkopiering ointressant så länge konsolspelarna är hederliga och köper sina spel iaf till skillnad från sin PC motpart. Både delar och spel kanske kostar för mycket för dessa "gamers"...

Skrivet av rSon:

Det krävs inte alls en debugenhet. Det sk. JTAG-hacket krävs dock, vilket ganska många har tillgång till.

Skrivet av makedonii:

det ska vara en Jtag konsoll för att lira det. Och visst kan alla har det, de e nästan lika vanligt som Flashade konsoller

Alltid kul när folk som helt saknar insikt uttalar sig, man får sig ett gott skratt i alla fall
J-TAG är ett hack som kräver väldigt specifika saker, som en ouppdaterad gammal (RROD) glad xbox, sen lite fin lödning etc. Visst finns J-TAG konsoler men de är både dyra och sällsynta jämfört med vanliga "flashade", sen är det praktiskt omöjligt att använda dem på live och därför är de för de flesta meninglösa.
Flashade konsoler är vanligare, bort mot någon miljon konsoler finns, eller har iaf funnits ute. Mängden J-TAG är nog snarast ett par tusen, om ens det. Sen spelar det fortfarande ingen roll då konsolspelare ändå som majoritet köper fler spel än Pc folket, även piraterna får lov att handla det som de vill spela online, och även andra spel då de har heder nog att stödja bra utvecklare och inte bara är snåla med veckopengen

OnT:
Bra nyhet, även om det är väldigt få som kan ta del av det direkt så lär storyn spridas och många undviker nog om möjligt att få den avslutande delen av triologin spoilad

Medlem

De som verkligen bryr sig om spelet skiter fullständigt i detta och väntar på spelet i hyllan. Sen finns det ju alltid puckon som sprider spoilers utan att varna för att jävlas men då äre väl bara o ge fan i och hänga på sånna siter. Det är tråkigt när det händer men det händer.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Ganska ironiskt att det läckte, för Epic gnällde förrut på PC pirater att dom förstör Gaming.
och sen, läcks GoW3 , typ 3 månader före release?
Dom har ju nollkoll på hur mycket det piratkopieras till Konsoller ;p


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag som inte trodde piratkopiering existerade på konsolerna... Oh snap!

Tyckte detta var en trevlig nyhet.

Medlem

Helt otroligt vilken energi folk verkar ha för att jaga sätt att inte ge tillbaks till utvecklare/utgivare som skapat något man uppenbarligen har glädje av och gärna vill ha.

Ta ett jobb fyra timmar och köp ett spel istället.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av rSon:

Det krävs inte alls en debugenhet. Det sk. JTAG-hacket krävs dock, vilket ganska många har tillgång till.

Skrivet av makedonii:

det ska vara en Jtag konsoll för att lira det. Och visst kan alla har det, de e nästan lika vanligt som Flashade konsoller

Alltid kul när folk som helt saknar insikt uttalar sig, man får sig ett gott skratt i alla fall
J-TAG är ett hack som kräver väldigt specifika saker, som en ouppdaterad gammal (RROD) glad xbox, sen lite fin lödning etc. Visst finns J-TAG konsoler men de är både dyra och sällsynta jämfört med vanliga "flashade", sen är det praktiskt omöjligt att använda dem på live och därför är de för de flesta meninglösa.
Flashade konsoler är vanligare, bort mot någon miljon konsoler finns, eller har iaf funnits ute. Mängden J-TAG är nog snarast ett par tusen, om ens det. Sen spelar det fortfarande ingen roll då konsolspelare ändå som majoritet köper fler spel än Pc folket, även piraterna får lov att handla det som de vill spela online, och även andra spel då de har heder nog att stödja bra utvecklare och inte bara är snåla med veckopengen

Bra att du är så insiktsfull och inte alls tappad i golvet. Att det finns mångdubbelt fler flashade är det nog bara makedonii som inte tror på. Du får gärna förklara varför de flesta JTAG-enheterna är meningslösa. Det primära syftet med hacket är ju att kunna köra sin egen kod på konsolen och inte spela på Live. Och ja, det finns många JTAG-enheter. Inte sett till antalet Xbox 360 men det finns nog ganska många (läs >10k och inte 900k) och det är inte svårt att få tag på ett exemplar.

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av p4k3:
Skrivet av Mjauv:

Det finns nog en och annan pirat med debug. Skönt om inte annat att fokus hamnar på piratkopering till konsol iställe för PC som ständigt bashas.

Mja satt och drömde om det häromdagen - att piratkopiering blev jättevanligt på konsol så utvecklingen skiftar till PC igen där spelandet hör hemma

1. Piratkopieringen till konsol är fortfarande så löjligt liten att jämförelsen är poänglös.
2. Oavsett mängden piratkopiering så säljer spel mycket bättre till konsol, speciellt vid release, alltså är ev. piratkopiering ointressant så länge konsolspelarna är hederliga och köper sina spel iaf till skillnad från sin PC motpart. Både delar och spel kanske kostar för mycket för dessa "gamers"...

Skrivet av rSon:

Det krävs inte alls en debugenhet. Det sk. JTAG-hacket krävs dock, vilket ganska många har tillgång till.

Skrivet av makedonii:

det ska vara en Jtag konsoll för att lira det. Och visst kan alla har det, de e nästan lika vanligt som Flashade konsoller

Alltid kul när folk som helt saknar insikt uttalar sig, man får sig ett gott skratt i alla fall
J-TAG är ett hack som kräver väldigt specifika saker, som en ouppdaterad gammal (RROD) glad xbox, sen lite fin lödning etc. Visst finns J-TAG konsoler men de är både dyra och sällsynta jämfört med vanliga "flashade", sen är det praktiskt omöjligt att använda dem på live och därför är de för de flesta meninglösa.
Flashade konsoler är vanligare, bort mot någon miljon konsoler finns, eller har iaf funnits ute. Mängden J-TAG är nog snarast ett par tusen, om ens det. Sen spelar det fortfarande ingen roll då konsolspelare ändå som majoritet köper fler spel än Pc folket, även piraterna får lov att handla det som de vill spela online, och även andra spel då de har heder nog att stödja bra utvecklare och inte bara är snåla med veckopengen

OnT:
Bra nyhet, även om det är väldigt få som kan ta del av det direkt så lär storyn spridas och många undviker nog om möjligt att få den avslutande delen av triologin spoilad

Man kan ut på LIVE på J-TAG. Det är gratis LIVE för att man går ut på LIVE via System Link.

Medlem

Ja, storyn är det som lockar!

12
Skriv svar