Robot
Wii U

Uppföljaren till Nintendos största succé i modern tid var E3-mässans tyngsta nyhet. FZ har spelat Wii U och berättar varför kull är en kul framtid för spel.

#nintendo, #darksiders-2, #metro-last-light, #pikmin-3, #new-super-mario-bros-mii


Medlem
Wii U

Låter faktiskt väldigt kul. Finns det någon prisinformation än?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Gather al the haters? The big N is rising mje jo......om Nintendo får bort kiddie stämplen så blir det nog bra

Medlem

Fattar fortfarande inte riktigt hur detta fungerar, vill dom att man ska använda sig av TVn eller kontrollens skärm?

Medlem

Wii U låter bättre och bättre för varje dag som går, får se hur man känner när det börjar närma sig release.

Inaktiv

Kul att höra att den är smidigare än man tror från bilderna. Nintendo vågar ju prova nya saker, att vara innovativa. Bra förhandstest.

Bara grejen att kunna spela på lilla skärmen när föräldrarna vill kolla TV är väldigt bra för barnfamiljer (även om många förstås har flera TV idag).

Medlem
Skrivet av ludwan:

Fattar fortfarande inte riktigt hur detta fungerar, vill dom att man ska använda sig av TVn eller kontrollens skärm?

Både och, tror jag..

När släpps Wii U egentligen?

Medlem

Det bli absolut en wii u när de kommer. Har det satts något släppdatum än? Jag menar, det är bara början av sommaren än och den verkar fullt funktionell. Det sas väl 2012 vilket är ett bra tag kvar, men när? I början, mitten, slutet?

Inaktiv
Skrivet av John.Blund:

Det bli absolut en wii u när de kommer. Har det satts något släppdatum än? Jag menar, det är bara början av sommaren än och den verkar fullt funktionell. Det sas väl 2012 vilket är ett bra tag kvar, men när? I början, mitten, slutet?

Tidigast april 2012, men antagligen senare. Skulle tro att mycket beror på mjukvaran i det här fallet, konsollen är nog i princip klar men de behöver många bra spel att lansera den med.

Medlem

Lite segt uppdaterat FZ tyckte jag.. om man följt Nintendos presentation på E3 via youtube eller what so ever så skulle man vetat det här redan.. om FZ är så snabba med uppdateringarna etc så borde dom ha skickat ut den här informationen första dagen på E3 istället.. oh well

Inaktiv
Skrivet av DonneR93:

Lite segt uppdaterat FZ tyckte jag.. om man följt Nintendos presentation på E3 via youtube eller what so ever så skulle man vetat det här redan.. om FZ är så snabba med uppdateringarna etc så borde dom ha skickat ut den här informationen första dagen på E3 istället.. oh well

Vad fan pratar du om? Den här artikeln handlar bara om en av FZs skribenters tycke om Wii U efter att han personligen testat den.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av DonneR93:

Lite segt uppdaterat FZ tyckte jag.. om man följt Nintendos presentation på E3 via youtube eller what so ever så skulle man vetat det här redan.. om FZ är så snabba med uppdateringarna etc så borde dom ha skickat ut den här informationen första dagen på E3 istället.. oh well

Vad fan pratar du om? Den här artikeln handlar bara om en av FZs skribenters tycke om Wii U efter att han personligen testat den.

Precis och som han skriver så testade han den på sista E3-dagen. Så han kunde omöjligen ha skrivit detta första E3-dagen.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Buio:

Tidigast april 2012, men antagligen senare. Skulle tro att mycket beror på mjukvaran i det här fallet, konsollen är nog i princip klar men de behöver många bra spel att lansera den med.

Det är det som är tråkigt. Ju längre de väntar med att släppa den, desto mer föråldrad blir hårdvaran. Även om den är ok idag så kommer den kännas lite slö om ett år och när sedan sony och Microsoft kommer med sina nya så känns nintendo återigen riktigt omodernt.

Medlem

Jag tror inte att varken Microsoft eller Sony kommer att släppa någon ny konsol på ett par år. Dom har ju Kinect respektive Move att leka med.

Designen på WiiU's kontroll känns lite tveksam. Den ser ju inte direkt skön ut att spela med. Det hade varit trevligare med sticks istället för sliders t.ex.

Medlem

Vad är upplösningen på den handhållna skärmen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Mkay... Visst, många utav dagens spel är väldigt lika o bjuder på få nyheter.
Men är ändå tveksam efter Nintendo våldtagit en med Wii, hur många spelade liksom andra spel förutom Wii Sports?
WiiU Chase kan ju vara det enda vettiga spelet som släpps på konsolen, skulle inte förvåna.

Medlem

enkelt o genialt!

de kommer säkert hitta på massor av roliga spel med kombinationen kontroller/skärm!

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Vad är upplösningen på den handhållna skärmen?

854 x 480 enligt:
http://golgotron.com/2011/06/nintendo-wii-u-tablet-screen-res...

Medlem

Jag brukar tappa mina kontroller rätt så ofta. Vad händer om man tappar den där kontrollen i golvet? Är det bara köpa en ny då för dryga tusenlappen?

Testade ni vad som hände?

Inaktiv
Skrivet av Paladia:

Jag brukar tappa mina kontroller rätt så ofta. Vad händer om man tappar den där kontrollen i golvet? Är det bara köpa en ny då för dryga tusenlappen?

Skaffa ett säkerhetsband och ha runt handleden?

Medlem

Vad kostar de gigantiska kontrollerna? 2000 kr styck?
Låter "lockande".

Nae, jag vill inte ha "ipad-kontroller" till min konsol. Och jag vill inte heller ha en stor jävla display på min kontroll. Tror jag håller mig till min PS3:a och Xbox.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Vad kostar de gigantiska kontrollerna? 2000 kr styck?
Låter "lockande".

Nae, jag vill inte ha "ipad-kontroller" till min konsol. Och jag vill inte heller ha en stor jävla display på min kontroll. Tror jag håller mig till min PS3:a och Xbox.

Hello mr bakåtsträvare? Hade alla tänkt som dig hade vi varken haft analog spak eller fler än 2 knappar idag. Det som är så unikt med kontrollen är ju att den kan medföra speciella kontrollmöjligheter för varje nytt spel, vill spelet ha 2 knappar till, ja då sätter man dit det på skärmen liksom. Såg att någon undrade ifall man spelade på kontrollen eller vad man gjorde, det som gäller är att t.ex. någon vill se på tv så behöver du inte spara spelet och stänga av konsollen utan istället meförs en sorts air funktion vilket streamar bilden till din kontroll, vilket gör att du kan spela när som helst. Som jag sagt så många gånger tidigare så har ju inte kontrollen i sig någon direkt hårdvara förutom wifi och själva kontroll-tekniken. Skärmen väger ju lite också men annars är det ju som vilken annan kontroll som helst. De sa att det tidigast skulle släppas i april och priset var minst 1600 kr enligt japansk valuta. Det var nog allt jag ville tillägga.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Vad kostar de gigantiska kontrollerna? 2000 kr styck?
Låter "lockande".

Nae, jag vill inte ha "ipad-kontroller" till min konsol. Och jag vill inte heller ha en stor jävla display på min kontroll. Tror jag håller mig till min PS3:a och Xbox.

Man får med sin kontroll då man köper sin Wii U.
Vad jag läste så kommer man inte kunna köpa dessa separat, alltså är det högst en kontroll per konsol.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Paladia:

Jag brukar tappa mina kontroller rätt så ofta. Vad händer om man tappar den där kontrollen i golvet? Är det bara köpa en ny då för dryga tusenlappen?

Skaffa ett säkerhetsband och ha runt handleden?

Jag tappar inte kontrollen när jag har den i hande och utan när den ligger på bordet, i soffan, på TVn eller vad det nu kan vara, så kommer någon hund, unge eller person som stöter till den så den åker i golvet.

Hur många kontroller eller fjärrkontroller har inte åkt i golvet någon gång?

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Fargo:

Vad kostar de gigantiska kontrollerna? 2000 kr styck?
Låter "lockande".

Nae, jag vill inte ha "ipad-kontroller" till min konsol. Och jag vill inte heller ha en stor jävla display på min kontroll. Tror jag håller mig till min PS3:a och Xbox.

Man får med sin kontroll då man köper sin Wii U.
Vad jag läste så kommer man inte kunna köpa dessa separat, alltså är det högst en kontroll per konsol.

Så om dosan ramlat i golvet och skärmen spruckit så måste man köpa en helt ny konsol?

Medlem

Verkar ju vara ungefär samma grafik som till Wii?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Paladia:

Jag brukar tappa mina kontroller rätt så ofta. Vad händer om man tappar den där kontrollen i golvet? Är det bara köpa en ny då för dryga tusenlappen?

Testade ni vad som hände?

Tyvärr (?) testade jag inte. För den goda journalistikens skull borde jag ha gjort det, men Nintendo hade antagligen satt mig på deras "forever and ever"-svarta lista. Så det kanske var lika bra att låta bli.


signatur

En Bamseponny av folket

MFC
Medlem

Jag gissar priset.. $300 -> ~2000 SEK


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ska ju bli skitkul att spela Super Smash Bros med en Wii U-kontroll och tvinga alla sina kompisar spela med Wii-motes...

Medlem

Hur var touchskärmen förresten? Lika seg som DS:n med sin kapacitiva skärm eller mer som iPad:ens resistiva skärm? Är förjävligt trött på stylusar och seg respons nämligen :/

12
Skriv svar