Världens mest realistiska shooter?
Helgens långläsning är en artikel om det kommande Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad. FZ:s systerpublikation PC Gamer har besökt utvecklarna Tripwire Interactive.
#tripwire-interactive, #red-orchestra-ostfront-41-45, #red-orchestra-2-heroes-of-stalingrad
Nu blev jag riktigt sugen på att spela RO2. 1an var rolig när den kom men jag tycker att det kan kännas lite outdated nu. RO2 kommer bli ett köp direkt, det verkar vara en perfekt blanding av realism och vanlig fps. Inte som Arma2 och inte som COD utan på den perfekta linjen däremellan.
Kört UT2004 modden, riktigt roligt (Dock aningen buggigt där i början).. Är bra sugen på detta... Som vanligt så släpps det för mycket bra spel så man inte har tid att lira det här säkerligen.. :/
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein
Finns en del filmer att titta på för de som inte sett.
Helt klart årets bästa fps-spel. Lyssnar man på John Gibson och de andra på TWI så förstår man att de vet hur man för fpsgenren framåt. Inte som konsolspel där utvecklarna tror de är innovativa när de tillkännager att de har funktioner som föregående spel hade, istället för att tillkännage nya features.
The bar is set, DICE.
Tjaa. Om det betyder att du blir skjuten i benet så haltar du hårt. Blir du skjuten i armen har du svårt för att aima. Får du ett skott i magen dör du långsamt. Är det en vinter map med 20-30 minus grader så kan det leda många konsekvenser. Speciellt om den soldat du spelar har dåligt psyke, inte ätit nån mat den senaste tiden. Kanske fryser ihjäl tillslut. Förfryser händerna om han har tappat vantarna och håller i ett vapen som är ganska kallt i dessa temperaturer. Men de kör väl ett; OMG vi har ett nytt realistisk spel. Du vet inte hur många skott du har i ditt magasin. Jo det vet ja om ni följer den verkliga stilen. Då är det bara att skjuta med single shoot mode. Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.
Tjaa. Om det betyder att du blir skjuten i benet så haltar du hårt. Blir du skjuten i armen har du svårt för att aima. Får du ett skott i magen dör du långsamt. Är det en vinter map med 20-30 minus grader så kan det leda många konsekvenser. Speciellt om den soldat du spelar har dåligt psyke, inte ätit nån mat den senaste tiden. Kanske fryser ihjäl tillslut. Förfryser händerna om han har tappat vantarna och håller i ett vapen som är ganska kallt i dessa temperaturer. Men de kör väl ett; OMG vi har ett nytt realistisk spel. Du vet inte hur många skott du har i ditt magasin. Jo det vet ja om ni följer den verkliga stilen. Då är det bara att skjuta med single shoot mode. Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.
Skademodellerna räknar med kaliber(inte bara diameter utan även typisk skadekaraktäristik), avstånd, hastighet vid träff(inte bara utgångshastighet) och om kulan träffar skelett eller inte. Läs på deras forum, du blir nog inte besviken.
Några Ak5or lär du nog inte se dock
Tjaa. Om det betyder att du blir skjuten i benet så haltar du hårt. Blir du skjuten i armen har du svårt för att aima. Får du ett skott i magen dör du långsamt. Är det en vinter map med 20-30 minus grader så kan det leda många konsekvenser. Speciellt om den soldat du spelar har dåligt psyke, inte ätit nån mat den senaste tiden. Kanske fryser ihjäl tillslut. Förfryser händerna om han har tappat vantarna och håller i ett vapen som är ganska kallt i dessa temperaturer. Men de kör väl ett; OMG vi har ett nytt realistisk spel. Du vet inte hur många skott du har i ditt magasin. Jo det vet ja om ni följer den verkliga stilen. Då är det bara att skjuta med single shoot mode. Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.
Skademodellerna räknar med kaliber(inte bara diameter utan även typisk skadekaraktäristik), avstånd, hastighet vid träff(inte bara utgångshastighet) och om kulan träffar skelett eller inte. Läs på deras forum, du blir nog inte besviken.
Några Ak5or lär du nog inte se dock
Tog ett exempel. Men säg MP40. Jag förväntar mig att ett pistolskott i det spelet ska ta lika mycket skada som ett sådant, eller varför inte BAR i singel shot. Skott som skott i huvet. Ta den klenaste pistolen, få ett skott mitt i magen som förstör hela tarmsystemet. Spelar ingen roll vilken caliber. De tränger igenom tillräcklig i våran klena kropp. Men visst. Ultra realistisk när man itne vet hur många kulor man har i magasinet. Jag skrattar.
Tjaa. Om det betyder att du blir skjuten i benet så haltar du hårt. Blir du skjuten i armen har du svårt för att aima. Får du ett skott i magen dör du långsamt. Är det en vinter map med 20-30 minus grader så kan det leda många konsekvenser. Speciellt om den soldat du spelar har dåligt psyke, inte ätit nån mat den senaste tiden. Kanske fryser ihjäl tillslut. Förfryser händerna om han har tappat vantarna och håller i ett vapen som är ganska kallt i dessa temperaturer. Men de kör väl ett; OMG vi har ett nytt realistisk spel. Du vet inte hur många skott du har i ditt magasin. Jo det vet ja om ni följer den verkliga stilen. Då är det bara att skjuta med single shoot mode. Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.
Uhhh?
Säg något fps shooter spel som modellerar köldskador eller sjukdomar.. Seriöst spelet kan väl vara bland det mest realistiska spelet utan att vara löjligt realistiskt i den meningen du påpekar.
Vafan är kul eller intressant överhuvetaget med att ta sådant på beräkning?
Sen nej skjuter du full auto och ligger i strid är det tamefan inte lätt att veta hur många kulor du har kvar, men precis som i verkligheten kan du ju räkna dem i spelet också så det är ju knappast orealistiskt att de inte visar hur många kulor som finns kvar.
Jag tror förövrigt att folk hade mer att tänka på än antalet kulor i Stalingrad där striderna var mer cqc än någonsin tidigare i "semi-modern" tid.
Nej. Visst det finns inte. Men det hade vart enkelt att skapa ifall de tog ett par extra timmar på sig. Det JAG reagerade på var nyhetens rubrik; Världens mest realistiska shooter? Jag tycker soldier of fortune 1 och 2 verkar mer realistisk. Om det ända de ska komma med är att du inte ska se hur många skott du har i magasinet. Herregud, finns mods till gamla Call of Duty (det första) som har den moden. Inget nytt. Det jag vill ha nytt tanke på att det är år 2011 är det jag nämde åvan. Och jag tycker att det borde inte vara något problem idag. Men det är väl det för alla spel idag ska vara till alla plattformar.
Diablo 3, starcraft 3. Sluta blunda för framtiden. Allt är i konsolernas hand i framtiden. Jag hatar det. Men många ser det icke!
Hur var det med The Elder scrolls i början. Hur jävla konsolanpassat var inte oblivion på PC tack vare 360? JHela jävla spelet var för fan förstört!