Blizzard stämmer skapare av StarCraft 2-fusk

Medlem

Helt rätt. Ingen mår bättre av fusk.

Medlem

Fuck yeah! Hatar folk som fuskar!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hatar fuskare, så helt rätt drag av blizzard. Släng ut alla fuskare, och stäm alla som gör det möjligt för dom att fuska! Som nillz säger, hoppas fler börjar med det.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Blizzard menar på att peruvianen och de två kanadensarna (Permaphrost, Cranix och Linuxawesome)

Medlem

Stäm fuskarna istället


signatur

Meep!

Medlem

bra jobbat blizzard, ta dom jävlarna!

Medlem

Är jag den enda som tycker att det är lite överdrivet? Jag menar, det är bara ett spel, ingen dör om någon fuskar. Det är klart att man inte ska fuska online men nu börjar det bli lite väl mycket. Det räckte med att stänga av fuskarna.

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:

Personligen tycker jag det är som att stämma en vapentillverkare för att någon skjutit "olovligt" en annan person. Det spelar roll om det finns noll vapen eller 300,000,000 vapen i världen, det enda som spelar roll är om någon/några kommer använda dom.

Nu är jag inte insatt i detta ämne, men om deras "utveckling av vapnet" i fråga bryter mot EULA och copyright osv är det ju en annan sak också. Men skulle det falla en dom just för att "dom utvecklat ett vapen som ger fördel" så hoppas jag vapenindustrin är nästa, fäller man någon för att utveckla något så löjligt (i sammanhanget) som ett fusk till ett spel, kan man hellre dömma någon för att utveckla "fusk som tar liv".

Inatt jag drömde något som, jag aldrig drömt förut...

Vapen används t.ex av Polis och Militär i ett "gott" syfte. Fusk har skapat enbart för ett ont syfte så det går inte att jämföra.

Medlem
Skrivet av danjoh93:

Är jag den enda som tycker att det är lite överdrivet? Jag menar, det är bara ett spel, ingen dör om någon fuskar. Det är klart att man inte ska fuska online men nu börjar det bli lite väl mycket. Det räckte med att stänga av fuskarna.

Det kosta Blizzard en massa pengar att koda om för varje fusk givetvis har dom rätten att kräva dom pengarna av fusket skapare.

Medlem

Om dom har tjänat pengar på att tillverkat fusket till spelet så är det inte mer än rätt.

Medlem

Absolut rätt gjort! Fuskare förstör hela spelupplevelsen för alla! Hoppar fler företag börjar göra likadant!

Medlem
Skrivet av Supercoca:
Skrivet av danjoh93:

Är jag den enda som tycker att det är lite överdrivet? Jag menar, det är bara ett spel, ingen dör om någon fuskar. Det är klart att man inte ska fuska online men nu börjar det bli lite väl mycket. Det räckte med att stänga av fuskarna.

Det kosta Blizzard en massa pengar att koda om för varje fusk givetvis har dom rätten att kräva dom pengarna av fusket skapare.

Är väl inte det som är anledningen dock, utan att hacken tillåter fusk, och spel som Starcraft 2 tävlas det ju flitigt i för STORA pengar på internationella tävlingar.

Det är väl därför stamningsansökan ser så skrämmande ut om man läser den, den är till för att ingen ska kunna få ha NÅGONTING som ska kunna röra/titta på Starcraft 2 i RAMMINNET överhuvudtaget.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Ish
Medlem
Skrivet av svebbe:
Skrivet av Proximately:

Den stora skillnaden här är väl att Piratebay inte tjänar något. Moralen säger väl också att det är fel att tjäna pengar på andras missär. Men med den logiken så bör ju vissa, hela länders befolkning stämma vapenindustin till följd av krig.. Beror helt på hur man ser på det.

Jag har inga problem med att ett gäng som aktivt tjänat pengar på att sprida sånt här skit får betala för det. Men är det juridiskt korrekt? Vad är liksom. Med rättengången i USA är det nog omöjligt att säga.. Men personligen hoppas jag att dem åker dit på det. Även om jag inte spelar Starcraft 2.

Tror du alla banners som får hänga på The Pirate Bay får göra det gratis?

Dem tjänar pengar på reklam so what? Hade det vart annorlunda om det vart en kyrkas hemsida? Dessa personer tjänar pengar på idioter som gör allt för att förstöra för andra. Åter igen, det är en fråga om moral.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Detta är inte rätt. Att stänga av och bannlysa konton är rätt, men inte detta.
Blizzard föll just ner från pedistalen...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inget nytt att fusk kan läsa saker i ram minnet, inte heller något nytt att det finns otaliga komersiella program som kan läsa/edita saker i ram minnet. Skrämmande att blizzard är villiga att stämma någon som sitter och knackar kod och experimenterar. Det finns gud vet hur många sidor som man kan köpa medlemskap för bottar och diverse.

Vore bara skrämmande om detta går till Blizzards fördel. Banna fuskarna och håll dom ute från multiplayer tjänsterna, räcker mer än väl.
Annars sitter man snart med en stämmning i handen för man har realtids antivirus skydd installerat på datorn.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Proximately:

Ja, det hela gäller ju bara multiplayer matcher så det är väl inga problem. Någon som har någon aning om varför de kallas för budbärare? :-/

Det med budbärare är en egen tolkning av hur kritiken mot Blizzard på andra ställen på nätet sett ut.

Det vill säga:

"Hur kan man stämma skaparna? Det är ju fuskarna som fuskar. Det är som att stämma Google för att det går att finna olagligt material".

Eller dra valfri Piratebay-parallell.

Jag säger definitivt inte att jag håller med om de tankarna, men det är ändå rätt många som tänker så. Intressant att se hur ni förhåller er till de resonemangen.

Alltså, koden till spelet är ju skyddad och det står i licens avtalet hur du får använda produkten. För att kunna skriva en bot av något slg måste du väl ändå mixtra med orgimnalkoden och det är alltså intetillåtet vad jag vet annat en på det sättet som utvecklarna tillåter... i och med moddning osv...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Bra ! ..
Mer sånt här ..
Vet inte hur många gånger jag önskat att jag kunde ha teleportera mig till fuskaren samt den som tillverka fusken och bara göra slarvsylta av dem!


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av sripakdee:

Ett nytt bevis på att när det gäller pengar är ALLT tillåtet. det finns liksom en gräns för vad konsumenten accepterar när det gäller spelutgivarnas girighet, Ubisoft klev över den tidigare iår med deras DRM. Jag tror blizzard närmar sig den gränsen lite för snabbt nu

Är du dum på riktigt?
Klagar du verkligen på att tillverkare av fusk, som tjänade pengar på det till råga på, blir ställda mot väggen för det de gjort?

Jag fattar inte alla ägghjärnor som du som klagar på sånthär. Sånt förbannat tjafs. Blizzard visar noll tolerans, och det är väldigt bra.

Snart klagar du väl på hur mördare sätts i fängelse också.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Har Blizzard verkligen någon laglig grund för den här stämningen? Det verkar som att de i första hand försöker bredda begreppet upphovsrättsbrott ytterligare och det klingar inte bra i mina öron.

Citat:

Upphovsrättsbrottet bygger på att när användarna av fusken (hacksen) nyttjar dem så laddas skyddat innehåll från StarCraft 2 in i datorns ramminne vilket bryter mot EULA:n samt ToU:n.

Nu vet jag inte hur det aktuella fusket fungerar men vanligtvis brukar sådan programvara använda sig av data från originalinstallationen av spelet. Att det skulle räknas som upphovsrättsbrott att med ett tredjepartsprogram ladda in sådan data i datorns minne verkar helt absurt, och även om det är ett brott så bör det vara användaren, och inte skaparen, av programmet som begår det. Att det, med användaravtalet, skulle gå att reglera vilken data som får läsas in i ramminnet verkar också absurt.

Som sagt, jag vet inte hur just det här fusket fungerar. Är det så att det medföljer upphovsrättsskyddat material med själva programvaran finns det validitet för stämningen. Om inte, anser jag att Blizzard borde lägga ner det här fallet omgående.

Ytterligare en komplett fåne. Har du inga skruvar kvar? Försvarar du verkligen fuskare?

Gå och dra något gammalt över dig. Fy fan.

Medlem

medhjälp till fusk? låter legitimt.

Medlem

Helt rätt, dags att ta tag i fuskandet i multiplayer, singleplayer struntar jag fullständigt i men i MP skall det vara fuskfritt. KLÄM ÅT DOM ORDENTLIGT!!!

Medlem
Skrivet av danjoh93:

Är jag den enda som tycker att det är lite överdrivet? Jag menar, det är bara ett spel, ingen dör om någon fuskar. Det är klart att man inte ska fuska online men nu börjar det bli lite väl mycket. Det räckte med att stänga av fuskarna.

Fuskarna förstör för spelarna och kostar företagen pengar för utebliven försäljning och arbetet att bekämpa fusken.

Funderar jag på att köpa ett spel men får höra att det lider av stora mängder fuskare så kommer jag inte att köpa spelet ifall jag är ute efter dess multiplayer läge. För mig försvinner spelglädjen när inte alla kämpar med samma tekniska förutsättningar.

Skaparna av fusk är gamla nog för att förstå effekten av deras handlingar och då har jag inga som helst problem med att de blir ruinerade av kostnaderna som deras handlingar har lett till.

Medlem

Fan va bra. Hoppas de får riktigt jävla fet böter.

Medlem

Det är många som har dragit paralleller mellan dessa grabbarna och google och PB, detta tycker jag är felaktigt då de företagen endast är sökmotorer
Dessa grabbarna har skapat något som är olagligt att använda.
Jag tycker att det är mer likt en langare som tillverkar droger, än då google som endast letar upp det du letar efter.
Tycker Blizzard gör helt rätt och hoppas detta kommer stå fuskarna dyrt.

Medlem

YEAH! Det kostar väl även Blizzard pengar att nyttja resurser på att hitta fuskare.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Mortician:

Det är många som har dragit paralleller mellan dessa grabbarna och google och PB, detta tycker jag är felaktigt då de företagen endast är sökmotorer
Dessa grabbarna har skapat något som är olagligt att använda.
Jag tycker att det är mer likt en langare som tillverkar droger, än då google som endast letar upp det du letar efter.
Tycker Blizzard gör helt rätt och hoppas detta kommer stå fuskarna dyrt.

Hur fan kan du vara så jävla naiv Som spelare så har du sagt ja och ok med att inte fuska i och med EULA bara för att fusket finns så är det inte sagt att du har rätt att använda det så ge fan i att fuska så jävla änkelt är det. Det är ju dom som fuskar som är dumma huvuvdet dom skall ha skiten.

Är det något i mitt inlägg som får dig att tro att jag tycker det är ok att fuska?

Medlem
Skrivet av Mortician:
Skrivet av Odin:
Skrivet av Mortician:

Det är många som har dragit paralleller mellan dessa grabbarna och google och PB, detta tycker jag är felaktigt då de företagen endast är sökmotorer
Dessa grabbarna har skapat något som är olagligt att använda.
Jag tycker att det är mer likt en langare som tillverkar droger, än då google som endast letar upp det du letar efter.
Tycker Blizzard gör helt rätt och hoppas detta kommer stå fuskarna dyrt.

Hur fan kan du vara så jävla naiv Som spelare så har du sagt ja och ok med att inte fuska i och med EULA bara för att fusket finns så är det inte sagt att du har rätt att använda det så ge fan i att fuska så jävla änkelt är det. Det är ju dom som fuskar som är dumma huvuvdet dom skall ha skiten.

Är det något i mitt inlägg som får dig att tro att jag tycker det är ok att fuska?

ber om så mycket om ursäkt la mitt inlägg fel.

Medlem

Som spelare så har du sagt ja och ok med att inte fuska i och med EULA bara för att fusket finns där så är det inte sagt att du har rätt att använda det så ge fan i att fuska så jävla änkelt är det. Det är ju dom som fuskar som är dumma huvuvdet dom skall ha skiten.

Medlem

Fusk är av ondo i spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar