när kan man installera Civ5?

Medlem
när kan man installera Civ5?

Fick Civ5 idag (preorder från webhallen), men kan jag installera det idag? jag vet att det ska släppas på fredag. men vad händer om jag installerar det nu? jag vill inte riskera att bli bannad eller nåt liknande...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag tror inte att du kan installera det och jag är helt säker på att även om du kan installera det så kommer du inte att kunna spela det förrän fredag.

Jag gick in på Steam och kollade och där står det "This game will unlock in approximately 1 day and 11 hours" Nu är klockan ungefär två på onsdagen så det betyder väl att du kan aktivera det vid midnatt till fredag.

Medlem

ja, det var också så jag fattade det...*suck* det var bättre för när man kunde spela det om man hade det i handen...;)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Civ5 använder en revolutionerande teknik för att hindra att köpare spelar spelet i förtid.
För att bi passera detta krävs att du innehar en Navy blå Militär uniform från tidig 1900tal samt en stor vit skruvad mustach som tar upp minst 60% av ansiktet. Eller så väntar ni bara till på fredag, ( Mer Mustacher!! )(Tve-skägg går bra).


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Propy:

ja, det var också så jag fattade det...*suck* det var bättre för när man kunde spela det om man hade det i handen...;)

Ändå var det trevligt att höra att Webhallen håller på att skicka ut spelet. Jag har också beställt genom dem så kanske det ligger i brevlådan när jag kommer hem. Jag kunde inte vänta så jag laddade ner demon i går och spelade ett par timmar, hoppas få tid att spela lite i kväll igen.

Medlem

Tycker det känns lite onödigt att göra såhär. Jag kunde ha accepterat att de inte låser upp online delen förrens det har släppts på riktigt, men single player borde ffs inte vara låst. Jag klarar knappt av att vänta! :X

Medlem

Jag hade nästan lyckats glömma detta släpp, men nu är jag taggad till tusen igen! Det blir en Civ-helg, på min ära!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Bluetooth:
Skrivet av Propy:

ja, det var också så jag fattade det...*suck* det var bättre för när man kunde spela det om man hade det i handen...;)

Ändå var det trevligt att höra att Webhallen håller på att skicka ut spelet. Jag har också beställt genom dem så kanske det ligger i brevlådan när jag kommer hem. Jag kunde inte vänta så jag laddade ner demon i går och spelade ett par timmar, hoppas få tid att spela lite i kväll igen.

hur var det?

själv är jag lite orolig för prestandan...jag ligger tyvärr farligt nära minimum...men om det är bra optimerat så borde det funka tills jag kan uppgradera...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det känns ju lite konstigt när man har kört Civilization 4 i 4-5 år. Man känner igen det mesta men ändå är det väldigt mycket som har ändrats. Jag har inte riktigt den där positiva känslan som jag hade när Civ 3 och 4 kom. Jag trodde att jag skulle sitta klistrad vid datorn när jag hade laddat ner demon men jag spelade bara ett par timmar första kvällen och en timme den andra. Men det kan ju bero på att det är just en demo som man spelar på en liten karta, jag spelar normalt aldrig på små kartor annars och dessutom bara tre nationer att välja mellan.

Jag köpte en ny dator för ett och ett halvt år sedan så jag kunde köra på bästa grafikinställningen utan några problem.

Medlem

Riktigt kul tycker jag det har varit! Väldigt snyggt och många grejor som känns bekanta samtidigt som dom har tagit bort mycket av "fluffet" från Civ IV. Har bara hittat ett par mindre buggar än så länge, hittills är jag väldigt nöjd!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

1
Skriv svar