EA ber om ursäkt för lättklädd reklam

Inaktiv

Åh nej, nakna kroppar! Alla vet att det är vetenskapligt bevisat att om man ser bröstvårtor som inte sitter fast på ens egen kropp, så blir man en seriemördande våldäktsman!

Medlem

Porrindustrin är ju som störst i USA, och därför har väl det amerikanska folket blevit bortskämda.

Inaktiv
Skrivet av Soilbleed:

Woah! Hårda ord från FZ:as medlemmar. Siten hålls väl av "the Sun", en av englands största nyhetstidningar?

Att kalla The Sun "nyhetstidning" är väl lite att ta i. Det är en "tabloid", ta de mest "spektakulära" nyheterna ur en svensk kvällstidning och blanda med barbröstad kvinna på sidan 3 så får du innehållet i The Sun.
Inte så att the Sun är värst (det priset tar nog Daily Express) men att det finns värre säger nog mer om tidningsklimatet här i England än något annat.

Inaktiv
Skrivet av Detrol:

Porrindustrin är ju som störst i USA, och därför har väl det amerikanska folket blevit bortskämda.

Fan, jag undrar det.. Japan är ganska duktiga på alla möjliga former av porr, allt ifrån baddräkt till manga.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Urk, falsk marknadsföring, inte konstigt de tog bort det!

Medlem

Känns lite som om allt är medvetet. Klassiskt knep att använda provocerande reklam och sen "dra tillbaka" den. Nu får den ju bara mer uppmärksamhet, går ju inte att dra tillbaka något som redan finns på internet.

Medlem

År 2034 den 6 mars: EA härskar över världen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Självklart kommer folk klaga på dom där bilderna, speciellt i USA (de prydas land ).

Hördu [cencurerat]. USA tillhör ett av de allra mest öppna länderna på planeten. Fortfarande kan att ens fundera på de bilderna ge spöstraff på fler ställen än du vågar ana. Lyft blicken och insé att världen inte endast består av Europa, USA och något som kallas "Asien" där det bara bor galna japaner i lustiga TV-shower.

Jag skriver inte det här för att vara otrevlig, utan för att synsättet skrämmer mig.

Medlem

Nakenchock! Kunderna rasar mot EA. :crazy:

Inaktiv

Om man kollar på spelen i Need for speed-serien så är det ofta en ålders-rekommendation på (3+)-(12+). Detta spel har 3+. Om det förekommer sådana bilder som visades i filmen som "totts" länkade till, så tycker då jag inte att det är speciellt lämpligt.

Medlem

Hahah har inget emot detta.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Verkar ju som om just den där annonsen var på en mjukporrsida. Är inte så överdrivet konstigt att rikta sig mot besökarna på den sidan med en annons som är i par med resten av sidan som dom faktiskt har klickat sig in på.

Jag tycker dock att det fort blir fantasilöst och utan finess när man slänger in ett par (eller två) bröst. Två nakna kvinnor på en bil, come on. Spånade dom länge eller?

Medlem

Billigt... oavsett om det är ett knep eller inte. Ger också känslan av att NFS är på väg utför :/

Inaktiv

Det hade väl varit nog att ha snygga bilder av bilar på den där porrsidan. Det fanns ju redan nakna tjejer varför sätta sig i den sitsen, suck..

Det finns ett värde i att klaga på företag som fläker ut kvinnor, det är otroligt jobbigt att umgås med killar som tar nakenbilder för givet. Sitt gärna hemma i och kolla på porr i hemlighet.

Skrivet av Soilbleed:

Bra länk mer sånt, men har inte så mycket med porr att göra.

Inaktiv

Det handlar väl inte om att tycka om bröst eller inte, mer att det är opassande att slänga in det i samband med releasen på spelet.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Jag tror verkligen inte att det finns någon människa som efter att ha sett denna reklam skulle gå och köpa spelet enbart för att det var halvnakna/nakna tjejer med i en reklam. Ingen, inte ens en pubertal 16-åring lär ha gott "omfg, boobz, MUST BUY!1".

Reklamen hade starkt blickfång tack vare damerna men jag tror ingen är så dum att man skulle langa iväg 600 kr i hopp om att få se liknande material från reklamen i spelet. I alla fall inte om man känner till det där som kallas internet.

För övrigt så tycker jag det är väldigt konstigt att EA ens kunde fatta beslutet att publicera reklamen med tanke på hur försiktiga dom brukar vara. Jag visste inte om reklamen innan denna nyhet och jag antar att många andra upplevde samma sak. Så jag förstår inte varför dom nu uppmärksammade alla för denna reklam genom att ge en offentlig ursäkt om dom nu kände att reklamen var så skadlig för deras varumärke. Såvidare dom inte ville att reklamen skulle uppmärksammas och därmed uppmärksamma spelet. Om dom verkligen skämdes över denna reklam så tycker man ju att dom bara kunde ha tagit bort reklamen från hemsidan och sedan hållt käften så att det inte hade blivit någon större grej.

Medlem

För att köpa ett spel för brudarnas skull måste grafiken bli bra mycket bättre.

Medlem

Som jag förstår det så fanns reklamen BARA på page3, och reklam som passar in med sidans övriga innehåll är väl egentligen inte så dumt?
Det var ju inte så att de tänkte måla upp bilderna på nåt jäkla höghus, eller?

Skrivet av FZ.Medlem:

Hördu [cencurerat]. USA tillhör ett av de allra mest öppna länderna på planeten.

Skjut så många du vill, rök på så mycket du vill etc...?
Skitsnack, amerikaner är överreligösa träskallar(naturligtvis gäller inte detta ALLA amerikaner...)

Skrivet av kaptenpirat:

Om tex Rockstar Games skulle ta ett antal studiobilder där huvudet skulle flyga av resterande utav kroppen och lansera det i samband med ett nytt GTA spel skulle det också kännas konstigt.

Jag tror att de flesta tar lite hårdare på bilder där någon blir slaktad jämfört med lite mjukporr.:|

Varför räknas kvinnoböst som en del av det kvinnliga könsorganet? Ska vi börja räkna alla män som går med bar överkropp som blottare också?

Inaktiv

Är det verkligen något att be om ursäkt för? Känns bara som att det är en handling som görs för att de är fega.

Inaktiv

konstigt att det alltid blir sånt liv när tjejer viker ut sig,
när killar gör det då skrivs det ingenting.
och vad gör det om nån som är snygg visar upp sig, dom gör det av fri vilja för dom vet att dom ser bra ut och det är lättförtjänta pengar.

hade jag vart snygg då hade jag hellre suttit på en motorhuv i snygga poseringar än hålla på med det skitjobb man har nu

Inaktiv
Skrivet av kabex:
Skrivet av kaptenpirat:

Om tex Rockstar Games skulle ta ett antal studiobilder där huvudet skulle flyga av resterande utav kroppen och lansera det i samband med ett nytt GTA spel skulle det också kännas konstigt.

Jag tror att de flesta tar lite hårdare på bilder där någon blir slaktad jämfört med lite mjukporr.:|

Varför räknas kvinnoböst som en del av det kvinnliga könsorganet? Ska vi börja räkna alla män som går med bar överkropp som blottare också?

Saken är att bilderna inte har något med spelet att göra och tyvärr är synen på kvinnor helt annorlunda än män. Jag hade dock tyckt att det varit lika mycket fel att se två barbystade män stå insmörjade och klänga över en bil.
Då hade det dock blivit helt annan effekt och folk hade snarare tvekat att köpa spelet men det är en annan historia.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Äh vilka jävla mjukisar. När bad Mr Heffner om ursäkt senast? Vi föds ju nakna och de ligger i naturen, så jag förstår inte hur man kan ta illa upp egentligen. Jag skyller all denna "naken-chock"-hysteri på feta feminister som helt förlorat sin hållning och numera är avundsjuk på heta sexiga kroppar Deras motto är "Om inte jag kan ha en fin kropp ska ingen få ha de" Vilket är helt omöjligt då vi lever i ett fritt land, men därför kan dom ju försöka stoppa kroppar från att existera på framför våra ögon genom att gnälla.

Medlem

Haha PronStreet!!!

PaZ
Medlem
Skrivet av Mahone:

Äh vilka jävla mjukisar. När bad Mr Heffner om ursäkt senast? Vi föds ju nakna och de ligger i naturen, så jag förstår inte hur man kan ta illa upp egentligen. Jag skyller all denna "naken-chock"-hysteri på feta feminister som helt förlorat sin hållning och numera är avundsjuk på heta sexiga kroppar Deras motto är "Om inte jag kan ha en fin kropp ska ingen få ha de" Vilket är helt omöjligt då vi lever i ett fritt land, men därför kan dom ju försöka stoppa kroppar från att existera på framför våra ögon genom att gnälla.

Du har fattat exakt vad feminism går ut på. Det är också därför som ett feministiskt nätverk kampanjar för allas rätt att strunta i överdelen på badhusen.
Eller?

Det är inte "heta sexiga kroppar" i sig som är problemet, utan när halva människostammen definieras utifrån huruvida de har en sådan eller ej, och den andra slipper.

Inaktiv

"Feministiskt nätverk kampanjar för allas rätt att strunta i överdelen på badhusen."

länk tack.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

Det är inte "heta sexiga kroppar" i sig som är problemet, utan när halva människostammen definieras utifrån huruvida de har en sådan eller ej, och den andra slipper.

Du menar att män slipper press på att ha en "het sexig kroppp"?

Inaktiv

@Mahone Genom att skriva ett inlägg som du gör visar du din totala ignorans/okunskap till vad feminism betyder därigenom kan du inte tillföra något till den här diskussionen, min rekomendation är att du läser på lite grann innan du uttalar dig. Man blir bara så trött över den okunskaps som sprid på forum när det gäller sådana här diskussioner.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

PaZ
Medlem
Skrivet av Sipmo:

"Feministiskt nätverk kampanjar för allas rätt att strunta i överdelen på badhusen."

länk tack.

trodde ingen missat det, stått om dem i de flesta tidningar:
http://barabrost.blogg.se/

PaZ
Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av PaZ:

Det är inte "heta sexiga kroppar" i sig som är problemet, utan när halva människostammen definieras utifrån huruvida de har en sådan eller ej, och den andra slipper.

Du menar att män slipper press på att ha en "het sexig kroppp"?

Pressen är onekligen mindre. Framförallt är det lättare att bli uppmärksammad för annat. Du ser inte ofta tidningstexter om tex manliga idrottare som inleds med "ung, snygg och kaxig" och avhandlar deras idrottande i bisatser..

Inaktiv
Skrivet av PaZ:
Skrivet av teX:
Skrivet av PaZ:

Det är inte "heta sexiga kroppar" i sig som är problemet, utan när halva människostammen definieras utifrån huruvida de har en sådan eller ej, och den andra slipper.

Du menar att män slipper press på att ha en "het sexig kroppp"?

Pressen är onekligen mindre. Framförallt är det lättare att bli uppmärksammad för annat. Du ser inte ofta tidningstexter om tex manliga idrottare som inleds med "ung, snygg och kaxig" och avhandlar deras idrottande i bisatser..

Pressen är kanske mindre, men samtidigt tror jag att män har lättare för att strunta i det. Media försöker dock så gott de kan med diverser heta bilder av Fredrik Ljungberg, Beckham m.fl.

123
Skriv svar