Counter-Strike bannat i Brasilien

Medlem

Idiotiskt sätt att gå till väga. Det är ju säkert fler brassar som förstört sina liv pga spelen än med hjälp av knark och vapen...

Medlem

Om det hade varit Postal spelen som normalt brukar vara hackkycklingar i pressen så hade jag förstått, men CS, wtf?


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Jbird:

"båda spelen olämpliga och skadliga för konsumenterna" inte riktigt en glas klar förklaring varför just dessa spel borde bannas känns sjukt oseriöst.

I och med den anledningen kan han ju förbjuda fet mat och alkohol med då med samma anledning :P, och tobak :P.

Medlem

GotFrag rapporterar att det endast är distributionen, inte spelandet i sig, som blivit bannlyst. Med andra ord får man spela spelen, men man får inte sälja dem. De "notifikationer" som skickats ut till internetcaféer gällde inte ett förbud mot spelen i caféerna, utan endast ett besked om beslutet om distributionen. Om caféerna sedan vill låta ungdomar fortsätta spela spelen är upp till dem.

Medlem

Viva la faschist-metods!! ^^

(puckad domare imho)

Medlem

Underbart!! no more CS!
Skönt att det finns nått land som ser vilken skit/smörja det är, och förstör dagens unga till ett "lol-folk"

/me flyttar till Brasse.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Fargo:

Next ban: Wow! Yay!
*Hoppas hoppas hoppas hoppas*

Word! Fan va coolt. WoW är väl skadligt för hälsan om nåt haha. Banna WoW!

Medlem

Finns betydligt sjukare och skadligare spel om man är en moralkärring.. cs är ju bara fjolligt att förbjuda.

Inaktiv

Straffet på $3.000 i böter för varje dag står verkligen i proportion till förselsen.

Paus ala Borat...

NOT!

Medlem
Skrivet av TheEdge|Jinx:
Skrivet av Fargo:

Next ban: Wow! Yay!
*Hoppas hoppas hoppas hoppas*

Word! Fan va coolt. WoW är väl skadligt för hälsan om nåt haha. Banna WoW!

Med din syn kan man banna alla online spel eftersom de kräver massa tid.

Läste nyss att bara distributionen av spelen som har bannlysts tydligen.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ha Ha Ha =). Det var en gång en domare som var så dålig på cs och EQ att han härsknade till mot hela det brasilianska folket.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av nagash:

Ha Ha Ha =). Det var en gång en domare som var så dålig på cs och EQ att han härsknade till mot hela det brasilianska folket.

Haha, SÅ var det förmodligen. Ganska uppenbart när man tänker efter.

Medlem

folk säger skumma grejjer, sett ett 10-tal posts om folk som vill att man ska banna wow i den här tråden. Är det för att ni inte kan sluta på egenhand och behöver hjälp med att stänga av kontot? För det är ju inte så att bara för ett spel finns måste alla spela det... tycker man inte om spelet så strunta då i att spela det.....

Medlem

Ja det var jag, kanske inte skulle sagt nåt finns ju så mycket fan-boys :). Men jag tyckte dock det var rätt uppenbart att jag inte var seriös. Var rätt ironisk

Medlem
Inaktiv

Om nu detta förbud skulle gällt själva spelandet också så hade det ju varit omöjligt att uppehålla. Skulle den brasilianska polisen jaga cs-spelande ungdomar istället för att ta itu med den allmänt höga brottsligheten i landet? LOL.
Nu vet jag inte riktigt hur det går till i Brasilien, men domaren som godkände förslaget kanske i samma veva satte ett pris på sitt huvud.
Hur som helst så är det här bland det löjligaste jag hört på länge.

Medlem

Är det redan första april i brasilien?


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Ja, den var ju fin. Nästa vecka skall han nog återuppta traditionen med häxbränning i Brasilien också...

Medlem
Inaktiv

Det hela är ett led i att "röka ut gatubarnen" för det finns inga gatubarn att skjuta längre för polisen då alla keedz sitter och lvlar och pangar.

Medlem

[ironi] Ja det är bra, bort men cs men fortsätt döda folk med golfkklubbor istället i Gta.[/ironi]


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Skriv svar