Epic vill inte göra spel till Wii

Medlem

UT3 på wii skulle nog se ut som UT99.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Kanske 10-15 år sedan räckte det som säljargument, men inte idag längre.

Försäljningsiffrorna säger det motsatta...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av HaZe303:

Kanske 10-15 år sedan räckte det som säljargument, men inte idag längre.

Försäljningsiffrorna säger det motsatta...

Ja tyvärr så blev nog många lurade, jag kan fortfarande träffa på folk som äger Wii som undrar när spel som Gears of War eller liknande "snygga" spel ska börja komma till konsollen?? Dem kanske kan lura andra, men inte mig. Som många säger, Wii är kul med vännerna på förfesten. Men sällan nån som spelar det själv för att få en "djup" upplevelse?? Visst det finns nån riktigt bra spel till Wii som Zelda och några andra. Men inte tillräckligt många för att få mig köpa konsollen. Tyvärr, det är så jag känner. Jag försöker inte sälja mina argument, jag säger bara hur jag ser det. Ingen behöver hålla med mig.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Knappast nyheter. Upprepning om något.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Inaktiv
Skrivet av j0tun:

"Han fortsätter med att likna konsolen vid ett virus då alla tycks köpa den - inklusive honom själv - men att de sen inte hittar någon anledning till att sätta på den."

Är det bara jag som tycker det där var en fantastiskt rolig mening?

"Sätta på den" xD

Jaja... det får man ju tolka hur man vill.

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av HaZe303:

Kanske 10-15 år sedan räckte det som säljargument, men inte idag längre.

Försäljningsiffrorna säger det motsatta...

Ja tyvärr så blev nog många lurade, jag kan fortfarande träffa på folk som äger Wii som undrar när spel som Gears of War eller liknande "snygga" spel ska börja komma till konsollen?? Dem kanske kan lura andra, men inte mig. Som många säger, Wii är kul med vännerna på förfesten. Men sällan nån som spelar det själv för att få en "djup" upplevelse?? Visst det finns nån riktigt bra spel till Wii som Zelda och några andra. Men inte tillräckligt många för att få mig köpa konsollen. Tyvärr, det är så jag känner. Jag försöker inte sälja mina argument, jag säger bara hur jag ser det. Ingen behöver hålla med mig.

Lilla gubben vad snackar du om...försäljnings siffror per konsol säger helt annat.. Epic tjänar bara för att sälja spel och motorer och när 360 ligger högst på listan till sålda spel per konsol och tätt efter kommer PS3 så kan man ju se vart framtiden både i spel ligger.... MONEY

Medlem

Alla gnäller på ögongodis, Det finns mer typ fysik och hur mycket som ska laddas osv.

Roq
Medlem

Så fort det släpps ett spel med lite mervärde till Wii så kanske jag kopplar in mitt igen.
Jag har redan spelat igenom Zelda, Metroid var ju bara överskattat av alla nintendofanboys och Mario Galaxy var ju helt absurt lätt.
Så länge de bara släpper fåniga partyspel så får mitt Wii stanna kvar på vinden.

Inaktiv

Jag har lånat brorsans Wii, och måste medge att inget Wii-spel kan ge mig rysningarna som Uncharted gav mig när jag lirade på 46" Full HD-TV. Jag har aldrig påstått att jag är grafikkåt, har alltid haft datorer som inte håller måttet t.ex, men jag tror att jag hade orkat spela igenom Zelda om det inte var för Gamecube-grafiken.

Super Mario Galaxy är dock helt OK att spela med flickvännen, hon uppskattar inte mina köttarspel till PS2. Tycker att de verkligen lyckats med grafiken i det dessutom, det känns inte lika "last-gen" som Zelda gjorde.

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av HaZe303:

Kanske 10-15 år sedan räckte det som säljargument, men inte idag längre.

Försäljningsiffrorna säger det motsatta...

Ja tyvärr så blev nog många lurade, jag kan fortfarande träffa på folk som äger Wii som undrar när spel som Gears of War eller liknande "snygga" spel ska börja komma till konsollen?? Dem kanske kan lura andra, men inte mig. Som många säger, Wii är kul med vännerna på förfesten. Men sällan nån som spelar det själv för att få en "djup" upplevelse?? Visst det finns nån riktigt bra spel till Wii som Zelda och några andra. Men inte tillräckligt många för att få mig köpa konsollen. Tyvärr, det är så jag känner. Jag försöker inte sälja mina argument, jag säger bara hur jag ser det. Ingen behöver hålla med mig.

Lilla gubben vad snackar du om...försäljnings siffror per konsol säger helt annat.. Epic tjänar bara för att sälja spel och motorer och när 360 ligger högst på listan till sålda spel per konsol och tätt efter kommer PS3 så kan man ju se vart framtiden både i spel ligger.... MONEY

Har du nå fel på dina ögon???? Läs innan du svarar. Läs sista raden jag skrev, jag skiter fullständigt i vad du tycker och tänker.

Edit: MONEY, vad tror du alla andra hittills har gjort spel för?? För ge dig gratis underhållning??? Alla gör det för MONEY, tro inget annat. MONEY är vad får världen gå runt, tyvärr men så är det. Om du inte har hajat det så vet jag inte vad jag ska säga.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Wobbler!:

Det finns mer typ fysik och hur mycket som ska laddas osv.

Sedan när hade någon title från EPIC bra fysik? ;p

Medlem

Epic fick mer respekt av mig efter detta! Bara hoppas att fler utvecklare följer efter.

Inaktiv

Självklart handlar spel om nöjet. Underhållning & tidsfördriv.
Alla äro vi olika men jag hittar alltid roliga spel till alla konsoler.

Med så många maskiner som släppts under mina 26 år finns det gott om spel att spela.
Ja NES, SMS, C64 och Amiga är fortfarande kul att spela på.

Medlem
Skrivet av luddd3:

Han har faktiskt en poäng. Jag, liksom många av mina vänner, köpte en wii och tyckte att den var svinrolig. Nytt annorlunda koncept och att grafiken är sämre störde mig inte då och stör mig inte speciellt mycket idag heller.

Av någon anledning så sätter jag inte på den och spelar ofta. Det kan ju bero på att jag håller på med annat, men när en massa av mina polare gör likadant så tycker man ju att det är lite av ett tecken.

Wii har många bra och unika spel, men det saknar faktiskt bra spel i casualgenrer, och det är sådana spel som håller i längden. Visst så är en wii asrolig när det är party och man har polarna i närheten, men det är ju nästan bara då som den verkligen glänser.

Tycker det mesta du säger stämmer. Är jag ensam och vill spela så drar jag mig för att snurra igång mitt Wii. Däremot om jag vill ha sällskap så kan man locka till sig kompisar med konsolen, för som partymaskin funkar den helt utmärkt.

Visst, prestandan är ju inte den bästa, men det är väl aldrig riktigt vad Nintendo satsat på? Kan inte minnas många spel till nån N konsol som inte haft den där "plastiga" känslan i grafiken. Det ska vara känsla i spelen, och det är inte grafik/fysik som skapar känsla i partyspel. För Nintendo är väl ändå mer party än ögongodis?

Att jämföra Nintendo med Sony/Microsoft är ungefär som att jämföra mjukisbrallor med jeans. Du köper Wii för den mjuka känslan och partyfeeling, inte för utseendet och hållbarheten.

Wii håller inte i längden, så är det bara. Endast om det är party!

Kan ju tillägga att jag tycker att Epic gör helt rätt. Jag tycker de ska satsa på det de redan kan.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Som väntat blev det mycket tjafs om Wii kontra 360/PS3... synd!

För som jag ser det är inte Wii en konkurrent till vare sej 360 eller PS3, utan snarare ett komplement.

Wii riktar sej inte till samma målgrupp och har hittat sin egen nisch, något som det bevisligen fanns efterfrågan efter.

Näh, sluta bråka om vilken konsoll som är bäst - och köp en av varje istället!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

"Vi går framåt, inte bakåt"

och varför har då UT serien gått bakåt sedan UT2k3??

vilken knäpp gök.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Kan förstå killen. Wii's grafiska kapacitet är minst sagt begrännsad.
Sen finns det de som nöjer sig med att spela Wii Sport Tennis...
kul för dem.

IMO, finns två titlar som är Wii exlusiva som är värda att röra: Super Paper Mario och Super Mario Galaxy. Går man in på spelbutiker och tittar på hyllorna så ser det ganska tomt ut fortfarande.

Medlem

jag kan absolut förstå han. Man vill ju arbeta med de plattformer som man kan få ut mest ifrån prestandard mässigt. Kollar jag på Wii så ser det ut som om det är en gamecube i ett nytt vitt skal.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

vilken knäpp gök.

... Jag hoppas det där var en avsiktlig särskrivning för det var bara löjligt:down:


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

En PS3 för njutning utav grafik + ett Wii för känslan = perfekt!
Bara jag här som är ute efter kvalitet inom games och produkter? Menar då att Microsoft borde lägga sig snart, dem har gjort sitt att puscha marknaden framåt, tack MS!

*hehe ja jag är en riktig X360 hatare!* and i dont f****g care!

(L) Sony o Nintendo, äkta tvspel sedan 1980 talet.


signatur

sleeplezz

Medlem

Framåt betyder alltså bättre grafik?
Bättre spel skulla jag vilja säga :/


signatur

yolo

Medlem
Citat:

En PS3 för njutning utav grafik + ett Wii för känslan = perfekt!
Bara jag här som är ute efter kvalitet inom games och produkter? Menar då att Microsoft borde lägga sig snart, dem har gjort sitt att puscha marknaden framåt, tack MS!

*hehe ja jag är en riktig X360 hatare!* and i dont f****g care!

(L) Sony o Nintendo, äkta tvspel sedan 1980 talet.

Kan du ta det där på svenska kanske?
Och fyll gärna i vilka "äkta" tv-spel Sony gjorde på 80-talet!
Det vore onekligen skoj att veta!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Blev inte direkt arg epic spel passar inte för wii period imo wii är mer om man är ett sällskap dock så har man nött lite spel så man inte åker på rå pisk.

varken xbox360 eller ps3 lockar mig, så helt klart så tycker vi alla olika vad som är bra eller inte.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Yeah... VDn har faktiskt en poäng: "Vi går framåt, inte bakåt"!

Skrivet av GDJb:

Epic fick mer respekt av mig efter detta! Bara hoppas att fler utvecklare följer efter.

Håller med!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av FEvE:

En PS3 för njutning utav grafik + ett Wii för känslan = perfekt!
Bara jag här som är ute efter kvalitet inom games och produkter? Menar då att Microsoft borde lägga sig snart, dem har gjort sitt att puscha marknaden framåt, tack MS!

*hehe ja jag är en riktig X360 hatare!* and i dont f****g care!

(L) Sony o Nintendo, äkta tvspel sedan 1980 talet.

Gå du och spela på din PS3...jag spelar Gears of War och i november Gears of War 2 :D:D

Medlem

Har tappat precis all respekt för Epic. De verkar som de inte fattat ett jota, att Wii försöker med nått anorlunda. Men Epic är ju som bekant bara inriktade på flådig grafik numera, vilket märks mycket tydligt i deras senaste spel som varit fullständigt själlösa skitspel. GoW är nog bland de sämre shooters jag spelat på PC, tråkigaste leveldesign jag någonsin sett, helt värdelös story/atmosfär, gameplay är inte i närheten av UT99 te.x). Senaste UT var skrattretande dåligt och konsolanpassat.

Xbox och PS-ägarna får gärna få ha Epic för sig själva..


signatur
Medlem

Helt förståeligt. Epic, kända för sin grafik (bland annat), vill ju inte göra ett spel om underpresterar deras standard.

Medlem

Problemet för wii är att det numera står en HD-tv i var mans hem. Hade det itne funnits HD-tv så hade wii:s grafik räckt till. Men nu är den i de flesta fall lite för dålig... nästa gen av wii så kanske grafiken är tillräckligt bra, inte lika bra som next gen xbox eller ps men tillräckligt bra för att inte vara för pixlig. Bra att epic sätter lite press på nintendo inför nästa generation.

dmn
Medlem
Skrivet av Isaz:

Jag har lånat brorsans Wii, och måste medge att inget Wii-spel kan ge mig rysningarna som Uncharted gav mig när jag lirade på 46" Full HD-TV.

Grafiken i Uncharted är ruskigt hypad och överskattad. Testade spelet hos syrran häromveckan och blev förvånad över hur fult det var. Buggig och flimrig grafik, ingen anti-aliasing, dåliga ljuseffekter och i allmänhet mycket sämre än vad screenshots får det att se ut...

Medlem

Epic är ett steg bakåt i utvecklingen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar