Problem med grafikkortet, snälla hjälp mej!

Inaktiv
Problem med grafikkortet, snälla hjälp mej!

Det är så att jag har problem med mitt grafikkort, Nvidia Geforce 6100 nforce 405

Det är ett integrerat grafikkort

Problemen är att när man spelar nästan vilka spel som helst så hänger det sig, ibland bara helt svart, eller med bild och inget händer.

Det vanligaste är att efter ha spelat en halvtimme-timme så hänger det sig och det blir massa sågtandade hack i alla möjliga färger, pixlar.
'
Jag är inte så haj på tekniska bitarna, har försökt att felsöka genom nvidias hemsida och installera nya drivers.

Det kan även förekomma att det hänger sig när man ser på film:S

Jag använder mej av Vista, kan det vara en del i problemet? Ska man satsa på att köpa ett annat grafikkort?

många frågor, men jag skulle vara tacksam för lite tips och hjälp

MVH // Carl

Medlem

låter som att kortet blir överhettat/håller på att gå sönder (det ena beror på det andra). iofs konstigt att ett integrerat kort skulle bli överhettat tycker jag, hur ser kylningen i chassit ut?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Ja men det känns väldigt konstigt att det skulle fvara påväg att gå sönder, datorn är kanske 1 månad gammal eller så.

Jag vet inte vad det är förkylning? var kollar jag detta?

Medlem

bara att se efter hur många fläktar du har och hur stora de är...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Eftersom det är ett integrerat kort så hade jag testat om minnena kanske är trasiga eftersom det är raminnena som används som grafikminne. Minnes test program. http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp. Har du vista så har du redan ett på datorn.

Inaktiv

tack för hjälpen! det löste sig ändå, jag åkte och gapade lite på inköpsstället och lämnade in skiten=)

köpte en annan vettigare dator

men tack för hjälpen ändå!

Inaktiv

Den som ändå hade guts och ork att tjata... Ska önska mig det i födelsedagspresent.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

hehe, ja själv kan jag bli r*****ad ganska länge innan jag tappar tålamodet


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av catobollen:

Jag vet inte vad det är förkylning? var kollar jag detta?

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rkylning


signatur

mr a of clan mr

Inaktiv

haha ja jag såg detta sedan:) orkade inte ändra

Medlem

BRA!!! Låt ingen propsa på oss dynga!!!!


signatur

"nothing is always worth somthing too...."

1
Skriv svar