Den polska speltidningen PSX EXTREME har en stor artikel om Cyberpunk 2077 i sitt senaste nummer, och Reddit-användaren Arise92 har varit vänlig nog att översätta vad som skrevs, vilket inkluderar en hel del ny information. Nedan summerar vi en del av den.

Utanför Night City finns ödemarken Badlands, som precis som namnet antyder är en farlig plats med minimal växtlighet. Området befolkas av de rivaliserande nomadgrupperna Wraights och Aldecados.

Angående fordon så kommer de vara relativt svåra att stjäla, speciellt om poliser eller gängmedlemmar ser dig. Man kommenterade även på att AI:n verkade ha vissa problem att köra.

Det finns mycket loot, och är du verkligen mån om att inte missa något kan du installera chipp för att upptäcka hemliga gömmor.

V:s lägenhet är en central del av storyn, men vi kommer inte kunna dekorera den. Detta sägs vara för att man vill bibehålla en mörk atmosfär. Vi kommer däremot kunna utveckla relationer med många karaktärer, inklusive vänskaper och förhållanden.

Detaljrikedomen i miljöerna rapporteras vara fantastisk och hjälper till att skapa en väldigt unik spelvärld.

Färdighetssystemet är gigantiskt och verkar baseras på två olika poäng – en typ för färdigheter och en för attribut. Hur höga attributvärden vi har lägger grunden för vilka chipp vi kan installera. Utöver det har vi street cred, som låter oss acceptera större och farligare uppdrag ju mer (ö)kända vi blir.

På grund av att djur associeras med diverse smittor kommer vi inte se så mycket av dem. Ett undantag är husdjur, men det är endast rika invånare som har råd med dem.

Religioner existerar i spelvärlden, både nya och gamla, och i ett uppdrag får vi till exempel utforska en kyrka, komplett med neonkors.

Spelets slut kommer skilja sig beroende på valen vi gör, och även sidouppdrag kommer spela stor roll för handlingen. När vi väl har sett sluttexterna rulla kommer vi kunna dra igång ett New Game+.