Speldjävulen #Diablo III är härdad när det kommer att hamna i trubbel (och även när gäller att upphöjas) hos olika aktörer. Senast ut är en tysk konsumenträttsgrupp som ser rött mot alltid online-märkningen, eller rättare sagt att de tycker att den inte är tydlig nog. Det är i tyska PC Gamer (översatt av CinemaBlend) som det röjs att Federation of Consumer Organizations planerar att ta till rättsliga åtgärder om de inte fått en enligt dem tillbörlig respons från #Blizzard Entertainment/#activision|Activision 27 juli.

Anledningen är att de anser att det måste framgå att det krävs att man alltid har tillgång till uppkoppling, då man inte bara behöver logga in utan alltid måste vara inloggad på Battle.Net-servrarna. Vilket inte är helt tydligt i dagsläget enligt gruppen. Detta inte minst efter den något strapatsrika starten där miljontals människor världen över från och till hade stora problem med att ens komma in i spelet. Något som enligt nämnda konsumenträttsorganisation är uppåt väggarna fel.

Känner du dig påverkad av den hett debatterade alltid online DRM-lösningen?