Grafikjämförelse av Hellblade 2 vid utannonseringen och i dag

Robot
Grafikjämförelse av Hellblade 2 vid utannonseringen och i dag

Och spelet ser glädjande nog bättre ut nu.

#Ninja-theory, #Senuas-saga-hellblade-2


Releasehästryttare

Verkligen oväntat!

Medlem

mina hörlurar är redo!


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

men en sak som förvånar mig som andra ha påpekat i diverse trådar: vart fan är marknadsföringen?
nu är det förvisso ett litet (kort) spel från en liten (definition av liten?) studio. men det är ju ändå rätt så påkostat och är ju ett av MS större släpp, borde det inte marknadsföras?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Dex
Medlem
Skrivet av Issue:

men en sak som förvånar mig som andra ha påpekat i diverse trådar: vart fan är marknadsföringen?
nu är det förvisso ett litet (kort) spel från en liten (definition av liten?) studio. men det är ju ändå rätt så påkostat och är ju ett av MS större släpp, borde det inte marknadsföras?

Ja är väldigt konstigt. Det är bara 5 dagar kvar till release och som du säger så verkar där inte marknadsföras nästan alls från Xbox.
Det enda jag såg var att Xbox gjorde ett inlägg på Twitter/X för någon dag sedan med endast typ namn på spelet, datum och en bild på spelet. Det är det enda jag har sätt i marknadsföring för spelet.
Nu kan jag ju så klart missat en hel del, men det har ju inte kommit en ny trailer ens vilket är väldigt konstigt. Det är ju ändå Xbox största spel från typ November 2023 till nästa spel kommer i höst så väldigt konstigt att dom inte marknadsför det mycket mer än så här.

Men ser ändå fram emot spelet och hoppas det säljer bra i alla fall!

Medlem

Shit vad kul! Blev av någon anledning jätteglad av detta. Är lite trött och ledsen på alla tråkiga nyheter om spel(branschen) nyligen.

Detta ger ju ändå något litet hopp, åtminstone för mig 😊

Medlem

Kanske är det så att detaljrikedomen och ljuseffekterna får ta plats men bilduppdateringen kommer ju vara 30 fps.

Medlem
Skrivet av Issue:

men en sak som förvånar mig som andra ha påpekat i diverse trådar: vart fan är marknadsföringen?
nu är det förvisso ett litet (kort) spel från en liten (definition av liten?) studio. men det är ju ändå rätt så påkostat och är ju ett av MS större släpp, borde det inte marknadsföras?

Känns hemskt att säga det men det känns ju tyvärr som att man håller nere hypen pga ev planer för ännu en studionedläggning?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Känns hemskt att säga det men det känns ju tyvärr som att man håller nere hypen pga ev planer för ännu en studionedläggning?

Kanske... Kanske...
Jag kan tänka mig att studion inte är lönsam.
Jag har ju tittat en del material som kommit ut, hur de jobbar med skådisar, med röster, med experter inom psykisk ohälsa. Det känns som ett spel där de lägger ner otroligt mycket pengar, det är ju även otroligt snyggt grafiskt av det man sett.
Så det är väl möjligt att de bränner mer pengar än vad de kommer att få in då spelet ändå blir nischat, inte alla uppskattar att höra röster...

Men om de nu bränner mer pengar än de får in så känns det ändå som ett Microsoft-problem och inte ett studio-problem...

Hoppas verkligen inte att denna studio läggs ner, älskade ettan och hör höga förhoppningar på tvåan. Det verkar vara en riktigt duktig studio


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Känns hemskt att säga det men det känns ju tyvärr som att man håller nere hypen pga ev planer för ännu en studionedläggning?

Nästan som om MS själv inte tror på spelet...

Har läst folks kommentarer på reddit och hur vissa försvarar den bristande marknadsföringen, "Vadå, det syns ju på hemskärmen, vad mer marnadsföring vill ni ha?".

Vi som redan har gamepass känner till om spelet, men vi snackar om omvärlden och de som inte har tjänsten, det är dem MS ska försöka nå ut till, men de försöker inte ens. Sedan undrar dem varför vissa av deras spel inte når upp till deras interna mätningar...Hoppas inget dåligt händer studion.

It's not a lake, it's an ocean

Tyvärr känns det lite som att Xbox skickar ut detta för att dö i en mörk skog. Jag kan tänka mig att det kommer hyllas av många recensenter för att sedan sälja dåligt och snabbt glömmas bort.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Gillade verkligen första spelet, har tyvärr inget sätt att spela detta på hoppas det släpps till PS5 förr eller senare.

Medlem

Släpp till ps5 och tjäna pengar istället för att låta det försvinna till intet på Xbox.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

1
Skriv svar