Rainbow Six Siege släpptes i december 2015 och har visat sig vara en evergreen. Alexander Karpazis, creative director, antyder att en uppföljare vore ett misstag (via PC Gamer).

Jag kommer inte att nämna några namn, men du ser spel som har fått uppföljare och misslyckats då de måste göra om allting från första spelet.

Ett scenario som kan "frustrera", "kosta" och i slutändan "inte ge några fördelar". Namnet som inte nämns skulle kunna vara Overwatch 2, som tog vid efter Overwatch med rejäl huvudvärk.

Karpazis menar att om du vet vad du har och bygger vidare på detta så kommer du nå framgångar. Att Rainbow Six Siege stått emot tidens tand är tydligt. Enligt exempelvis Steamdb är det stadigt och det faktum att toppen på 200 000 nåddes 2021 (när spelet var inne på sitt sjätte år) är talande. Faktum är att regissören tror att spelet har vad som krävs för att "leva för alltid".

Vi vet verkligen att det här är ett spel som kan leva för alltid med de människor, den talang och de verktyg vi har idag.